درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31353صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 8 مهر 1396 - 08:32
ادغام برنامه روابط عمومی و بازاریابی هتل ها
خیلی از هتلدارها می‌دانند که چه طور باید خدمات خود را عرضه کنند؛ اما در این میان نقش روابط عمومی در هتلداری و ترکیب آن با برنامه‌های بازاریابی برای یک هتل چگونه است؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خیلی از هتلدارها می‌دانند که چه طور باید خدمات خود را عرضه کنند؛ اما در این میان نقش روابط عمومی  در هتلداری و ترکیب آن با برنامه‌های بازاریابی برای یک هتل چگونه است؟

واقعیت این است که بازاریاب‌های بخش هتلداری خیلی سنتی و قدیمی فکر می‌کنند. این بدان معنی است که در نظر گرفتن شرایط و دستورالعمل‌های قدیمی، بر سرمایه‌گذاری روی بازاریابی-به‌عنوان یک هزینه- می‌چربد.

این‌که شما به‌جای فکر کردن درباره‌ی آینده‌ی پولی که برای بازاریابی خرج می‌کنید، به آن به‌عنوان یک هزینه نگاه کنید، باعث می‌شود به همان شیوه‌های قدیمی مثل تبلیغات تلویزیونی و ایجاد ارتباط سنتی با مخاطب یا مشتری بسنده نمایید. همه‌ی این‌ها در جای خود مهم‌اند، اما وقتی شما نتوانید نتیجه‌ی هزینه کرد خود در موضوع تبلیغات را ببینید، آن را ارزیابی و از یافته‌های آن استفاده کنید، نمی‌توانید چندان به مؤثر بودن تبلیغ برند یا محصول خود امیدوار باشید.

وقتی تاکتیک‌های بازاریابی با شیوه‌های نوین روابط عمومی، پست‌های الکترونیک مستقیم، فروش، بازاریابی الکترونیک، ساخت وب‌سایت و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها همراه شود، به شما این اطمینان را می‌دهد که پول‌هایتان در جای مناسب و با هدف‌گذاری منطقی و درخور، خرج شده است.

روابط عمومی چیست؟ روابط عمومی در هتلداری شامل ارتباط با رسانه‌ها، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ها، تخفیف‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های ویژه، دسترسی به پوشش خبری هدفمند، برنامه‌ریزی برای سفرهای عناصر رسانه‌ای برای آشنایی با خدمات هتلینگ و همچنین تبلیغ شما، بولتن‌های خبری، ارتباط با اجتماعات و اقشار مختلف و درنهایت کمک‌های خیریه می‌شود.

نکته‌ی جالب اینجاست که باوجود کم شدن بودجه بازاریابی در سال‌های اخیر، پولی که برای روابط عمومی خرج می‌شود، به‌شدت افزایش‌یافته است. هزینه‌ای که برای روابط عمومی خرج می‌شود مراتب کمتر از پولی است که برای تاکتیک‌های دیگر بازاریابی هزینه می‌شود و البته نتایج بهتری هم برای بانیان آن به‌جای می‌گذارد. بااین‌حال هنوز هم بسیاری فکر می‌کنند خرج کردن پول برای روابط عمومی اضافی است و این مبحث چیزی بیشتر از تاکتیک‌های سنتی و فعلی بازاریابی ندارد.

قدرت روابط عمومی امری ثابت‌شده است. روابط عمومی در موضوع محصولات مبتنی بر پایه‌‌ی سفر، درزمینهٔ‌ مدیریت هزینه‌ها به‌شدت تأثیرگذار است. روابط عمومی همچنین درزمینه‌ی شناخت و معرفی واسطه‌های ارائه خدمات و رساندن نام شما یا برندتان به نقاط بالای صنعت هتلینگ و مسافرت در عرصه‌های رسانه‌ای و عمومی کمک‌رسان خواهد بود. روابط عمومی می‌تواند با چاپ مطالبی در رسانه‌های دیداری، شنیداری یا مکتوب در عرصه‌ی محلی، ملی و بین‌المللی بر آوازه‌ی نام برند شما بیفزاید و شما را به خیل فعالان عرصه‌ی رسانه‌ای در حوزه‌ی گردشگری و جهانگردی معرفی نماید. کاری که تکنیک‌های روابط عمومی برای معرفی شما می‌کنند، از تاکتیک‌های قدیمی بسیار مؤثرتر خواهند بود.

حالا سؤال اینجاست که شما چه طور می‌توانید از تکنیک‌های روابط عمومی استفاده کنید؟
ابتدا نگاهی بیندازید به اقدامات و تغییراتی که یک روابط عمومی قدرتمند می‌تواند برای توسعه‌ی شرکت شما انجام دهد. آیا شما تابه‌حال از تیم‌های روابط عمومی استفاده کرده‌اید؟ آیا نتیجه‌ی مثبتی از اقدامات این تیم‌ها دریافت کرده‌اید؟ شما در گام نخست، باید از چهره‌ای که هتل یا محل ارائه‌ی خدمات شما در میان اجتماع و مردم دارد، مطلع شوید. آیا چهره‌ای که از برند شما آن بیرون شکل‌گرفته است، حقیقت دارد؟ آیا درخور هتل شماست؟ آیا این همان چیزی است که شما می‌خواهید یا این‌که این چهره باید تغییر کند؟

در وهله‌ی بعدی شما باید تصمیم بگیرید کدام روش بازاریابی، فروش و روابط عمومی درباره‌ی برند شما کارایی دارد و می‌تواند در کنار دیگر روش‌های تبلیغاتی به کمک شما بیاید. آیا ارسال مستقیم پست الکترونیک برای جامعه‌ی هدف شما مناسب است؟ آیا نوع این ایمیل‌ها مورد تائید حرفه‌ای‌های بخش رسانه است؟ آیا دیدار چهره به چهره با مدیران بخش فروش شما می‌تواند به انسجام و اشتراک پیام تبلیغاتی شما کمکی کند؟ آیا اعتقادی به بازاریابی وب و فضای مجازی یا بازاریابی الکترونیک دارید؟ این نوع بازاریابی می‌تواند به تیم روابط عمومی شما کمکی کند؟

درباره‌ی اهداف تبلیغاتی خود که قرار است توسط تیم‌های روابط عمومی دنبال شود به یک درک یا توافق مشترک برسید و با در اختیار گذاشتن هزینه‌های لازم، کار تیم روابط عمومی برای برندتان را کلید بزنید. این‌که صاحبان هتل‌ها و مشاغل با دادن مقدار کمی پول، بلافاصله و مشتاقانه در انتظار تغییرات بنیادین و سریع هستند، همیشه مایه‌ی شگفتی بوده است؛ اما واقعیت این است که یک روابط عمومی قوی می‌تواند این انتظار را برآورده کند و نیازی به هزینه کرد بیشتر نیست. واقعاً در برخی موارد لازم نیست این‌همه پول برای تبلیغات تلویزیونی، ساخت فیلم و ارسال ایمیل خرج شود. میزان پولی که برای روابط عمومی خرج می‌کنید، می‌تواند به بهترین شکل و در راستای اطلاع‌رسانی دقیق و بدون وقفه‌ی رسانه‌ای، عکاسی‌های حرفه‌ای و جذاب، نشست‌ها و جشنواره‌های موردعلاقه‌ی مردم، ارائه‌ی خدمات سریع و درنهایت بازی گرفتن از جنبه‌ی سرگرمی رسانه‌ها هزینه شود.

آیا شما در میان کارمندان و مدیران خود کسی را دارید که امر روابط عمومی را به او بسپارید؟ سپردن کار روابط عمومی در داخل مجموعه یا خدمات in-house می‌تواند تأثیرات عمیقی روی کار شما بگذارد و به مدیر روابط عمومی که با همه اجزای هتل یا مرکز تفریحی آشناست، این اجازه را می‌دهد روی نقاط اصلی بازاریابی تمرکز نماید؛ اما به یاد داشته باشید کار روابط عمومی را به‌علاوه‌ی مسئولیت‌های دیگر روی دوش کسی نگذارید چراکه این حرفه باید با تمرکز و دقت بالایی همراه باشد. مسئول روابط عمومی یک مدیریت اضافی نیست که از آن به‌عنوان آچارفرانسه برای هر کار عقب‌افتاده و بی‌صاحبی استفاده کرد. اجازه دهید تیم روابط عمومی روی بازاریابی و ارتباط با رسانه‌ها تمرکز نماید.

اگر امکان این را ندارید که یک نفر از مجموعه‌ی خود را بر سر کار روابط عمومی بگذارید یا منابع مالی شما این اجازه را نمی‌دهد، بهتر است یک کارشناس خبره روابط عمومی از بیرون مجموعه استخدام کنید؛ کسی که با طیف وسیعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آشنایی دارد و می‌تواند به شما در امور عمومی کمک نماید.

همیشه به خاطر داشته باشید یک تیم روابط عمومی قوی، قدرت بیان و منطق، قلم زیبا و منسجم، ارتباط قوی رسانه‌ای و تجربیات بسیار دارد. این‌ها چیزهایی نیست که یک مدیر موفق فروش یا یک منشی بتواند از عهده‌ی آن برآید. کار روابط عمومی نباید به‌عنوان کار اضافی یک نفر به او سپرده شود. این شغل کسی را می‌خواهد که فارغ از امور دیگر روی مسائل و تکنیک‌های روابط عمومی تسلط و اشراف داشته باشد.

زمان، خلاقیت، مهارت و ارتباط رسانه‌ای قدرتمند به‌عنوان ابزارهای یک اقدام تبلیغاتی و بازاریابی موفق همواره مورد تأکید هستند.

 

منبع: http://hormond.com
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد