درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 - 21:59   

قابلیت‌های جدید مرورگر فایرفاکس

  قابلیت‌های جدید مرورگر فایرفاکس


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام

  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی‌ رسانه‌ها منصوب شد
  10 استاد برتر دانشگاه جامع گیلان تجلیل شدند
  استاندار خراسان رضوی: رسانه‌ها باید در جهت امیدآفرینی واقعی در جامعه تلاش کنند
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی: روابط عمومی و رسانه دو رکن سرنوشت ساز اطلاع رسانی
  انتشار لوح فشرده سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی
  روابط عمومی، گوش های شنوا
  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام
  قابلیت‌های جدید مرورگر فایرفاکس
  نماینده مردم اراک: برخی از کارخانجات و هیئات مدیره‌ها اثرگذاری و جایگاه روابط عمومی را نمی‌دانند
  پیشکسوتان روابط عمومی ورزش وجوانان اردبیل تجلیل شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31296صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 26 شهریور 1396 - 17:06
سبک تبلیغات آمریکایی
گفت وگوها در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، عامیانه و محاوره ای است. از قوه بحث و استدلال، توصیف و کوبندگی استفاده می شود. تبلیغات آمریکایی باید مخاطب را به نقطه حساس یا به نتیجه نهایی برساند، انگیزه ایجاد کند یا تصمیم ساز شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سبک تبلیغات آمریکایی، حمایت از فرهنگ کشور به وضوح مشاهده می شود. نحوه برخورد با مخاطب به صورت مستقیم، بی واسطه و بی پروا است. به گزارش هورموند، اصل رقابت در هر فعالیتی موردنظر است و پیام دهنده می داند که در یک جامعه رقابتی زندگی می کند. نقش مرد و جنس مذکر بسیار قوی و دارای اعتبار و اهمیت است. منافع فرد بر منافع گروه ارجحیت دارد و مخاطب تحریک می شود تا حد امکان از منافع خود دفاع کند.فرم و شکل ارائه پیام ساده و قابل درک برای عموم است.

در گفت وگوها از اطلاعات و اعداد و ارقام و آمار کمک گرفته می شود و به طور ضمنی به خریدار احتمالی گفته می شود چرا باید آن محصول را خریداری کند. مخاطبان معمولا افراد یا تصمیم گیرندگان فردی هستند. از کلمات «من»، «تو» و «ما» بیشتر استفاده می شود. مثلا در یکی از پیام ها می شنوید که «شما بیش از 50سال دارید و عمر خود را تلف نکرده اید.»

گفت وگوها در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، عامیانه و محاوره ای است. از قوه بحث و استدلال، توصیف و کوبندگی استفاده می شود. تبلیغات آمریکایی باید مخاطب را به نقطه حساس یا به نتیجه نهایی برساند، انگیزه ایجاد کند یا تصمیم ساز شود.

به مثال های زیر توجه کنید.
-U.P.S با سرعت شما تکامل می یابد.
– دیترویت ادیسون، انرژی را به تصمیم تبدیل می کند.
– آدامس تریدنت، خوش خلقی شما را به همه جا می برد.

گاهی اوقات مضمون های روانی، عاطفی و اخلاقی نیز به پیام ها اضافه می شود و تبلیغ کنندگان سعی می کنند به مخاطب بگویند «زندگی شما چقدر زیباست!» مجریان تبلیغات نقش مهمی در خوبی زندگی و لذت های آن دارند. همچنین ارزش هایی مانند «سنت گرایی» و «میهن پرستی» موردتوجه قرار می گیرد. به هرحال استفاده از عواطف و احساسات نیز عنصر مهمی در تبلیغات آمریکایی است.

غلو، گزافه گویی و تأکید، از ویژگی های تبلیغات آمریکایی است. اگر محصولی نتواند با محصول مشابه خود از نظر قیمت، کیفیت، دوام یا سایر ویژگی ها رقابت کند، «سخت فروش» نامیده می شود. اخیرا از لغات قوی و قدرتمند مانند «جدید»، «اصلاح شده»، «عالی»، «معجزه» و «بهترین» در تبلیغات آمریکایی استفاده می شود. حتی در سال های اخیر از عبارت «بهترین در دنیا» یا هر عبارتی که مفهوم آن «کیفیت در سطح جهانی» باشد، نیز استفاده شده است.

شایستگی های محصول در اغلب تبلیغات آمریکایی مورداشاره و استفاده قرار می گیرد. نحوه بیان، صریح و آشکار است و احتیاجی به لغت پردازی و بحث ندارد. ارتباطات انگیزشی، محور و فلسفه اصلی فعالیت های تبلیغاتی است و احتیاجی به لغت پردازی و بحث ندارد. ارتباطات انگیزشی، محور و فلسفه اصلی فعالیت های تبلیغاتی است. در فرآیند ایجاد انگیزه از حقایق مسلم، دلایل، اطلاعات و آمار علمی و متکی بر منطق کمک گرفته می شود.

در آگهی های تبلیغاتی آمریکایی اغلب از وجود افراد مهم و مشهور به عنوان مصرف کننده یا توصیه کننده و تأیید کننده کالا یا منبع موثقی برای جهت دادن به انتخاب مصرف کننده بهره گیری می شود. مقایسه بین دو کالا و توصیه یکی نسبت به دیگری بسیار معمول است. (مشروط بر آنکه متکی بر حقایق و مشخصات فنی برتر کالای مورد توصیه باشد). روش توصیه و مقایسه مستقیم دو کالا که در تبلیغات آمریکایی وجود دارد، در هیچ فرهنگ و کشور دیگری یافت نمی شود.

دو برند به وضوح در کنار هم قرار می گیرند و یکی از آنها با علامت (X) مردود اعلام می شود. بحثی که وجود دارد و درواقع راه فرار از اتهام ناقص شمردن یا ضربه زدن به رقیب این است که برچسب ها یا اطلاعات مندرج روی بسته بندی برند مردود شده، ویژگی ها و صفات کالای خود را اعلام نمی کنند و به این علت کنار گذارده می شوند. گاهی اوقات نیز مقایسه، غیرمستقیم صورت می گیرد یعنی دو کالای رقیب با کالای سومی که عموما موردقبول یا رهبر بازار است مقایسه و رد یا قبول می شود.
 

منبع: http://forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  روابط عمومی؛ تلفیقی از علم و خلاقیت


  حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال از رسانه‌های کانادایی در آستانه انتخابات


  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز: رمز موفقیت هر مدیری انتخاب مدیر روابط عمومی حرفه ای است


  روابط عمومی بادیگاردی


  کسب افتخار توسط روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان


  انتصاب رئیس روابط عمومی فدراسیون هندبال


  ارتقاء سطح روابط عمومی شهرداری های استان تهران با ابلاغ استاندار تهران کلید خورد


  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی