درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 25 آذر 1396 - 15:22   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران
  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود
  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای
  15 کشور با بیشترین تاثیر مثبت در جهان
  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ
  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف
  بریتانیا هم بریتانیای قدیم
  بریتانیا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31357صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 12 مهر 1396 - 08:43
استفاده از نمایشگاه ها در کسب و کار
استفاده از نمایشگاه ها در کسب و کار و اینکه چرا شرکت‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌ریزی خود ناکام می‌مانند ناشی از این واقعیت است که نمایشگاه محیطی است کاملاً متفاوت، بنابراین نیاز به اتخاذ نوعی رویکرد ریشه‌ای است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استفاده از نمایشگاه ها در کسب و کار و اینکه چرا شرکت‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌ریزی خود ناکام می‌مانند ناشی از این واقعیت است که نمایشگاه محیطی است کاملاً متفاوت، بنابراین نیاز به اتخاذ نوعی رویکرد ریشه‌ای است. محیط و شرایط می‌تواند به نحو احسن کارآمد باشد، بازدیدکنندگان پذیراترند چراکه باید به‌سوی شما روی‌آورند و این کار رد کردن آن‌ها را سخت‌تر می‌کند، در نمایشگاه های کسب و کار صفحه گزینه‌ها یا منشی‌هایی در کار نیست که باید از جلوی آن‌ها رد شد، معطلی در کار نیست و انتظار جواب‌های برگشتی که هیچ‌گاه پیش نمی‌آید.

به دلیل فضای حاکم بر محیط بازدیدکنندگان نمایشگاه راغب به پاسخگویی هستند و بازدیدکننده از تمامی حواس خود استفاده می‌کند. به علاوه ارتباط راحت‌تر صورت می‌گیرد چون‌که کامل است. افراد از طریق زبان اشاره (۶۰ درصد)، آهنگ صدا (۲۴ درصد) و مضمون شفاهی (۱۶ درصد) ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین همایش‌های مقدماتی رودررو بسیار موفقیت‌آمیزتر از امکانات تلفنی است.

نمایشگاه به پرسنل غرفه امکان می‌دهد تا از خود واکنشی سریع نشان دهند. کالاها را می‌توان لمس کرد و به شیوه‌ای موثرتر از محیط کار نمایش داد و عوامل دیگری نیز در جلب‌توجه مشتری احتمالی وجود دارد. امکان عمل بیشتری وجود دارد و امکان ارائه محصولات بهتر است، نسبت به فضای محدود یک محیط کار اجتماعی.

به‌عنوان یک روش آزمون بازاریابی، نمایشگاه‌ها ازلحاظ هزینه خیلی اثربخش هستند، کارکنان بلافاصله اطلاعات لازم را ارائه می‌دهند. معمولاً پرهزینه‌ترین بخش یک برنامه پژوهش بازار، یافتن افراد درست‌وحسابی است هرچند که در زمان برپایی نمایشگاه‌ها از این قبیل افراد زیاد هستند که نزد شما می‌آیند، بنا به نظر انجمن صنعت نمایشگاهی.

تجزیه‌وتحلیل به‌عمل‌آمده از بازدیدکنندگان نمایشگاه بازرگانی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد افراد تأثیر پذیرفته اند که نیمی از آن‌ها را مدیران متوسط و از هر سه نفر یک نفر از رسته مدیریت ارشد بوده است. جای تعجب است که به همان نسبت افرادی هستند که تازه شغل جدید خود را شروع کرده‌اند بنابراین از نمایشگاه به‌عنوان روشی جهت متمرکز نمودن تحقیق و پژوهش خود استفاده می‌کنند.

بنابراین هنگام برپایی نمایشگاه ها در کسب و کار مهم است که اهداف سنجش پذیر اتخاذ گردد. هرچه اهداف عینی‌تر باشد بهتر است. هیچ جایی از نمایشگاه نباید بلااستفاده بماند. ممکن است اهداف شما شامل تعدادی یا کل اهداف زیر باشد:

افزایش، حفظ یا بازیابی سهم بازار و نفوذ در آن
دیدار با تعداد زیادی از افراد درست‌وحسابی
تغییر موقعیت شرکت خود در بازار
حمایت و استخدام معامله گران و توزیع‌کنندگان به‌عنوان بخشی از استراتژی سنجش پذیر
روانه کردن محصولات جدید به بازار
به دلایل سیاسی یا اعمال‌نفوذ
افزایش فروش و نفوذ سایر اقلام که معمولاً در طی بازدیدهای نمایندگی‌ها به چشم نمی‌خورند
تقویت رابطه موجود با مشتری، به‌عنوان سکوی تحقیق و پژوهش بازار
افزایش فروش‌ها

هر هدفی می‌تواند هدفی درست باشد، مشروط براینکه خاص و قابل‌سنجش باشد. افشاسازی را به‌خودی‌خود نمی‌توان به‌عنوان هدف تلقی نمود مگر آن‌که معیار قابل‌سنجشی داشته باشد.

 

منبع: http://hormond.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  مدیر جدید روابط عمومی اتاق بازگانی لرستان معرفی شد


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  قانون جدید برای برخورد با افراد تلفن به دست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد