درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:41   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31411صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 11 مهر 1396 - 09:39
رعایت مزیت نسبی پایدار در صنعت ساختمان
پروین خدادادی حدادان / دانشجوی دکتری ارتباطات - اگر بپذیریم دو عنصر مهم در موفقیت این صنعت وجود دارد، این استراتژی مزیت نسبی پایدار شرکت هاست که از طریق روابط عمومی می تواند مجموعه ای از اطلاعات، دانش و توانایی‌های شرکت و رقبا را بدست آورده و با در نظر گرفتن آن؛ استراتژی جدیدی را بنا نماید...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اساسا در هر صنعتی، چهار نیروی رقابتی وجود دارد که همزمان با هم فعالیت می کنند. اولین نیرو؛ خودِ مساله رقابت بین فعالان موجود در بازارصنعت است. یکی از تهدیدها در این رقابت؛ جایگزینی تولیدات و خدمات توسط رقباست. به عنوان مثال؛ در صنعت ساختمان؛ افتتاح یک مرکز خرید جدید یا یک مجتمع اداری در موقعیت و مکانی بهتر؛ می‌تواند تهدیدی جدی برای پروژه‌ای با همان کاربری باشد.

 

دومین نیروی رقابتی؛ ورود فعالان جدید به بازارصنعت است و این یک تهدید دائمی است که همیشه در بازارها وجود دارد؛ مخصوصا اگر بازارصنعت مربوطه، سودآوری خوبی هم داشته باشد (مانند صنعت ساختمان)، که با ورود بازیگران جدید به عرصه؛ بخشی از سود؛ خواه ناخواه توسط ورودی های جدید جذب خواهد شد و سومین و چهارمین نیروهای رقابتی؛ قدرت چانه‌زنی بین تامین‌کنندگان مختلف است. کسانی که کالاها و مواد اولیه را در هر صنعتی تامین می‌کنند و کسانی که تولیدات نهایی آنها را می‌خرند.


البته باید توجه داشت که؛ موفقیت همیشگی صنعت ساختمان مدیون تقاضاست و اگر این تقاضا با «مزیت نسبی پایدار» همگام و همراه شود، راندمان کاری بنگاه های اقتصادی به شکل غیر قابل تصوری سیر صعودی پیدا خواهد نمود. پس اگر شرکت‌ها و فعالان صنعت ساختمان به فکر موفقیت خود در آینده باشند، باید درباره عملکرد خود بر اساس مفهوم «مزیت نسبی پایدار» عمل کنند.


بر اساس مطالعات دانشگاه هاروارد؛ مزیت نسبی پایدار، از دو عامل مهم تشکیل شده است؛ عامل اول؛ تغییر در نحوه انجام کار و عامل دوم که بر اساس عامل اول به وقوع می پیوندد، کاهش هزینه هاست و چون امروزه متاسفانه اغلب شرکت‌های ساختمانی با مفهوم و موضوع استراتژی در صنعت ساختمان بسیار ناآشنا بوده و اکثر آنها عادت کرده‌اند که همزمان چندین و چند پروژه مختلف را با هم در حال اجرا داشته باشند، هنوز برای بسیاری از آنها، داشتن استراتژی که همان اجرای مزیت نسبی پایدار است، در صنعت ساختمان معنا ندارد؛ چراکه سالیان زیادی است که آنان این صنعت را براساس قراردادها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی، خرید و فروش پروژه‌ها می شناسند، و در کمال ناباوری، آن را نیازمند طراحی و تدوین استراتژی نمی دانند!

 

 با این حال؛ اگر بپذیریم دو عنصر مهم در موفقیت این صنعت-نخست یافتن یک قرارداد مناسب و بعد اجرای خوب و مناسب آن- وجود دارد، این استراتژی مزیت نسبی پایدار شرکت هاست که از طریق روابط عمومی می تواند مجموعه ای از اطلاعات، دانش و توانایی‌های شرکت و رقبا را بدست آورده و با در نظر گرفتن آن(با آنکه ممکن است شرکتی به دلیل پروژه‌های مشابهی که در گذشته به خوبی آنها را اجرا کرده است؛ کماکان به دنبال اجرای پروژه‌هایی با همان سبک و سیاق سابق بوده باشد)؛ استراتژی جدیدی را بنا نموده و مخاطبین خود را بر اساس تعیین این موضوع حیاتی که یک پروژه قبل از شروع، نیازمند راهکارهای مناسب و جدید است، با پیدا نمودن یک قرارداد خوب و پر سود و اجرای آن که در واقع ناشی از عملکرد استراتژیک است، همانند سایر صنایعی که مرحله گذار و تغییرات شگرف و بنیادینی را طی کرده‌اند؛ کنترل هزینه‌ها، کارآیی و بهره‌‌وری، برندسازی، تعیین و شناسایی گروه‌های هدف و مفاهیمی از این دست را بیش از پیش مطرح نموده و با استفاده از مزیت نسبی پایدار، گام های موثرتری را در این مسیر بردارد.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد