درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 23:03   

علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی

  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی


ادامه ادامه مطلب یک

سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت

  سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت


ادامه ادامه مطلب دو

سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده

  سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده


ادامه ادامه مطلب سه

درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم

  درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شاهکار روابط عمومی‌ پپسی در سال ۲۰۰۰
  جلسه آموزشی «ارتباط مؤثر با رسانه‌ها» در بنیاد شهید برگزار شد
  سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده
  درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم
  سال 2040 در بریتانیا کشاورزی توسط رباتها انجام خواهد شد
  سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت
  آیا "بیت‌کوین" و یا پول‌های دیجیتالی، دلار را از اریکه رهبری نظام پولی جهان پائین خواهند کشید؟
  با پول‌هایمان چه کنیم؟
  بشیر: «ژورنالیسم علمی» در ایران ناشناخته باقی مانده است
  مشاور روابط عمومی انجمن صنایع خوراک دام ایران منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31354صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 9 مهر 1396 - 08:33
وظیفه روابط عمومی در کسب و کار چیست؟
روابط عمومی چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی و یا پست گذاشتن اعلان‌های مطبوعاتی می‌باشد. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف اصلی همه آن‌ها انتقال پیام‌هایی خاص با هدف مشخص است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی  چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی و یا پست گذاشتن اعلان‌های مطبوعاتی می‌باشد. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف اصلی همه آن‌ها انتقال پیام‌هایی خاص با هدف مشخص است. مسئولیت مدیریت روابط بین شرکت و همه مخاطبان عام، به عهده خود شما خواهد بود. روابط عمومی معمولاً شامل موارد زیر خواهد بود؛

تحقیق: تحقیق در مورد بازار و بازرسی همه‌جانبه شرکت، نقطه شروع برنامه روابط عمومی موفق می‌باشد. شما باید نسبت به شرکت خود، مشتری‌ها و مشتریان بالقوه شناخت کامل داشته باشید. این‌که چه چیزی برای ارائه دارید، مشتریان در پی چه چیزی هستند و شما تا چه حد نیازهای آن‌ها را تأمین می‌کنید.

برنامه ریزی استراتژیک: مخاطبان هدف، اهداف تجاری شما برای آن‌ها و پیام‌هایی که باید در جهت تحقق آن اهداف تجاری انتقال دهید را مشخص نمایید.

شهرت: شهرت را می‌توان به‌صورت مدیریت دوراندیشانه و دادن اطلاعات به رسانه‌های عمومی جهت حفظ و افزایش قدرت یک برند توصیف کرد. به بیان ساده‌تر شهرت یعنی توانایی اختصاص دادن بخشی از مطبوعات یا برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی به خود.

روابط اجتماعی: حفظ روابط مناسب با سایرین و پیدا کردن راحل‌های قابل‌قبول برای متقاعد ساختن افراد.

روابط دولتی: روابط اجتماعی غال با شامل روابط با دولت محلی هم می‌شود، اغلب از مسئولان روابط عمومی می‌خواهند به شرکت‌ها کمک کنند روابط خود را با دولت‌های محلی و حتی دولت‌های خارجی بهبود بخشند.

روابط داخلی: کارمندان شرکت مخاطبان داخلی آن هستند، با توجه به نرخ بیکاری و دستمزدها، پیدا کردن کارمند خوب قدری دشوار است و یک برنامه روابط عمومی خوب موجب افزایش روحیه وفاداری و نگهداری آن‌ها کمک می‌کند.

روابط با سرمایه‌گذار: در بازار سهامی که قیمت سهام در آن به شکلی باورنکردنی دائماً در حال تغییر است تأثیر احساسات و ذهنیت عموم را نمی‌توان در کاهش و افزایش آن در نظر نداشت. روابط با سرمایه‌گذار آن بعد از روابط عمومی است که اخبار شرکت را به گوش تحلیل گران سهام و سایر متخصصان امور مالی می‌رساند.

روابط با صاحبان منافع: صاحبان منافع، شخص یا سازمانی است که سود یا ضرر او درگرو نحوه عملکرد شرکت شماست. وجود شایعاتی مبنی بر این‌که شما ازنظر مالی درخطرید، ممکن است موجب از دست دادن اعتبار خود در نزد آن‌ها خواهد گردید. سایر سهامدارانی که می‌توان از آن‌ها نام برد عبارت‌اند از: مشاوران درجه‌یک، اعضای رسمی، بانک، تهیه‌کنندگان مواد اولیه، نمایندگان فروش، پخش‌کنندگان و مشاوران صنعتی شما.

عوامل خیریه: وقتی یک شرکت کار خیری انجام می‌دهد علاوه بر هدف اصلی می‌خواهد به خاطر عمل خیرش هم شناخته شود. متخصصان روابط عمومی به شما کمک می‌کنند از زمان، تلاش‌ها و سرمایه‌ای که مصرف می‌کنید، به بالاترین میزان ممکن شهرت و منفعت دست‌یابید.

آموزش ارتباطات: در شرکت‌های بزرگ، متخصصان روابط عمومی زمان زیادی را صرف آموزش نحوه برخورد درست با رسانه‌های عمومی و سایر مهارت‌های ارتباطی به مدیران باسابقه شرکت می‌کنند. این متخصصان همان‌گونه که در شرایط بحرانی، روابط عمومی مدیران را راهنمایی می‌کنند، در مورد راهکارهای روابط عمومی روزمره هم به آن‌ها توصیه می‌کنند.

 

منبع: http://hormond.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه قم


  آمازون در 2 سال گذشته هیچ مالیاتی در آمریکا پرداخت نکرده است


  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: روابط عمومی ها منعکس کننده خواسته های مردم به مسئولان باشند


  بازوند در دیدار با مجموعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه: اطلاع‌رسانی دستاوردها موجب امیدواری مردم می‌شود


  مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثرتر با جامعه هدف نیازمند یاری هنرمندان هستیم


  اعتقاد اکثر کانادایی‌ها بر تاثیرات منفی فیس بوک در انتخابات فدرال


  چگونه عوامل اجتماعی بر خلاقیت تاثیر می گذارد؟


  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی