درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 آذر 1396 - 12:42   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط عمومی و تبلیغات
  آدم های سمی، روابط سمی
  آشنایی با راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور
  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر
  ت‌فلیکس
  تجهیز کلیه ایستگاه های متروی <تی تی سی> به سیستم شبکه سلولار
  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد
  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»
  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31316صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 07:33
مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟
روابط عمومی که گاهی اوقات با نام اختصاری PR نیز خوانده می‌شود از تکنیک‌هایی‌ست که به طور غیرمستقیم در مصرف‌کنندگان احتمالی، آگاهی، میل، ترجیح یا تقاضای خرید ایجاد می‌نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  روابط عمومی که گاهی اوقات با نام اختصاری PR نیز خوانده می‌شود از تکنیک‌هایی‌ست که به طور غیرمستقیم در مصرف‌کنندگان احتمالی، آگاهی، میل، ترجیح یا تقاضای خرید ایجاد می‌نماید.


و در تعریفی دیگر، همان طور که در مقاله‌ی «روابط عمومی چیست؟» گفتیم:


روابط عمومی یعنی مدیریت کردن جریان اطلاعات بین این دو: ۱) افکار عمومی ۲) سازمان شما، به صورت دو سویه

 

حال ببینیم که چه زمانی و چگونه از روابط عمومی استفاده کنیم؟ با Modir TV همراه باشید:

معمولا در چه شرایطی از روابط عمومی استفاده می‌کنیم؟
در بسیاری از شرایط، نمی‌توان به طور مستقیم در مورد یک کالا اطلاع‌رسانی و یا تبلیغات نمود، مانند:
حالت 1) هنگامی که قوانین جامعه و مقررات دولتی اجازه‌ی تبلیغات مستقیم را ندهد؛ مثل اطلاع‌رسانی در مورد سیگار در ایران.
حالت 2) در مواقعی که ماهیت کالا به گونه‌ای باشد که تبلیغات مستقیم در مورد آن موفق نباشد؛ مثل اطلاع‌رسانی در مورد یک نوع داروی جدید.
حالت 3) در صورتی که اخلاق و ارزش‌های حاکم بر جامعه با اطلاع رسانی‌در مورد یک کالا یا خدمات تعارض داشته باشد؛ مانند اطلاع‌رسانی در مورد قرص‌های جلوگیری از بارداری یا لباس‌های شب.
حالت 4) وقتی که بنگاه بخواهد ذهنیت و عقیده رایج در مورد یک کالا یا بنگاه را عوض کند یا بهبود بخشد.
حالت 5) در شرایطی که فقط فروش مطرح نیست بلکه اعتبار بنگاه و بالابردن منزلت و موقعیت آن در سطح ملی مطرح است.

چگونه از روابط عمومی استفاده می‌کنیم؟
در این شرایط با اجرای برنامه‌هایی مانند موارد زیر، می‌توان ذهنیت افراد جامعه را نسبت به کالا یا خدمت خاصی تغییر داد و شهرت و معروفیت برای آن کالا یا خدمات ایجاد کرد:
ایراد سخنرانی‌های علمی
برگزاری سمینارها
برگزاری کنگره‌ها
انتشار گزارش‌های تحقیقی
انتشار نشریات مخصوص (بولتن‌ها)
حمایت از مسابقات ورزشی به صورت پرداخت هزینه‌های آن‌ها
توجه به امور خیریه
توجه به امور اجتماعی
و…
همچنین می‌توان با خلق زمینه‌های مناسب فکری و عاطفی نسبت به یک بنگاه یا کالا امکان موفقیت آن را در آینده فراهم نمود.

منابع:
کتاب «تبلیغات به زبان ساده»، دکتر محمد بلوریان تهرانی، نشر بازرگانی
وب‌سایت Forbes
Norman A. Govoni. Dictionaty of Marketing Communications, Sage Publication, London 2007
 

منبع: http://modir.tv

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد