درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:11   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31384صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 6 مهر 1396 - 13:08
با دانستن این نکات عکس‌های بهتری بگیرید
اندی وارهول زمانی می‌گفت، “خوبی عکس به این است که هیچ موقع تغییر نمی‌کند، حتی زمانی که اشخاص درون عکس تغییر می‌کنند.” پس ما عکس می‌گیریم چون با اینکار خاطره‌ای از آن‌ها در ما جاودانه خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اندی وارهول زمانی می‌گفت، “خوبی عکس به این است که هیچ موقع تغییر نمی‌کند، حتی زمانی که اشخاص درون عکس تغییر می‌کنند.” پس ما عکس می‌گیریم چون با اینکار خاطره‌ای از آن‌ها در ما جاودانه خواهد شد.

برخی از ما به عکس‌هایی که با آخرین تکنولوژی، با آیفون و یا تبلت‌مان گرفتیم قانع هستیم. چرا که کیفیت چندان برای ما مهم نیست، فقط می‌خواهیم عکس‌هایی از خانواده، دوستان و یا مکان‌های گردشگری داشته باشیم.

با دانستن این نکات عکس‌های بهتری خواهید گرفت
با این حال، اگر شما جزو آن گروه رو به رشدی هستید که می‌خواهد بهره‌ بیش‌تری از عکاسی ببرد، اولین قدم مطالعه‌ کمپوزیسیون یا همچینی اجزای عکس و همچنین اندکی آزمون و خطا است. در اینجا به ۱۰ نکته‌ ساده و در عین حال موثر اشاره شده است که شما را به گرفتن عکس‌هایی بهتر سوق می‌دهد.

۱- اول از همه بر امر مهم یادگیری تمرکز کنید، دلواپس خرید دوربین گران قیمت نباشید
باید مطالعه کنید، باید با تکنیک‌های متنوعی که عکاسان حرفه‌ای از آن‌ها سخن به میان می‌آورند آشنا شده و تجربه کسب کنید. یکی از نکات اصلی کمپوزیسیون خوب آن است که عمده‌‌ عکس‌تان را بر مرکز متمرکز نسازید.
در بیش‌تر دوربین‌های دیجیتال و همچنین آیفون، دو خط موازی افقی و دو خط موازی عمودی دیده می‌شود. این خطوط، عکس را به ۹ قسمت تقسیم می‌کنند.
هنگام عکسبرداری از تصویر اصلی، توجه دوربین را بر مرکز متمرکز نسازید. این تکنیک ساده به شما اجازه می‌دهد تصاویر جذاب‌تری را در قاب دوربین خود جای دهید.

۲- لحظاتی بعد از طلوع و یا قبل از غروب که به ساعت طلایی معروف است عکسبرداری کنید
عکاسان حرفه‌ای بر این باورند که بهترین عکس‌هایشان، از مناظر شهری و روستایی گرفته تا مناظر ساحلی و بیابانی را در ساعت طلایی یعنی چندی پس از طلوع و یا پیش از غروب آفتاب گرفته‌اند.
نکته‌ اصلی این تکنیک، نورپردازی است. در ساعات طلایی، جریانات نور به گونه‌ای عمل می‌کند که ساختمان‌ها، مزارع، درختان، دریاها و کوه‌ها را شگفت‌انگیز می‌سازد. از این جریانات و نمای شگفت‌انگیز آسمان در پس زمینه بهره گیرید تا حتی با یک کمپوزیسیون ساده به تصاویری باشکوه دست یابید.

۳- اشیا زشت را در تصویرتان بگنجانید
دایان آربس که عمر کوتاهی داشت، موفق شد در هنر عکاسی به درجات عالی دست یابد. اگرچه عمده درآمدش از راه عکاسی برای مجلات حاصل می‌شد، ولی مواقعی که برای دل خودش عکس می‌گرفت؛ همیشه به سوی جنبه‌ زشت زندگی گرایش داشت.
طرز فکر دایان را امتحان کرده و سعی کنید از اشیاء غیر جذابی همچون لیوان‌های یکبار مصرف، زباله‌ها و… به زیبایی تمام عکس بگیرید. اگر بیاموزید که چگونه آن زشتی را در قاب عکس‌تان زیبا به نمایش در آورید، آن موقع می‌توانید هر چیزی را زیبا جلوه دهید.
 

۴- خودتان را عمدا محدود سازید
زمانی که لنزتان را محدود می‌کنید، در واقع توانایی‌ خود را در راستای افزودن تنوع بسیار محدود کرده‌اید. فرض کنید دوربین و تمام لنزهایتان را در خانه گذاشته و تنها از آیفون خود استفاده می‌کنید.
چنین کاری شما را مجبور می‌سازد که نسبت به کمپزیسیون و زاویه‌ دوربین حساس‌تر شوید. فرض کنید خودتان را به مدت یک هفته فقط به ساختمان‌های شهر محدود ساخته‌اید. و یا به محدودیتی بیندیشید که شما را مجبور می‌کند فقط از بچه‌ها در یک زمین بازی عکس بگیرید. چنین محدودیتی چگونه می‌تواند بر تکنیک و کمپزیسیون شما اثر گذارد؟
چنین محدودیت‌هایی شما را وادار می‌سازد تا در جستجوی تصاویر منحصر به فرد باشید. چنین مهارتی در شما پدید نخواهد آمد، مگر آنکه محدودیت را بپذیرید.

۵- در کلاس‌های هنری شرکت کنید
کلاس طراحی، آبرنگ و یا رنگ روغن فرقی نمی‌کند. شما باید چیزهایی در رابطه با قوانین پرسپکتیو، سایه‌زنی و کنتراست بیاموزید و خود را در میان اشیا بی‌جان، در میان یک منظره و یا در خیابان یک شهر مجسم کنید.
از طریق چنین کلاس‌هایی می‌توانید به درک درستی از اهمیت کمپزیسیون دست یافته و آن را به هنر عکاسی‌تان منتقل سازید. ممکن است فن مورد استفاده‌ شما بسیار عالی باشد، ولی این کمپزیسیون است که تصاویر بخصوصی را جذاب می‌کند.

۶- از دوربین آنالوگ/فیلم خور استفاده کنید
زمانی که به یک فیلم و تعداد محدودی عکس منحصر شوید، یاد می‌گیرید که بسیار گزینشی عمل کنید. برای مطالعه‌ دروس مربوط به عکاسی وقت گذاشته و آن‌‌ها را به دقت مطالعه می‌کنید. همچنین از فواصل و زوایایی تصویربرداری خواهید کرد که برای شما قابل درک است. اینکه برای هر عکس که می‌گیرید هزینه‌ای را متحمل شوید، فهم و درک‌تان را بالا می‌برد.

۷- مطالعه‌ کار دیگر عکاسان
خودتان را تنها به یک نوع عکاسی محدود نکنید، بلکه در عوض وقت خود را به بررسی کار هنرمندان مختلف صرف کنید. همان‌هایی که فقط عکس‌های سیاه و سفید ‌می‌گیرند، آن‌هایی که تنها از مناظر شهری و یا روستایی عکس می‌گیرند، آن‌هایی که عکاس جنگی به حساب می‌آیند و یا کسانی که به شکار عکس‌های ساده و تکی می‌پردازند.
از همه‌ این عکاسان می‌توانید چیز‌های بسیاری بیاموزید. عکس سیاه و سفید و معروف کودک ویتنامی که به ناپالم (نوعی ماده آتش‌زا) آغشته شده است را مشاهده کنید و آن را با تصویر رنگی یک زن در حالی که کودک تازه متولد شده‌ خود را برای اولین بار در آغوش گرفته است مقایسه کنید. پیام این دو عکس چیست؟ چه تکنیک‌هایی در آن‌ها استفاده شده است؟ چه چیزی باعث شده است که این دو عکس اینقدر جالب به نظر برسند.

۸- همینطور که عکس می‌گیرید موقعیت خود را تغییر دهید
همیشه از روبرو و مستقیم عکس نگیرید. برای عکسبرداری گاهی اوقات به چپ و راست خم شوید، بالای چارپایه بایستید و یا حتی روی زمین دراز بکشید. این تکنیک‌ها بخصوص زمانی کاربرد دارند که از انسان‌ها و یا حیوانات از زوایای مختلف عکس می‌گیرید.
اگر حیوان خانگی دارید که بر روی کاناپه دراز کشیده است، از بالا از او عکس نگیرید، کمی پایین‌تر از او قرار گرفته و از پایین عکس بیندازید. عکس درخت کریسمسی که از پایین گرفته شده است به نظر شگفت‌انگیزتر می‌رسد.

۹- تکنیک‌های جدید را امتحان کنید
احتمالا عکس‌های بسیاری را دیده‌اید که عمدا تار شده‌اند و یا آنکه پس زمینه و یا پیش زمینه‌ آن‌ها مات شده است. به این کار بوکه (bokeh) گفته شده و در مواقعی که عکاس می‌خواهد بر روی تنها یک تصویر متمرکز شود روش بسیار مؤثری به حساب می‌آید.
 

برای مثال در حال عکسبرداری از یک عروس و داماد هستید که کنار درختی ایستاده‌اند و می‌خواهید تنها بر روی آن‌ها و درخت متمرکز شوید. باقی منظره باید مات شود. برعکس، زمانی که از فاصله‌ای دور می‌خواهید از برج ایفل عکس بگیرید، نیاز دارید که پیش زمینه عکس مات شود، به گونه‌ای که تصویر مورد نظر در کانون دید قرار گیرد.

۱۰- عکس‌هایی که در موقعیت کنونی به نظرتان خوب نمی‌رسند را سریع پاک نکنید
شاید برای کسب تجربه عکس‌هایی گرفته باشید که فکر می‌کنید خراب شده‌اند. در این باره نکاتی هست که باید به آن‌ها توجه شود. همان طور که در کارتان پیشرفت می‌کنید، شاید نظرتان نسبت به بعضی عکس‌ها عوض شود؛ شاید متوجه شوید قسمتی از یک عکس به نظر خیلی مضحک می‌آید و بنابراین بتوانید با استفاده از فناوری موجود، عکس را دستکاری کرده و آن را به یک عکس بسیار حیرت‌انگیز مبدل سازید.

منبع: خانومانه

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد