درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:14   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  gfty
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31296صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 26 شهریور 1396 - 17:06
سبک تبلیغات آمریکایی
گفت وگوها در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، عامیانه و محاوره ای است. از قوه بحث و استدلال، توصیف و کوبندگی استفاده می شود. تبلیغات آمریکایی باید مخاطب را به نقطه حساس یا به نتیجه نهایی برساند، انگیزه ایجاد کند یا تصمیم ساز شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سبک تبلیغات آمریکایی، حمایت از فرهنگ کشور به وضوح مشاهده می شود. نحوه برخورد با مخاطب به صورت مستقیم، بی واسطه و بی پروا است. به گزارش هورموند، اصل رقابت در هر فعالیتی موردنظر است و پیام دهنده می داند که در یک جامعه رقابتی زندگی می کند. نقش مرد و جنس مذکر بسیار قوی و دارای اعتبار و اهمیت است. منافع فرد بر منافع گروه ارجحیت دارد و مخاطب تحریک می شود تا حد امکان از منافع خود دفاع کند.فرم و شکل ارائه پیام ساده و قابل درک برای عموم است.

در گفت وگوها از اطلاعات و اعداد و ارقام و آمار کمک گرفته می شود و به طور ضمنی به خریدار احتمالی گفته می شود چرا باید آن محصول را خریداری کند. مخاطبان معمولا افراد یا تصمیم گیرندگان فردی هستند. از کلمات «من»، «تو» و «ما» بیشتر استفاده می شود. مثلا در یکی از پیام ها می شنوید که «شما بیش از 50سال دارید و عمر خود را تلف نکرده اید.»

گفت وگوها در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، عامیانه و محاوره ای است. از قوه بحث و استدلال، توصیف و کوبندگی استفاده می شود. تبلیغات آمریکایی باید مخاطب را به نقطه حساس یا به نتیجه نهایی برساند، انگیزه ایجاد کند یا تصمیم ساز شود.

به مثال های زیر توجه کنید.
-U.P.S با سرعت شما تکامل می یابد.
– دیترویت ادیسون، انرژی را به تصمیم تبدیل می کند.
– آدامس تریدنت، خوش خلقی شما را به همه جا می برد.

گاهی اوقات مضمون های روانی، عاطفی و اخلاقی نیز به پیام ها اضافه می شود و تبلیغ کنندگان سعی می کنند به مخاطب بگویند «زندگی شما چقدر زیباست!» مجریان تبلیغات نقش مهمی در خوبی زندگی و لذت های آن دارند. همچنین ارزش هایی مانند «سنت گرایی» و «میهن پرستی» موردتوجه قرار می گیرد. به هرحال استفاده از عواطف و احساسات نیز عنصر مهمی در تبلیغات آمریکایی است.

غلو، گزافه گویی و تأکید، از ویژگی های تبلیغات آمریکایی است. اگر محصولی نتواند با محصول مشابه خود از نظر قیمت، کیفیت، دوام یا سایر ویژگی ها رقابت کند، «سخت فروش» نامیده می شود. اخیرا از لغات قوی و قدرتمند مانند «جدید»، «اصلاح شده»، «عالی»، «معجزه» و «بهترین» در تبلیغات آمریکایی استفاده می شود. حتی در سال های اخیر از عبارت «بهترین در دنیا» یا هر عبارتی که مفهوم آن «کیفیت در سطح جهانی» باشد، نیز استفاده شده است.

شایستگی های محصول در اغلب تبلیغات آمریکایی مورداشاره و استفاده قرار می گیرد. نحوه بیان، صریح و آشکار است و احتیاجی به لغت پردازی و بحث ندارد. ارتباطات انگیزشی، محور و فلسفه اصلی فعالیت های تبلیغاتی است و احتیاجی به لغت پردازی و بحث ندارد. ارتباطات انگیزشی، محور و فلسفه اصلی فعالیت های تبلیغاتی است. در فرآیند ایجاد انگیزه از حقایق مسلم، دلایل، اطلاعات و آمار علمی و متکی بر منطق کمک گرفته می شود.

در آگهی های تبلیغاتی آمریکایی اغلب از وجود افراد مهم و مشهور به عنوان مصرف کننده یا توصیه کننده و تأیید کننده کالا یا منبع موثقی برای جهت دادن به انتخاب مصرف کننده بهره گیری می شود. مقایسه بین دو کالا و توصیه یکی نسبت به دیگری بسیار معمول است. (مشروط بر آنکه متکی بر حقایق و مشخصات فنی برتر کالای مورد توصیه باشد). روش توصیه و مقایسه مستقیم دو کالا که در تبلیغات آمریکایی وجود دارد، در هیچ فرهنگ و کشور دیگری یافت نمی شود.

دو برند به وضوح در کنار هم قرار می گیرند و یکی از آنها با علامت (X) مردود اعلام می شود. بحثی که وجود دارد و درواقع راه فرار از اتهام ناقص شمردن یا ضربه زدن به رقیب این است که برچسب ها یا اطلاعات مندرج روی بسته بندی برند مردود شده، ویژگی ها و صفات کالای خود را اعلام نمی کنند و به این علت کنار گذارده می شوند. گاهی اوقات نیز مقایسه، غیرمستقیم صورت می گیرد یعنی دو کالای رقیب با کالای سومی که عموما موردقبول یا رهبر بازار است مقایسه و رد یا قبول می شود.
 

منبع: http://forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی