درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 مهر 1396 - 17:22   

قدیمی‌ترین عکس موجود از انسان در کجا گرفته شد؟

  قدیمی‌ترین عکس موجود از انسان در کجا گرفته شد؟


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

  انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی


ادامه ادامه مطلب دو

فعال شدن واحد امور بین الملل در روابط عمومی شهرداری ساری

  فعال شدن واحد امور بین الملل در روابط عمومی شهرداری ساری


ادامه ادامه مطلب سه

یک پژوهش تازه: آیا ما به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی معتاد شده‌ایم؟

  یک پژوهش تازه: آیا ما به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی معتاد شده‌ایم؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسول روابط عمومی معاونت صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی
  دانش ارتباطات یا علم پروپاگاندا!
  فعال شدن واحد امور بین الملل در روابط عمومی شهرداری ساری
  برنامه حفاظتی گوگل برای کاربرانی که بیشتر در معرض حملات سایبری هستند
  میلیاردر قطری به اتهام پرداخت رشوه برای دریافت حق پخش تلویزیونی جام‌جهانی به دادگاه می‌رود
  حمله ارتش اسرائیل به برنامه سازان تلویزیونی نزدیک به حماس
  هشتادونهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد
  دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین: دوره تخصصی «مخاطب شناسی در روابط عمومی» برگزار می شود
  حسن نژاد، مدیر برتر روابط عمومی‌های صنعت آب و فاضلاب کشور شد
  سرمایه جدید بانک ملی ایران به ثبت رسید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31422صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 12 مهر 1396 - 09:40
دریا دریا خبر از چند قطره خون آمریکایی
موسی الرضا شبرنگی - کرامت بخشیدن هایی که فارغ از زیرساخت های اجتماعی، نگرش ها و ایدئولوژی های حاکم بر جوامع و مکاتب بشری، به دست خود انسان های هر اجتماعی شکل خواهد گرفت، همانگونه که سالیان پیش، نماد برابری و یکسانی ارزش انسان ها، بر سردر ورودی سرای بوالحسن خرقانی نقش بست و همچنان پابرجاست هرکس در این سرای درآمد نانش دهید و از ایمانش مپرسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف این نوشتار پرداختن به چرایی و علل شکل گیری جریان یک سویه اخبار، از کشورهای توسعه یافته بسوی سایر ملل نیست. در باب امپریالیسم خبری و قدرت رسانه های غرب که چرخه نظام اطلاع رسانی را همواره به نفع خود هدایت و راهبردی می کنند نیز مجالی در این مقال نگنجد.


با نگاهی اجمالی به صفحات نخست روزنامه های امروز سه شنبه 11 مهر 1396 و درنگی در عناوین خبری منتشر شده پیرامون حادثه تیراندازی در شهر لاس وگاس کشور آمریکا، شوق انگیزی نهفته در پس تیترها هویدا می شود.


شوقی ناشی از جهان سومی بودنمان که به فراخور خط و مشی رسانه های موجود و با اهداف و انگیزه های متعدد و متفاوت از هم، منجر به انعکاس خبری دهشتناک از ینگه دنیا شده است.


بسیار قابل تامل و اندوهناک است عناوین خبری که نقش بست بر صفحه نخست روزنامه های ما. تیترهایی با عنوان کابوس لاس وگاس، کنسرت خون و جنون در لاس وگاس، قمار مرگ، فستیوال مرگ در لاس و گاس، آهنگ مرگ در لاس وگاس، رگبار مرگ در لاس و گاس، استخر خون، سمفونی مرگ، کنسرت ترور و کشتار در لاس وگاس.


شکی نیست که مرگ آدمیان هرگز و در هیچ جا خبری مسرت بخش نیست و نخواهد بود، کشته شدن بیش از 50 نفر انسان و زخمی شدن بیش از 500 تن دیگر روح و روان همنوعان را آزرده می سازد.


اما چرا خون شهروندان ساکن در یک نقطه از زمین خدا رنگین تر از سایر مردمان جهان، اینچنین با این حدت و میزان فراوانی بر رسانه ها نقش می بندد؟ در حالی که اخباری با تعداد کشته شده های فروان تر در کشورهایی دیگر، کمرنگ جلوه می کند، بعنوان مثال برخورد دو قطار با تلی از انسانهای کشور هندوستان، سهم کمتری از فضای رسانه ها را در برمی گیرد.

 

در همین روزها در جای جای کره خاکی شاهد از بین رفتن انسان های بسیاری هستیم که در نزاع ها و جنگ های برپا شده، جان می دهند. اعم از مسلمانان میانمار، یمن، عراق، غزه و سوریه. براستی چه شده است که ارزش انسان در درون مرزهای تعریف شده اینقدر متفاوت است؟ کدام عامل یا عوامل سبب درجه بندی مقام انسان در نظام های مختلف شده است؟


بدون تردید در خلق و آفرینش فضایی که کرامت انسان ها در مرتبه اعلایی قرار می گیرد، مردمان همان دیار بیش از سایر عوامل بیرونی نقش آفرین هستند. آنگاه که غلبه منافع فردی بر منافع جمعی را شاهد باشیم، آنجا که حس خوب همشهری بودن را به معنای واقعی کلمه درک کنیم، آنجا که خویشتن را در حال عبور از خط عابر پیاده ببنیم وقتی که پشت فرمان هستیم، آنجا که بنی آدم اعضای یکدیگر شویم.

 

کرامت بخشیدن هایی که فارغ از زیرساخت های اجتماعی، نگرش ها و ایدئولوژی های حاکم بر جوامع و مکاتب بشری، به دست خود انسان های هر اجتماعی شکل خواهد گرفت، همانگونه که سالیان پیش، نماد برابری و یکسانی ارزش انسان ها، بر سردر ورودی سرای بوالحسن خرقانی نقش بست و همچنان پابرجاست هرکس در این سرای درآمد نانش دهید و از ایمانش مپرسید.

 

اگرچه باز هم نمی توان منکر نقش و تاثیرگذاری غول های رسانه ای جهان غرب، سلطه آنها بر جریانات خبری و کم آوایی صدای ملل جهان سوم بود، با این حال می توان مقام انسان را از هر رنگ و نژاد و درون هر مرزی با احترام به همنوعان، ارتقا داد تا جایی که ارزش یک قطره خون در تمام پهنه گیتی به یک مقدار و یک رنگ باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ سالروز تاسیس بی بی سی بازوی روابط عمومی دولت انگلستان


  مینا نظری، جایزه طلایی ایپرا 2017 بلغارستان را به خود اختصاص داد


  برنامه حفاظتی گوگل برای کاربرانی که بیشتر در معرض حملات سایبری هستند


  حمله ارتش اسرائیل به برنامه سازان تلویزیونی نزدیک به حماس


  قدیمی‌ترین عکس موجود از انسان در کجا گرفته شد؟


  میلیاردر قطری به اتهام پرداخت رشوه برای دریافت حق پخش تلویزیونی جام‌جهانی به دادگاه می‌رود


  انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی


  یک پژوهش تازه: آیا ما به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی معتاد شده‌ایم؟


  «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» موضوع چهارمین نشست "روابط عمومی؛ علم تا عمل"


  کشف حفره امنیتی؛ تمام شبکه‌های وایفای قابل هک شدند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی "چگونگی توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی" اعلام شد