درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 شهریور 1398 - 04:22   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی
  خبرنگار زن افغان برنده جایزه "پر آنگر" شد
  مدیر روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان ورامین منصوب شد
  ضرورت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در لرستان
  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد
  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31422صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 12 مهر 1396 - 09:40
دریا دریا خبر از چند قطره خون آمریکایی
موسی الرضا شبرنگی - کرامت بخشیدن هایی که فارغ از زیرساخت های اجتماعی، نگرش ها و ایدئولوژی های حاکم بر جوامع و مکاتب بشری، به دست خود انسان های هر اجتماعی شکل خواهد گرفت، همانگونه که سالیان پیش، نماد برابری و یکسانی ارزش انسان ها، بر سردر ورودی سرای بوالحسن خرقانی نقش بست و همچنان پابرجاست هرکس در این سرای درآمد نانش دهید و از ایمانش مپرسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف این نوشتار پرداختن به چرایی و علل شکل گیری جریان یک سویه اخبار، از کشورهای توسعه یافته بسوی سایر ملل نیست. در باب امپریالیسم خبری و قدرت رسانه های غرب که چرخه نظام اطلاع رسانی را همواره به نفع خود هدایت و راهبردی می کنند نیز مجالی در این مقال نگنجد.


با نگاهی اجمالی به صفحات نخست روزنامه های امروز سه شنبه 11 مهر 1396 و درنگی در عناوین خبری منتشر شده پیرامون حادثه تیراندازی در شهر لاس وگاس کشور آمریکا، شوق انگیزی نهفته در پس تیترها هویدا می شود.


شوقی ناشی از جهان سومی بودنمان که به فراخور خط و مشی رسانه های موجود و با اهداف و انگیزه های متعدد و متفاوت از هم، منجر به انعکاس خبری دهشتناک از ینگه دنیا شده است.


بسیار قابل تامل و اندوهناک است عناوین خبری که نقش بست بر صفحه نخست روزنامه های ما. تیترهایی با عنوان کابوس لاس وگاس، کنسرت خون و جنون در لاس وگاس، قمار مرگ، فستیوال مرگ در لاس و گاس، آهنگ مرگ در لاس وگاس، رگبار مرگ در لاس و گاس، استخر خون، سمفونی مرگ، کنسرت ترور و کشتار در لاس وگاس.


شکی نیست که مرگ آدمیان هرگز و در هیچ جا خبری مسرت بخش نیست و نخواهد بود، کشته شدن بیش از 50 نفر انسان و زخمی شدن بیش از 500 تن دیگر روح و روان همنوعان را آزرده می سازد.


اما چرا خون شهروندان ساکن در یک نقطه از زمین خدا رنگین تر از سایر مردمان جهان، اینچنین با این حدت و میزان فراوانی بر رسانه ها نقش می بندد؟ در حالی که اخباری با تعداد کشته شده های فروان تر در کشورهایی دیگر، کمرنگ جلوه می کند، بعنوان مثال برخورد دو قطار با تلی از انسانهای کشور هندوستان، سهم کمتری از فضای رسانه ها را در برمی گیرد.

 

در همین روزها در جای جای کره خاکی شاهد از بین رفتن انسان های بسیاری هستیم که در نزاع ها و جنگ های برپا شده، جان می دهند. اعم از مسلمانان میانمار، یمن، عراق، غزه و سوریه. براستی چه شده است که ارزش انسان در درون مرزهای تعریف شده اینقدر متفاوت است؟ کدام عامل یا عوامل سبب درجه بندی مقام انسان در نظام های مختلف شده است؟


بدون تردید در خلق و آفرینش فضایی که کرامت انسان ها در مرتبه اعلایی قرار می گیرد، مردمان همان دیار بیش از سایر عوامل بیرونی نقش آفرین هستند. آنگاه که غلبه منافع فردی بر منافع جمعی را شاهد باشیم، آنجا که حس خوب همشهری بودن را به معنای واقعی کلمه درک کنیم، آنجا که خویشتن را در حال عبور از خط عابر پیاده ببنیم وقتی که پشت فرمان هستیم، آنجا که بنی آدم اعضای یکدیگر شویم.

 

کرامت بخشیدن هایی که فارغ از زیرساخت های اجتماعی، نگرش ها و ایدئولوژی های حاکم بر جوامع و مکاتب بشری، به دست خود انسان های هر اجتماعی شکل خواهد گرفت، همانگونه که سالیان پیش، نماد برابری و یکسانی ارزش انسان ها، بر سردر ورودی سرای بوالحسن خرقانی نقش بست و همچنان پابرجاست هرکس در این سرای درآمد نانش دهید و از ایمانش مپرسید.

 

اگرچه باز هم نمی توان منکر نقش و تاثیرگذاری غول های رسانه ای جهان غرب، سلطه آنها بر جریانات خبری و کم آوایی صدای ملل جهان سوم بود، با این حال می توان مقام انسان را از هر رنگ و نژاد و درون هر مرزی با احترام به همنوعان، ارتقا داد تا جایی که ارزش یک قطره خون در تمام پهنه گیتی به یک مقدار و یک رنگ باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد


  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد


  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد


  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود


  معاون فرماندار ملایر: خبرنویسی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها محسوب می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران