درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 18:53   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31354صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 9 مهر 1396 - 08:33
وظیفه روابط عمومی در کسب و کار چیست؟
روابط عمومی چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی و یا پست گذاشتن اعلان‌های مطبوعاتی می‌باشد. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف اصلی همه آن‌ها انتقال پیام‌هایی خاص با هدف مشخص است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی  چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی و یا پست گذاشتن اعلان‌های مطبوعاتی می‌باشد. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف اصلی همه آن‌ها انتقال پیام‌هایی خاص با هدف مشخص است. مسئولیت مدیریت روابط بین شرکت و همه مخاطبان عام، به عهده خود شما خواهد بود. روابط عمومی معمولاً شامل موارد زیر خواهد بود؛

تحقیق: تحقیق در مورد بازار و بازرسی همه‌جانبه شرکت، نقطه شروع برنامه روابط عمومی موفق می‌باشد. شما باید نسبت به شرکت خود، مشتری‌ها و مشتریان بالقوه شناخت کامل داشته باشید. این‌که چه چیزی برای ارائه دارید، مشتریان در پی چه چیزی هستند و شما تا چه حد نیازهای آن‌ها را تأمین می‌کنید.

برنامه ریزی استراتژیک: مخاطبان هدف، اهداف تجاری شما برای آن‌ها و پیام‌هایی که باید در جهت تحقق آن اهداف تجاری انتقال دهید را مشخص نمایید.

شهرت: شهرت را می‌توان به‌صورت مدیریت دوراندیشانه و دادن اطلاعات به رسانه‌های عمومی جهت حفظ و افزایش قدرت یک برند توصیف کرد. به بیان ساده‌تر شهرت یعنی توانایی اختصاص دادن بخشی از مطبوعات یا برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی به خود.

روابط اجتماعی: حفظ روابط مناسب با سایرین و پیدا کردن راحل‌های قابل‌قبول برای متقاعد ساختن افراد.

روابط دولتی: روابط اجتماعی غال با شامل روابط با دولت محلی هم می‌شود، اغلب از مسئولان روابط عمومی می‌خواهند به شرکت‌ها کمک کنند روابط خود را با دولت‌های محلی و حتی دولت‌های خارجی بهبود بخشند.

روابط داخلی: کارمندان شرکت مخاطبان داخلی آن هستند، با توجه به نرخ بیکاری و دستمزدها، پیدا کردن کارمند خوب قدری دشوار است و یک برنامه روابط عمومی خوب موجب افزایش روحیه وفاداری و نگهداری آن‌ها کمک می‌کند.

روابط با سرمایه‌گذار: در بازار سهامی که قیمت سهام در آن به شکلی باورنکردنی دائماً در حال تغییر است تأثیر احساسات و ذهنیت عموم را نمی‌توان در کاهش و افزایش آن در نظر نداشت. روابط با سرمایه‌گذار آن بعد از روابط عمومی است که اخبار شرکت را به گوش تحلیل گران سهام و سایر متخصصان امور مالی می‌رساند.

روابط با صاحبان منافع: صاحبان منافع، شخص یا سازمانی است که سود یا ضرر او درگرو نحوه عملکرد شرکت شماست. وجود شایعاتی مبنی بر این‌که شما ازنظر مالی درخطرید، ممکن است موجب از دست دادن اعتبار خود در نزد آن‌ها خواهد گردید. سایر سهامدارانی که می‌توان از آن‌ها نام برد عبارت‌اند از: مشاوران درجه‌یک، اعضای رسمی، بانک، تهیه‌کنندگان مواد اولیه، نمایندگان فروش، پخش‌کنندگان و مشاوران صنعتی شما.

عوامل خیریه: وقتی یک شرکت کار خیری انجام می‌دهد علاوه بر هدف اصلی می‌خواهد به خاطر عمل خیرش هم شناخته شود. متخصصان روابط عمومی به شما کمک می‌کنند از زمان، تلاش‌ها و سرمایه‌ای که مصرف می‌کنید، به بالاترین میزان ممکن شهرت و منفعت دست‌یابید.

آموزش ارتباطات: در شرکت‌های بزرگ، متخصصان روابط عمومی زمان زیادی را صرف آموزش نحوه برخورد درست با رسانه‌های عمومی و سایر مهارت‌های ارتباطی به مدیران باسابقه شرکت می‌کنند. این متخصصان همان‌گونه که در شرایط بحرانی، روابط عمومی مدیران را راهنمایی می‌کنند، در مورد راهکارهای روابط عمومی روزمره هم به آن‌ها توصیه می‌کنند.

 

منبع: http://hormond.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب


  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است


  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند