درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 25 آذر 1396 - 15:20   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران
  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود
  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای
  15 کشور با بیشترین تاثیر مثبت در جهان
  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ
  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف
  بریتانیا هم بریتانیای قدیم
  بریتانیا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31308صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 11:36
نظرسنجی: چگونه روزنامه نگاران در سال 2017 از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
تد کیترمن - داده ها نشان می دهند که شبکه هایی مانند فیس بوک و گوگل پلاس، ابزار ارجح برای روزنامه نگاران هستند اما تنها 5 درصد از پاسخ دهندگان تنها از یک کانال رسانه اجتماعی استفاده می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در نظرسنجی اخیر روزنامه‌نگاران و متخصصان رسانه های آمریکا، 42 درصد به طور منظم بر استفاده از پنج نوع یا انواع بیشتری از رسانه های اجتماعی گزارش می دهند. با این حال، بیش از نیمی از رسانه ها، در مورد اخبار جعلی و تأثیر رسانه های اجتماعی در روزنامه نگاری نگران هستند.

 

به گزارش گروه بین الملل شارا، این گزارش شش دسته از کاربران رسانه های اجتماعی یعنی معماران، تبلیغ کنندگان، شکارچیان، پیام رسان ها، ناظران و افراد شکاک را شناسایی کرد. هر گروه دارای اولویت های خود برای استفاده از رسانه های اجتماعی است که اغلب تحت تأثیر نیازهای حرفه ای و جمعیت شناختی می باشد. با وجود اینکه استفاده از رسانه های اجتماعی از سال 2012 افزایش یافته است، برخی از روزنامه نگاران همچنان از استفاده از هر سیستم عامل خودداری می کنند. همچنین، بسیاری از روزنامه نگاران به جنبه های مثبت روابط عمومی با دید منفی می نگرند. با این حال، فرصت های زیادی برای تعامل با خبرنگاران و ایجاد روابط به منظور پوشش بهتر، هم آنلاین و هم آفلاین، وجود دارد.


با توجه به اینکه استفاده کلی از سال 2012 افزایش یافته است، گزارش این طور بیان می کند که استفاده از میکروبلاگ (توئیتر، گفتگوی ناگهانی و غیره) در میان خبرنگاران کاهش یافته است. داده ها نشان می دهند که شبکه هایی مانند فیس بوک و گوگل پلاس، ابزار ارجح برای روزنامه نگاران هستند اما تنها 5 درصد از پاسخ دهندگان تنها از یک کانال رسانه اجتماعی استفاده می کنند.


تعامل با مخاطبان بسیار مهم است: درصدی از پاسخ دهندگان که از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان استفاده می کنند هر سال افزایش یافته است. حدود یک پنجم (19 درصد) روزنامه نگاران تعامل با مخاطبان را هر ساعت گزارش می کنند. این به این معنی است که نگرش در مورد مخاطبان برای همه روزنامه نگاران مهم نیست، صرف نظر از اینکه آنها در چه صنعتی کار می کنند. بیش از نیمی از همه پاسخ دهندگان، به طور روزانه، صرف نظر از زمینه یا تخصص، تعدادی تعامل با مخاطبان را گزارش می دهند.

 

این گزارش بیان داشت:
دیدگاه های روزنامه نگاران در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر حرفه آنها، همانند نظرات آنها در مورد تأثیر بر کار و فعالیت های روزانه آنها، متفاوت بوده است. کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان موافق بودند که کلیه رسانه های اجتماعی تأثیر مثبتی بر روزنامه نگاری داشته اند (42 درصد موافق، 26 درصد مخالف و تقریبا بیشتر از 31 درصد نظری نداشتند).

 

این نظرسنجی در مورد اینکه آیا رسانه اجتماعی مسئول انتشار اخبار جعلی و کاهش برخی از هنجارهای روزنامه نگاری بوده سؤال کرده است. سی درصد از پاسخ دهندگان به شدت موافق بودند و 21 درصد دیگر نیز موافق بودند که اخبار جعلی در حوزه روزنامه نگاری آنها مشکل جدی بوده و تنها 10 درصد به شدت مخالف بودند.

 

حوزه دیگر نگرانی در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر ارزش های روزنامه نگاری سنتی بود. 57 درصد از پاسخ دهندگان موافق یا به شدت موافق بودند که رسانه های اجتماعی، ارزش های سنتی مانند واقعیت را تضعیف می کنند. داده ها حاکی از آن است که رسانه های اجتماعی می توانند راهکار ضعیفی برای ارائه تفسیر کارشناسی یا درک صنعتی باشند. اگر چه کارشناسان از منابع اطلاعاتی ارجح استفاده می کنند، روزنامه نگاران اعتقاد دارند که این منابع، مانع گفتگو با آنها از طریق رسانه های اجتماعی می شوند.


نتیجه این شد که:
به طور ناامید کننده، بیش از نیمی (57 درصد) اعلام کردند که رسانه های اجتماعی اولین انتخاب ارتباطی با مردم است که این کار به روزنامه نگاران یک روش منحصر به فرد ارتباطی با مخاطبان خود ارائه می کند. اما به همان اندازه واضح است که رسانه های اجتماعی نقش کمتری در برقراری ارتباط با دیگر گروه های ذینفع دارند و در اینجا روزنامه نگاران به سایر اشکال ایجاد شده ارتباطی مانند ایمیل، تلفن یا ارتباط چهره روی می آورند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  مدیر جدید روابط عمومی اتاق بازگانی لرستان معرفی شد


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  قانون جدید برای برخورد با افراد تلفن به دست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد