درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 25 آذر 1396 - 15:25   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران
  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود
  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای
  15 کشور با بیشترین تاثیر مثبت در جهان
  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ
  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف
  بریتانیا هم بریتانیای قدیم
  بریتانیا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31361صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 2 مهر 1396 - 11:21
نتایج یک نظرسنجی در مورد میزان رضایت از خودروهای داخل ایران
بر اساس آمار شرکت بازرسی، کیفیت و استاندارد ایران نظر مشتریان ایرانی با توجه به نوع کیفیت خودروهای تولیدی و نوع دریافت خدمات نوسان چشمگیری دارد. شاخص رضایت مشتریان در سال ۱۳۹۵‌ عدد ۶۷۴ را نشان می‌دهد در حالی که این عدد در سال ۹۴ عدد ۶۵۱ بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بر اساس آمار شرکت بازرسی، کیفیت و استاندارد ایران نظر مشتریان ایرانی با توجه به نوع کیفیت خودروهای تولیدی و نوع دریافت خدمات نوسان چشمگیری دارد. شاخص رضایت مشتریان در سال ۱۳۹۵‌ عدد ۶۷۴ را نشان می‌دهد در حالی که این عدد در سال ۹۴ عدد ۶۵۱ بوده است.

 

تازه‌ترین نتایج سنجش رضایت مشتریان از کیفیت خودروها در سال ۹۵ نشان می‌دهد‌ در بخش زیر ۲۵ میلیون تومان بازار ایران، کاملا انحصاری‌ و در اختیار شرکت سایپا‌ است‌. مردم‌ گزینه چندانی برای انتخاب ندارند و در این بخش‌ در میان تنها چهار خودرو که هر چهار مدل بر پایه خودرو پراید هستند‌، بیشترین رضایت از خودرو تیبا با ۶۵۱ امتیاز است‌ این خودرو ۵ درصد بازار خودرو ایران را در اختیار دارد. در این بخش سایپا ۱۳۱،۱۳۲ و ۱۱۱ به ترتیب با ۶۳۹، ۶۲۳ و ۶۰۲ امتیاز در رتبه دو تا چهارم‌ قرار دارند. این سه خودرو در مجموع ۲۵ درصد از سهام بازار خودرو ایران را تشکیل می‌دهند.

هر سه محصول‌ بر پایه خودرو پراید ساخته شده است. تکنولوژی خودرو پراید‌ به سال ۱۹۸۰ میلادی باز می‌گردد‌.

در سال ۹۴‌ شرکت رنو اعلام کرده بود که با‌ تولید‌ رنو کویید در ایران‌ قصد دارد این محصول را‌ با قیمت ۲۵ میلیون تومان‌ به عنوان خودرو جایگزین پراید‌ معرفی کند‌ اما با فشار‌های‌ مختلف این شرکت در نهایت نظرش را تغییر داد‌ و اعلام کرد قیمت این محصول در بازار ایران بالای ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. رنو کویید در بازار‌های جهانی قیمتی بین ۵ تا ۶ هزار دلار دارد.

بر اساس‌ آمار شرکت بازرسی، کیفیت و استاندارد ایران رقابت اصلی در بازار ایران بیشتر در بخش خودرهایی با قیمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان است.

در این بخش مشتریان بیشترین رضایت را از خودرو پارس تندر ( فیس لیفت پارس خودرو برای‌ رنو لوگان نسل یک) تولید شرکت پارس خودرو دارند. از نظر شاخص رضایت‌ این خودرو در سال ۹۵‌ امتیاز ۷۳۸ را بدست آورده است. این خودرو تنها یک درصد از سهم بازار خودرو ایران را در اختیار دارد. پارس تندر‌ هم اکنون در ایران به ۶۰ درصد ساخت‌ داخل رسیده است.

اما خودرو دوم در این لیست یک محصول چینی از یک سازنده نه چندان مطرح چینی به اسم گریت وال است. دومین خودرویی که مردم در سال ۱۳۹۵ از آن رضایت داشته‌اند ولیکس سی ۳۰‌ است که در شرکت خودرو سازان راین در کرمان، کاملا با قطعات چینی‌ مونتاژمی‌شود. این خودرو تنها یک دهم درصد سهم بازار خودرو ایران را دراختیار دارد و توانسته امتیاز ۷۳۰ را کسب کند.

خودرو سوم، چهارم و پنجم هم ساخت شرکت رنو است.‌ تندر ۹۰ ساخت پارس خودرو، تندر ۹۰ ساخت ایران خودرو و رنو ساندرو ساخته شده در پارس خودرو‌ در مکان‌های سوم و مکان چهارم قرار گرفته‌اند. این سه خودرو در مجموع حدود ۵ درصد بازار ایران را در اختیار دارند.

با وجود کیفیت مناسب و رضایت مشتریان از این خودروها در بازار ایران، بزرگترین‌ ایرادی که به این محصولات وارد است‌ قدیمی‌شدن آن‌ها است.‌ این محصولات دارای تکنولوژی سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ هستند و در اروپا بدلیل‌ پایان عمر تکنولوژی از خطوط تولید کنار گذاشته شده‌اند و هم اکنون نسل دوم این محصولات در اروپا در حال تولید است.

در میان ۱۵ خودرو اول،‌ ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی،‌ تنها یک خودرو با نشان ایرانی به چشم می‌خورد. در مکان ۱۱ رضایت مشتریان خودرو دنا قرار دارد. این خودرو در سال ۹۵ توانسته ۷۰۸ امتیاز از نظر رضایت مشتریان دریافت کند، که نسبت به سال ۹۴‌ حدود ۲۸ نمره‌ افزایش امتیاز داشته است.

در این بخش از بازار ایران‌ تیبا دو و ساینا‌ ساخت شرکت سایپا بدترین وضعیت رضایت مشتریان را دارند. تیبا دو با امتیاز ۶۵۷ و ساینا با امتیاز ۶۵۴ بدترین وضعیت رضایت مشتری را در کلاس قیمتی خود دارند این دو خودرو‌ بر پایه خودرو پراید ساخته شده‌اند و تنها ظاهری جدید دارند. بر خلاف کلاس‌ زیر ۲۵ میلیون تومانی که شرکت سایپا بازار انحصاری در دست دارد و مشتریان تنها می‌توانند بین خودروهای این شرکت نظر دهند در کلاس ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی‌ این شرکت طعم رقابت با چند کارخانه محدود را می‌چشد‌ و مشخص است‌ که‌ شرکت سایپا حتی از رقابت با تولید کنندگان چینی و شرکت‌های دیگر ایرانی مانند ایران خودرو هم عاجز است و محصولاتش بدترین وضعیت را در رضایتمندی مشتریان دارند.‌

بخش ۵۰‌ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ بازار ایران اکثرا در انحصار محصولات چینی است در این بخش بازار چانگاه سی اس ۳۵ با امتیاز ۷۴۴ بهترین وضعیت را دارد. این محصول تنها چهار دهم درصد‌ بازار ایران را در اختیار دارد.

بخش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی‌ بیشتر به‌ خودروهای وارداتی اختصاص دارد‌ در این بخش خودرو کیا پیکانتو که محصول کوچک شرکت کره‌ای است‌ مقام اول را با امتیاز ۷۵۵‌ بدست آورده‌ است. دربازار‌های جهانی قیمت این خودرو‌ زیر ۱۰ هزار دلار است‌ حال آنکه، این قیمت در ایران‌ بالای ۷۵ میلیون تومان است .‌

در بخش ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومانی، هیوندایی ولستر و در بخش خودروهای بالای ۱۲۵ میلیون تومانی،‌ بی ام و ۷۳۰‌ توانسته اند با امتیاز ۷۸۲ و ۸۶۶ بهترین مقام را در بخش قیمتی خود کسب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  مدیر جدید روابط عمومی اتاق بازگانی لرستان معرفی شد


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  قانون جدید برای برخورد با افراد تلفن به دست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد