درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:59   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31417صفحه نخست » سه شنبه، 11 مهر 1396 - 17:47
چرا مهارت نوشتن منجر به بهبود کسب و کار می شود
یکی از کلیدی ترین ابزارهای ارتباطی در محیط های انلاین مهارت تبلیغ نویسی است. تبلیغ نویسی دقیقا چیست؟ ما هر روزه با این مهارت دست به گریبان هستیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از کلیدی ترین ابزارهای ارتباطی در محیط های انلاین مهارت تبلیغ نویسی است.


تبلیغ نویسی دقیقا چیست؟


ما هر روزه با این مهارت دست به گریبان هستیم.


تبلیغات، وبسایت، آگهی خبری، سخنرانی ها و تمام انواع راه های ارتباطی که نیازی به تاثیر گذاری دارند.


همانطور که جان ای کندی در 1904 گفت: تبلیغ نویسی ” فروششندگی در چاپ است”.


چرا اهمیت دارد؟ قدرت متقاعدکردن یک ابزار مهم برای کسب و کار است.


این به معنی چرب زبانی یک نفر برای یک معامله ی بد یا یک جور سرمایه گذاری یک طرفه نیست.


بلکه به معنی هنر فروشندگی محصول و یا خدمت شما به نحوی است که طرف دیگر هم متوجه منافعش بشود.


من بر این عقیده ام که تمام ما در موقعیتی هستیم که می توانیم این مهارت را مورد استفاده قرار دهیم.


شما ممکن برای یک سایت مطلب بنویسید و یا برای رسانه ی اجتماعی خودتان بنویسید.


یک ایمیل دقیق نوشته شده به رئیس شما در مورد قولی که به شما داده بود.


و یا ایمیلی که به یک دوست نوشته شده که نمی خواسته در یک مهمانی شرکت کند.


در هر کدام یک از این حالت ها وقتی شما دارید سعی می کنید طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهید، دارید از این مهارت استفاده می کنید.


معروف ترین شخص برای این مهارت گری هالبرت است.


او بزرگترین تبلیغ نویس دنیا شناخته شده است.


زبان او نه تنها قدرتمند و متقاعد کننده و صادق و پیشنهاد کننده بود، بلکه یک مطلوبیتی را برای عمل متقابل در فرد بر می انگیخت.


تبلیغ 381 کلمه ای نامه ی کت و شلوار او بعد از 40 سال، یک قطعه ی متقاعد کننده ی استادانه است.


حالا شما توانستید تبلیغ نویسی را بفهمید و نیاز به آن را در یک کسب و کاری که در نقطه ی شروع است درک کنید.


گام بعدی اینست چگونه آنرا به کار بگیرید.


برای نوشتن لازم نیست کلمه به کلمه ی لغت نامه را بلد باشید و یا از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید.


فقط باید از کلمات بصورت هوشمندانه استفاده کنید.


فقط کافی است کلمات را فروتنانه، مرتب و هدفدار نگه دارید.


اینکه من می توانم یک تبلیغ را از سال 1970 اکنون و در سال 2017 استفاده کنم، نشان می دهد که قوانین هنر فروختن از طریق کلمات جهانی و تغییرناپذیرند.
در  اینجا سه قاعده ی اصلی این هنر را آورده ایم.

1- محاوره ای باش.
هالبرت کاملا طبیعی صحبت می کرد.
سخنان او کاملا گرم و دلنشین بودند و خالی از هر نوع اشتباهی بودند.
او می گفت نوشتن ” نامه ی کت و شلوار ” برای او بیش از 18 ماه وقت گرفت.
تمام کلمات با توجه به ضمیمه شان به دقت انتخاب شده بودند.
او هیچگاه کلمات مبهم را بکار نمی برد.
مردم فقط چشمانشان را روی کلمات حرکت می دادند و لازم به دقیق زیادی نبود.
سادگی کلید راه حل است.
کلمات کوتاه جملات کوتاه و پارگراف کوتاه.

2- مخاطبانت را بشناس
به مخاطبانت فکر کن، کسانی که می خواهی آنها را متقاعد کنی.
خودت را جای آنها بگذار و فکر کن در جایگاه آنها چگونه باید برایشان بنویسی.
ده سوال در مورد بازار هدفت بنویس، در مورد ترس هایشان فکر کن.
چه چیزی باعث می شود آنها شب از خواب بیدار شوند؟
به آرزوهای آنها فکر کن.
به ناامیدی های آنها فکر کن و ببین چه چیزی آنها را متعصب می کند.
یکی از چیزهای مهم در مورد تبلیغ نویس ها اینست که آنها داستان گوهای خوبی هستند.
آنها می توانند مخاطبین را زندانی کنند و داستان را با ارزش ها و ترس ها و خواسته های آنها گره بزنند.
آنها از زبانی ساده و متقاعدکننده استفاده می کنند که مطمئن می شوند یک کلمه بد فهمیده نشده است.
آنها می دانند چگونه با بازار هدف حرف بزنند و نه به یک صورت عمومی مرتب از واژه ی “تو “استفاده کنند.
هالبرت و تیم تبلیغ نویسی او هر روز مطمئن می شدند مهارت های خود را به درستی استفاده می کنند.

3- از ابزارهای جدید استفاده کن.
مساله ی مهم دیگر استفاده ی  از ابزار تحلیلگر وب است.
شما می توانید دید بهتری به مخاطبان خود داشته باشید و اعمال آنها را در سایت خود رصد کنید و بدانید دقیقا برای چه کسی تبلیغ می نویسید.
این ابزاری است که هالبرت در سال 1970 در اختیار نداشت، اما ما برای استفاده ی آن خوشوقت خواهیم بود.
پس آنرا دقیقا بشناس و و دانش استفاده ی از آنرا کسب کن.
تمرین شما را خبره می کند.
این مهم نیست که شما یک تبلغاتچی هستید. یک وبلاگ نویس هستنید و یا کسی هستید که مایلید در مکالمات زیادی شرکت کند.
مهارت های تبلیغ نویسی به شما مزیت می دهد و شما را متمایز می کند.
مردم به شما اعتماد می کنند و شما متقاعد کننده می شوید.
مهارت خوب برای تبلیغ نویسی یک مهارت عالی برای محیط های راه دور و  آنلاین است.


منبع : forbes 
www.ibazaryabi.com

 سید اسماعیل میرحسینی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد