درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 4 اسفند 1398 - 23:30   

رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند

  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


ادامه ادامه مطلب یک

تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی

  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا

  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا


ادامه ادامه مطلب سه

عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی

  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی
  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند
  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی
  عکس هفته/ یک چیدمان هنری نور و صدا در کلیسای جامع سالسبری
  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی
  4 توصیه برای ایجاد برداشت اول خوب با روابط عمومی مناسب
  تفاوت بین یک مطالعه موردی با یک توصیف چیست؟
  تحوّل ژورنالیسم ایران
  علیه هوش
  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31481صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 19 مهر 1396 - 01:20
طرح رجیستری موبایل؛ برای گوشی‌های نو پیامک هشدار ارسال می‌شود
طرح ثبت مشخصات گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) قرار است از ده روز دیگر آغاز شود (۲۸ مهر) و گفته شده که برای گوشی‌های تازه خریداری شده پیامک هشدار ارسال خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- طرح ثبت مشخصات گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) قرار است از ده روز دیگر آغاز شود (۲۸ مهر) و گفته شده که برای گوشی‌های تازه خریداری شده پیامک هشدار ارسال خواهد شد.

این پیامک به مالکانی که تلفن آنها از مبادی غیررسمی به ایران وارد شده یادآور می‌شود که گوشی از مبادی قانونی وارد نشده است.

یکی از اهداف اجرای این طرح مبارزه با قاچاق کالا عنوان شده و آنگونه که گفته شده، فقط گوشی‌هایی را شامل می‌شود که به تازگی خریداری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین اکبری حداد، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مشهد گفته است که در مرحله اول برای ۵ تا ۱۰ درصد از مدل‌های برند‌های گوشی تلفن همراه این پیام هشدار ارسال خواهد شد.

بر همین اساس، خریدار پس از دریافت پیامک یک ماه فرصت دارد که برای تعیین تکلیف به فروشنده مراجعه کند تا خط تلفن کماکان فعال بماند.

آقای اکبری حداد گفته است: "مغازه‌دار باید ۱۵ درصد از ارزش کالای خریداری‌شده را از طریق سامانه‌ای که در گمرک طراحی شده به‌عنوان عوارض ورود پرداخت کند و پس از آن کد رجیستری برای خریدار ارسال می‌شود."

این طرح هزینه بیشتری را به فروشندگان تلفن همراه تحمیل خواهد کرد.

اما رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی می‌گوید: "ما می‌خواهیم اشکالات طرح روشن شود تا فروشندگان دچار ضرر نشوند."

این طرح در حالی قرار است اجرا شود که به گفته ستاد مبارزه با قاچاق کالا، واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه از سه سال پیش (۱۳۹۴) مکلف شده‌اند که شماره سریال گوشی‌هایی که وارد ایران می‌شود را در سایت مربوط به گمرک به ثبت برسانند.

بر همین اساس اگر شماره سریال گوشی‌های وارداتی در سامانه گمرک ثبت نشده باشد "قاچاق تلقی می‌شود."

یکی از مشکلاتی که در اجرای این طرح به آن اشاره شده، اخذ مالیات از خرده‌فروشان موبایل است که سود کمی عایدشان می‌شود.

طرح ثبت موبایل پیش از این هم در سال ۸۵ اجرا شده بود ولی بدلایل مختلف از جمله زمان طولانی برای ثبت شناسه گوشی‌ها، امکان سوء استفاده مالی و همچنین ورود گوشی‌های چمدانی متوقف شد.

دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات حدود دو ماه پیش تعداد سیم کارت‌های فعال در ایران را بیش از ۸۳ میلیون اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تحوّل ژورنالیسم ایران


  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود


  تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت


  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا


  4 گام استراتژیک برای توسعه فعالیت های بازاریابی تأثیرگذار


  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا


  مدیریت رسانه در روابط عمومی؛ تلفیق تکنیک و تاکتیک


  3 روش تجزیه و تحلیل داده ها می تواند کمپین های روابط عمومی شما را هدایت کند


  علیه هوش


  کنفرانس قطر؛‌ بررسی چالش‌های رسانه‌های اجتماعی برای آزادی بیان و روزنامه‌نگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"