درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 مهر 1396 - 17:10   

قدیمی‌ترین عکس موجود از انسان در کجا گرفته شد؟

  قدیمی‌ترین عکس موجود از انسان در کجا گرفته شد؟


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

  انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی


ادامه ادامه مطلب دو

فعال شدن واحد امور بین الملل در روابط عمومی شهرداری ساری

  فعال شدن واحد امور بین الملل در روابط عمومی شهرداری ساری


ادامه ادامه مطلب سه

یک پژوهش تازه: آیا ما به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی معتاد شده‌ایم؟

  یک پژوهش تازه: آیا ما به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی معتاد شده‌ایم؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسول روابط عمومی معاونت صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی
  دانش ارتباطات یا علم پروپاگاندا!
  فعال شدن واحد امور بین الملل در روابط عمومی شهرداری ساری
  برنامه حفاظتی گوگل برای کاربرانی که بیشتر در معرض حملات سایبری هستند
  میلیاردر قطری به اتهام پرداخت رشوه برای دریافت حق پخش تلویزیونی جام‌جهانی به دادگاه می‌رود
  حمله ارتش اسرائیل به برنامه سازان تلویزیونی نزدیک به حماس
  هشتادونهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد
  دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین: دوره تخصصی «مخاطب شناسی در روابط عمومی» برگزار می شود
  حسن نژاد، مدیر برتر روابط عمومی‌های صنعت آب و فاضلاب کشور شد
  سرمایه جدید بانک ملی ایران به ثبت رسید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31294صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 26 شهریور 1396 - 20:45
اثربخشی ارتباطات در روابط عمومی
برای دستیابی به ارتباطات اثربخش، لازم است برنامه ریزی لازم براساس تحلیل ارتباطات، قبل از اقدامات انجام شود. همچنین اثربخشی روابط عمومی و فعالیت های ارتباطی، به تحلیل کامل عناصر ارتباطی بستگی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای دستیابی به ارتباطات اثربخش، لازم است برنامه ریزی لازم براساس تحلیل ارتباطات، قبل از اقدامات انجام شود. همچنین اثربخشی روابط عمومی و فعالیت های ارتباطی، به تحلیل کامل عناصر ارتباطی بستگی دارد.

برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط، نیازمند تحلیل فرستنده، تحلیل پیام، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل گیرنده، تحلیل تأثیرات، تحلیل پارازیت و تحلیل شرایط وقوع ارتباط هستیم. با مقاله تحلیل ارتباطات به نقل از modir.tv همراه باشید.

1- تحلیل فرستنده
در تحلیل فرستنده باید حداقل اعتبار فرستنده را مدنظر قرارداد. اعتبار فرستنده به موارد زیر وابسته است.
- قبل از برقراری ارتباط (اعتبار اولیه: ظواهر و سوابق)
- حین برقراری ارتباط (اعتبار ثانویه: عملکرد)
- بعد از برقراری ارتباط (اعتبار نهایی: اولیه به علاوه ثانویه)

2- تحلیل پیام
روش مرسوم تحلیل محتوا با محوریت تحلیل پیام انجام می گیرد. در تحلیل پیام باید به تحلیل انواع پیام شامل موارد زیر توجه کنیم.
- فی نفسه (اصلی)
- برداشتی (فرستنده)
- ارسالی (فرستنده)
- دریافتی (گیرنده)
- ادراکی (گیرنده)

3- تحلیل کانال (رسانه)
با این پیش فرض مک لوهان که «رسانه همان پیام است»، تأکید بر توانمندی های ذاتی رسانه ها دارد و اینکه هر کدام از رسانه ها تأثیرات متفاوتی بر مخاطبان دارند؛ حتی با پیام های مشترک زیرا ارتباطات رو در رو، رسانه های فردی، رسانه های جمعی و روش های نوین ارتباطی در ذات خود، افراد را به گونه های متفاوتی جذب کرده و به گونه های متفاوت بر آنها تأثیر می گذارند.

4- تحلیل گیرنده
مخاطبان به دلیل تفاوت های فردی، به گونه های متفاوتی از فرستنده، رسانه، پیام و… تأثیر می پذیرند.
- جنس (مرد و زن)
- سواد (بیسواد/ کم سواد/ بزرگسال)
- مذهب
- فرهنگ
- سن (خردسال/ میانسال/ بزرگسال)
- و پایگاه (اجتماعی و اقتصادی) افراد، سهم عمده ای در شدت و سرعت انتقال پیام دارند.

5- تحلیل تأثیرات
هرچند شدت، سرعت، جهت، و قدرت تأثیرات ارتباطی به توانمندی های فرستنده، نوع و اندازه پیام، ویژگی ها و شرایط گیرنده، وجود پارازیت و نوع رسانه بر می گردد، اما بیش از هر چیزی تحت تأثیر شدید شرایط زمانی، مکانی و اجتماعی وقوع ارتباط است.

همه این شرایط تأثیرات پیش بینی شده (تأثیرات آنی) و پیش بینی نشده (پیامدهای آتی) را برای فرستنده، گیرنده و اجتماع در پی دارد.

6- تحلیل پارازیت
پارازیت های نرم افزاری (ویژگی های خاص فرستنده، گیرنده و…)، پارازیت های سخت افزاری و پارازیت های ساختاری باید در تحلیل ارتباط مورد توجه قرار گیرد.

7- تحلیل شرایط وقوع ارتباط
تحلیلگر ارتباط باید به شرایط وقوع ارتباط و به ویژه به شرایط زمانی و مکانی وقوع آن توجه و تأکید داشته باشد.

در میان فعالیت های روابط عمومی، آنچه میزان اثربخشی آن باید بیش از سایر فعالیت های مورد توجه قرار گیرد، بررسی اثربخشی پیام های تبلیغاتی است زیرا بخش عمده ای از فعالیت ها و هزینه های روابط عمومی صرف تبلیغات می شود.

مدل 5M
برای برنامه ریزی تبلیغاتی، الگوهای متفاوتی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به الگوی 5M اشاره کرد.
- در گام اول این الگو، هدف تعیین می شود.
- سپس بودجه ی لازم برای تبلیغات تخصیص می یابد.
- در گام بعدی نسبت به تصمیم گیری رایج به پیام تبلیغاتی اقدام می شود.
- برنامه ریزی رسانه ای صورت می پذیرد.
- و در نهایت به منظور تعیین اثربخشی برنامه تبلیغات، نتایج به دست آمده با اهداف از پیش تعیین شده مقایسه می شوند.


منبع: http://forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ سالروز تاسیس بی بی سی بازوی روابط عمومی دولت انگلستان


  مینا نظری، جایزه طلایی ایپرا 2017 بلغارستان را به خود اختصاص داد


  برنامه حفاظتی گوگل برای کاربرانی که بیشتر در معرض حملات سایبری هستند


  حمله ارتش اسرائیل به برنامه سازان تلویزیونی نزدیک به حماس


  قدیمی‌ترین عکس موجود از انسان در کجا گرفته شد؟


  میلیاردر قطری به اتهام پرداخت رشوه برای دریافت حق پخش تلویزیونی جام‌جهانی به دادگاه می‌رود


  انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی


  یک پژوهش تازه: آیا ما به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی معتاد شده‌ایم؟


  «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» موضوع چهارمین نشست "روابط عمومی؛ علم تا عمل"


  کشف حفره امنیتی؛ تمام شبکه‌های وایفای قابل هک شدند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی "چگونگی توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی" اعلام شد