درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 1 شهریور 1398 - 16:02   

فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید

  فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی عکاسی

  روز جهانی عکاسی


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک
  روز جهانی عکاسی
  فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت عید سعید غدیر خم
  بیمه عمر تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه اقساطی شد
  رفاه و سلامت ایرانی؛ اندیشه بزرگ بانک رفاه کارگران
  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند
  آینده‌ نشر
  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31354صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 9 مهر 1396 - 08:33
وظیفه روابط عمومی در کسب و کار چیست؟
روابط عمومی چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی و یا پست گذاشتن اعلان‌های مطبوعاتی می‌باشد. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف اصلی همه آن‌ها انتقال پیام‌هایی خاص با هدف مشخص است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی  چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی و یا پست گذاشتن اعلان‌های مطبوعاتی می‌باشد. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف اصلی همه آن‌ها انتقال پیام‌هایی خاص با هدف مشخص است. مسئولیت مدیریت روابط بین شرکت و همه مخاطبان عام، به عهده خود شما خواهد بود. روابط عمومی معمولاً شامل موارد زیر خواهد بود؛

تحقیق: تحقیق در مورد بازار و بازرسی همه‌جانبه شرکت، نقطه شروع برنامه روابط عمومی موفق می‌باشد. شما باید نسبت به شرکت خود، مشتری‌ها و مشتریان بالقوه شناخت کامل داشته باشید. این‌که چه چیزی برای ارائه دارید، مشتریان در پی چه چیزی هستند و شما تا چه حد نیازهای آن‌ها را تأمین می‌کنید.

برنامه ریزی استراتژیک: مخاطبان هدف، اهداف تجاری شما برای آن‌ها و پیام‌هایی که باید در جهت تحقق آن اهداف تجاری انتقال دهید را مشخص نمایید.

شهرت: شهرت را می‌توان به‌صورت مدیریت دوراندیشانه و دادن اطلاعات به رسانه‌های عمومی جهت حفظ و افزایش قدرت یک برند توصیف کرد. به بیان ساده‌تر شهرت یعنی توانایی اختصاص دادن بخشی از مطبوعات یا برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی به خود.

روابط اجتماعی: حفظ روابط مناسب با سایرین و پیدا کردن راحل‌های قابل‌قبول برای متقاعد ساختن افراد.

روابط دولتی: روابط اجتماعی غال با شامل روابط با دولت محلی هم می‌شود، اغلب از مسئولان روابط عمومی می‌خواهند به شرکت‌ها کمک کنند روابط خود را با دولت‌های محلی و حتی دولت‌های خارجی بهبود بخشند.

روابط داخلی: کارمندان شرکت مخاطبان داخلی آن هستند، با توجه به نرخ بیکاری و دستمزدها، پیدا کردن کارمند خوب قدری دشوار است و یک برنامه روابط عمومی خوب موجب افزایش روحیه وفاداری و نگهداری آن‌ها کمک می‌کند.

روابط با سرمایه‌گذار: در بازار سهامی که قیمت سهام در آن به شکلی باورنکردنی دائماً در حال تغییر است تأثیر احساسات و ذهنیت عموم را نمی‌توان در کاهش و افزایش آن در نظر نداشت. روابط با سرمایه‌گذار آن بعد از روابط عمومی است که اخبار شرکت را به گوش تحلیل گران سهام و سایر متخصصان امور مالی می‌رساند.

روابط با صاحبان منافع: صاحبان منافع، شخص یا سازمانی است که سود یا ضرر او درگرو نحوه عملکرد شرکت شماست. وجود شایعاتی مبنی بر این‌که شما ازنظر مالی درخطرید، ممکن است موجب از دست دادن اعتبار خود در نزد آن‌ها خواهد گردید. سایر سهامدارانی که می‌توان از آن‌ها نام برد عبارت‌اند از: مشاوران درجه‌یک، اعضای رسمی، بانک، تهیه‌کنندگان مواد اولیه، نمایندگان فروش، پخش‌کنندگان و مشاوران صنعتی شما.

عوامل خیریه: وقتی یک شرکت کار خیری انجام می‌دهد علاوه بر هدف اصلی می‌خواهد به خاطر عمل خیرش هم شناخته شود. متخصصان روابط عمومی به شما کمک می‌کنند از زمان، تلاش‌ها و سرمایه‌ای که مصرف می‌کنید، به بالاترین میزان ممکن شهرت و منفعت دست‌یابید.

آموزش ارتباطات: در شرکت‌های بزرگ، متخصصان روابط عمومی زمان زیادی را صرف آموزش نحوه برخورد درست با رسانه‌های عمومی و سایر مهارت‌های ارتباطی به مدیران باسابقه شرکت می‌کنند. این متخصصان همان‌گونه که در شرایط بحرانی، روابط عمومی مدیران را راهنمایی می‌کنند، در مورد راهکارهای روابط عمومی روزمره هم به آن‌ها توصیه می‌کنند.

 

منبع: http://hormond.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آینده‌ نشر


  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد


  روابط


  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود


  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند


  روابط بر اساس طینت انسان ها


  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند


  نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت استارت آپ ها


  قوانین جدید در نشست‌های خبری لیگ برتر ایران


  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران