درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 07:54   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت
  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد
  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست
  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم
  گسترش روابط بانکی و حمایت از بازرگانان از اولویت های اساسی میربیزنس بانک ملی ایران است
  مدیرعامل بانک ملی ایران: شفافیت امور بانک مدیون نظارت سیستمی است
  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31478صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 19 مهر 1396 - 00:18
آیا غول های فناوری-اقتصادی یکدیگر را شکست خواهند داد؟
سومین مهمانی شام موسوم به بنیاد نوین ونیتی فر در رستوران ویتنامی اسلنتددور واقع در ساختمان فری مشرف بر خلیج سانفرانسیسکو به پایان رسیده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سومین مهمانی شام موسوم به بنیاد نوین ونیتی فر در رستوران ویتنامی اسلنتددور واقع در ساختمان فری مشرف بر خلیج سانفرانسیسکو به پایان رسیده بود.

رؤسای هیئت مدیره های شرکت کننده در بین نخستین کسانی بودند که این محل را ترک کردند. بااینهمه برای برخی از شرکت کنندگان، برنامه آن شب هنوز پایان یافته تلقی نمی شد. کمااینکه ترویس کالانیک رئیس هیئت مدیره وقت اوبر و جف بیزوس کارآفرین، سرمایه گذار، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت آمازون و تارنمای Amazon.com بزرگترین فروشگاه آن-لاین جهان، داشتند مانند دو دوست قدیمی با هم بگو و بخند می کردند.

حال آن که در اوایل همان شب برای نخستین بار یکدیگر را دیده بودند. مشاهده چنین اختلاطی سبب شگفتی بود. چراکه اوبر تا آن هنگام از حالت یک شرکت صرفا خدمات حمل و نقل به شرکت تدارکاتی بزرگ و چندملیتی تبدیل شده بود، که داشت برای یو پی اس، فدکس، و بله آمازون، حالت رقیب پیدا می کرد. آمازون نیز گام بزرگ خود را که در واقع زلزله ای اقتصادی بود و اینک به تاثیر آمازون شهرت دارد، برداشته بود. بنابراین این دو مرد در آن شب در حالی با هم بگو و بخند می کردند، که شرکت های شان با هم در جنگ بودند. بگونه ای که بی تردید در چند سال پیش رو می کوشیدند، یکدیگر را از کار بیکار کنند. بی تردید خود آن مردها نیز، در درون شان از این حقیقت آگاهی داشتند.


البته باید این را هم در نظر گرفت، که دو شرکت نامبرده با هم تفاوت بزرگی دارند. کمااینکه ارزش اوبر چیزی حدود 70 میلیارد دلار است. اما آمازون غولی می باشد که دارد در کنار اپل، آلفابت (شرکت طرف کاری گوگل) و فیسبوک، به یکی از چهار شرکتی تبدیل می شود، که انتظار می رود ارزش هر کدام شان سر به یک تریلیون دلار بزند. همچنین در بازتاب و تصویر خود، به شکل دهی دوباره کسب و کارهای جهانی ادامه دهند. البته نشانه های این مساله از هم اینک هویدا هستند.

کمااینکه ارزش کنونی آمازون، اپل، آلفابت و فیسبوک، روی هم سر به 2 بریلیون و 500 میلیارد دلار می زند، و همچنان رو به افزایش دارد. کمااینکه ارزش سهام آمازون از سال 2015 به این سو سه برابر شده، اپل در حال حاضر حدود 260 میلیارد دلار نقد دارد، بنا به گفته یک کارشناس، گوگل به ماشین چاپ پول تبدیل گشته، و یک چهارم کل داشته های دنیا در (اختیار) فیسبوک می باشد.


اما قابل توجه ترین و یا ترسناک ترین مساله این است، که هیچ کدام از کسب و کارها از دیگری ایمن نیستند. کمااینکه زمانی که شرکت خدمات تحویل بسته های مواد لازم برای پخت غذای موسوم به پیشبند آبی/ Blue Apron می خواست رسما حضورش را اعلام کند و بهای هر یک از سهامش را بین 15 تا 17 دلار در نظر بگیرد، آمازون شعار ما آماده می کنیم شما سرآشپز باشید خود برای کار مشابه بالقوه در آینده را، ابداع کرده بود. بنابراین شرکت پیشبند آبی ناچار شد، بهای هر یک از سهامش را بین 10 تا 11 دلار در نظر بگیرد.

بدتر اینکه پدیده تاثیر آمازون تنها به حوزه کاری این شرکت محدود نمی شود. کمااینکه روزگاری کداک بیش از 31 میلیارد دلار می ارزید، و پولارید سالی 3 میلیارد دلار فروش داشت. اما آیفون هر دو این شرکت ها و بسیاری دیگر را از میدان به در کرد. فیسبوک نیز در مورد از بین بردن هر رقیبی (مانند توئیتر و یا اسنپشات) که بخواهد وارد حیطه کاری اش شود، تردیدی به خود راه نمی دهد. توانایی گوگل را هم می توان در غلبه بر اکسایت، لیکاس، آلتاویستا، اسک جیوز و یاهو، مشاهده کرد.  


بااینهمه گرچه ماجرای امروز هشداردهنده است، اما وضعییت فردا واقعا سبب ترس می شود. کمااینکه پژوهش ماه ژوئن سال جاری دانشگاه دولتی بال نشانگر آن است که پیشرفت در کامپیوتری و ماشینی شدن، می تواند نیمی از فرصت های شغلی کنونی در آمریکا را از بین ببرد. به پیش بینی کاخ سفید در دوران اوباما نیز هوش مصنوعی این توانایی را دارد، که در دو دهه آتی تا 47 درصد مشاغل موجود را نابود کند. البته دست اندرکاران سیلیکون ولی/ Silicon Valley (محل بزرگترین و پیشرفته ترین فناوری های آمریکا) با خوش بینی این پدیده را با انقلاب صنعتی مقایسه می کنند.

 اما در واقعیت این انقلاب نیز پیشامدی ترسناک و دردناک بود، که رخ دادنش 80 سال طول کشید. ولی این بار اوضاع بسیار بدتر است. کمااینکه قورت دادن فرصت های شغلی کنونی از سوی معدودی شرکت، تنها در یک چشم به هم زدن رخ خواهد داد. همچنین همه شرکت ها حتی اوبر، در برابر آن آسیب پذیر خواهند بود.  


فهرست بنیاد نوین 2017 که ییست و سومین سالگرد خود را جشن می گیرد، صرفا بروشوری از اسامی افراد بانفوذی نیست، که در قلمرو منبسط شده ای زندگی می کنند که در آن فناوری، سرگرمی سازی، رسانه ها، کسب و کارها، تامین اعتبار مالی و سیاست، با یکدیگر تلاقی می نمایند. بلکه طلیعه دار آن چیزی هم هست، که دنیا در ربع قرن آینده به نظر خواهد رسید، و افرادی که آینده را دیکته خواهند کرد. احتمالا این فشار شدید توضیح این مهم هم می باشد، که چرا برخی از غول ها -الون ماسک، زاکربرگ و بیزوس- بر دنیایی که دارند به ارث می برند، متمرکز شده اند.

 کمااینکه برخی از آنان خواستار درآمد ثابت (که از سوی دولت به شهروندان پرداخت شود) هستند، تا بتوان برای بیکاران حاصل از فرصت های شغلی بلعیده شده از سوی فناوری، جبران مافات کرد.


اما در این میان یک نکته دیگر هم وجود دارد. اینکه اگر آمازون، اپل، آلفابت و فیسبوک که در تصاویرشان اقتصاد را بازسازی کرده اند، برعلیه یکدیگر وارد عمل شوند، چه پیش می آید؟
 

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد