شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس ارتباطات در رابطه با اهمیت اطلاع رسانی دولت و نقش روابط عمومیها و استفاده از بسته پیشنهادی انجمن متخصصان روابط عمومی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های رسانه ای هیتهای اعزامی به سازمان ملل متحد و ملاقاتهای مهم رسانهای رئیس جمهور کشورمان و انعکاسهای آن در دنیا و توجه رسانههای به قرار دادن خبرهای ایران در صدر خبرهای خود باید پیبرد که در دنیا مردم به رسانههای بهاء بیشتری می دهند.
دنیایی که هر لحظه آن سرشار از هزاران نوع خبرهای مختلف و اثرگذار می باشد. به همین نسبت که سازمان ملل متحد و خبرهای آن در جهان مهم بوده و تاثیر را بر روی مخاطب خواهد گذاشت، در داخل کشور نیز خبرهای داخلی ما برای دنیا مفید و قابل بهره برداری خواهد بود. لذا دولت باید سعی کند تمام توان خود را در معرفی هر چه بیشتر عملکرد دولت بکار برده و با استفاده از شبکه های اجتماعی به داخل و خارج کشور پیامهای خود را برساند. تا موفق شود جوابگو در خواستهای بحق و منطقی مردم باشد. و این صورت نخواهد گرفت مگر با توسعه ارتباطات و برطرف کردن چالشهای روابط عمومیها در کشور که بازوی توانمندی برای دولت خواهند بود. جایگاه روابط عمومی در دنیا بسیار ارزشمند و اثرگذار میباشد.
راه های پیشنهادی به دولت برای برون رفت از چالشهای ارتباطی
نایب رئیس انجمن پیشنهادات زیر را ارایه داد:
1. ایجاد معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی در دولت جهت معرفی هر چه بیشتر عملکرد دولت به کمک روابط عمومیها
2. استفاده بهینه از بسته پیشنهادی انجمن متخصصان روابط عمومی برای اعتلای روابط عمومی ایران و توجه به جایگاه واقعی آنان
3. ارتقای جایگاه روابط عمومیها در تشکیلات دولتی در برنامه ششم توسعه
4. توجه بیشتر به فراکسیون روابط عمومی مجلس
5. انتخاب مدیران روابط عمومی برای وزارتخانهها و سازمان با توجه به منشور اخلاقی روابط عمومی و داشتن تخصص در حوزه ارتباطات و روابط عمومی
6. استفاده از مدیران و پیشکسوتان روابط عمومی بعنوان مشاوران ارتباطی
7. توجه جدی به انجمنها و مراکز تخصصی روابط عمومی و واگذاری بخشی از اطلاع رسانی دولتی به آنها
8. توجه مدیریت سازمانها به درک نگرشها و ارزشهای مخاطبان خویش
9. داشتن یک متولی اعم از دولتی و غیر دولتی برای روابط عمومی کشور
10. داشتن یک قانون جامع روابط عمومی در ایران
11. داشتن یک سخنگو رسانهای با کمک تمامی مدیران روابط عمومی وزارتخانهها
12. توجه به جایگاه روابط عمومیها در سایر کشورها و عمل نمودن به ان در ایران
|