درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 07:55   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت
  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد
  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست
  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم
  گسترش روابط بانکی و حمایت از بازرگانان از اولویت های اساسی میربیزنس بانک ملی ایران است
  مدیرعامل بانک ملی ایران: شفافیت امور بانک مدیون نظارت سیستمی است
  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31446صفحه نخست » فناوری نویکشنبه، 16 مهر 1396 - 08:37
گسترش روابط عمومی الکترونیک در هر سازمان نگاه بالا به پایین را می طلبد !!!!!
مهدی گودرزی کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی - در عرصه ارائه خدمات و کالا و تبادل اطلاعات با مخاطبان یا همان مشتریان، روابط عمومی الکترونیک نقشی اساسی را برعهده دارد، فرآیند جذب و حفظ مشتریان جدا از فرآیندهای بازاریابی امری است که بدون وجود روابط عمومی الکترونیک به اهداف خود نمی رسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در روابط عمومی الکترونیک به جای بهره گیری از شیوه های سنتی مواجهه با مشتریان یا مخاطبان، از تکنولوژی های الکترونیکی به 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199منظور سهولت، سرعت و فراگیری بیشتر استفاده می شود.
 

در هر صورت فرآیند گام گذاشتن روابط عمومی از شکل سنتی به عرصه الکترونیک، یک جهش و گام اساسی برای ورود به دنیای مجازی Cyberspace محسوب می شود و سنگ بنای سایر فعالیت های روابط عمومی در فضای آنلاین در همین مرحله گذاشته می شود.

 

 وظیفه روابط عمومی الکترونیک رساندن پیام به مشتری است. یعنی باید با اجرای صحیح ارسال اطلاعات،گرفتن اطلاعات و پردازش آنها و تنظیم بازخوردها یک ارتباط دوسویه موفق و موثر ایجاد کند، به نظر می رسد مدل های دوسویه روابط عمومی و انطباق آنها با روابط عمومی الکترونیک موثر تر از سایر مدل ها برای جذب مشتریان است.

 

از این میان ((مدل دوسویه مخاطب محور)) که مبتنی بر نیازها،سلایق و خواسته های مشتریان است برای حفظ مشتری و جلب اعتماد وی به بسیار موثر می باشد، چه بسا حفظ مشتری بسیار مشکل تر از جلب آن است و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی باید تلاش خود را برای حفظ مشتریان امروز و تبدیل آنها به مشتریان همیشگی به کار گیرند.


 کار روابط عمومی الکترونیک از مقوله های جدید عصر اطلاعات محسوب می شود که ساختارهای آن را می توان تلفیقی از روابط عمومی ،رسانه ،تبادل اطلاعات و شبکه های مجازی در نظر گرفت که وظیفه اصلی ((رساندن پیام به مخاطبان )) را به عهده دارد.

 

در عرصه ارائه خدمات و کالا و تبادل اطلاعات با مخاطبان یا همان مشتریان، روابط عمومی الکترونیک نقشی اساسی را برعهده دارد، فرآیند جذب و حفظ مشتریان جدا از فرآیندهای بازاریابی امری است که بدون وجود روابط عمومی الکترونیک به اهداف خود نمی رسد.


در الکترونیکی کردن روابط عمومی ایجاد وب سایت و حضور موثر در فضای مجازی گام نخست محسوب می گردد. در حال حاضر در اکثر سازمان‌‏ها و شرکت های تجاری یا یک وب سایت پویا و کاربردی وجود ندارد و در صورت وجود وب سایت آنها بیشتر جنبه سمبولیک دارد. البته به نظر می رسد در سال های اخیر با نگاه تخصصی تر به روابط عمومی در کشورمان مواجه هستیم اما این نگاه نیازمند بلوغ و تفکر اجرایی است.

 

نگاه سنتی به روابط عمومی، عدم اعتماد مدیران رده های بالا به روابط عمومی، وجود مشکل در بخش آموزش عالی، کم کاری و کم توجهی کسانی که خود متخصص امر روابط عمومی و دست اندرکار روابط عمومی هستند.

 

همچنان این مقوله را در ایران با چالش هایی روبرو کرده است و باعث شده سرعت پیشرفت و تخصصی شدن و درنتیجه الکترونیکی شدن روابط عمومی در کشورمان به کندی صورت بگیرد.

 

این موانع باعث شده دوره گذار طولانی تری از روابط عمومی سنتی به الکترونیک ومدرن نسبت به کشورهای پیشرفته وحتی کشورهای در حال توسعه داشته باشیم.


 

اگر تفکر حاکم بر روابط عمومی در جهت سوق دادن فعالیت ها به روابط عمومی الکترونیکی باشد اما در سایر بخش های سازمان چنین دیدگاهی شکل نگرفته باشد تلاش ها و برنامه ریزی های بخش روابط عمومی الکترونیکی هیچگاه موثر نخواهد بود و هزینه های وقت، نیروی انسانی و مالی چند برابر خواهد شد.


 

به همین دلیل لازم است که سازمان به موضوع روابط عمومی الکترونیکی نگاهی از بالا به پایین داشته باشد و ساختار خود را در تمام بخش ها با فناوری های هم سطح آماده سازد.
 


 


 


 


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد