درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 25 آذر 1396 - 15:21   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران
  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود
  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای
  15 کشور با بیشترین تاثیر مثبت در جهان
  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ
  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف
  بریتانیا هم بریتانیای قدیم
  بریتانیا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31294صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 26 شهریور 1396 - 20:45
اثربخشی ارتباطات در روابط عمومی
برای دستیابی به ارتباطات اثربخش، لازم است برنامه ریزی لازم براساس تحلیل ارتباطات، قبل از اقدامات انجام شود. همچنین اثربخشی روابط عمومی و فعالیت های ارتباطی، به تحلیل کامل عناصر ارتباطی بستگی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای دستیابی به ارتباطات اثربخش، لازم است برنامه ریزی لازم براساس تحلیل ارتباطات، قبل از اقدامات انجام شود. همچنین اثربخشی روابط عمومی و فعالیت های ارتباطی، به تحلیل کامل عناصر ارتباطی بستگی دارد.

برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط، نیازمند تحلیل فرستنده، تحلیل پیام، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل گیرنده، تحلیل تأثیرات، تحلیل پارازیت و تحلیل شرایط وقوع ارتباط هستیم. با مقاله تحلیل ارتباطات به نقل از modir.tv همراه باشید.

1- تحلیل فرستنده
در تحلیل فرستنده باید حداقل اعتبار فرستنده را مدنظر قرارداد. اعتبار فرستنده به موارد زیر وابسته است.
- قبل از برقراری ارتباط (اعتبار اولیه: ظواهر و سوابق)
- حین برقراری ارتباط (اعتبار ثانویه: عملکرد)
- بعد از برقراری ارتباط (اعتبار نهایی: اولیه به علاوه ثانویه)

2- تحلیل پیام
روش مرسوم تحلیل محتوا با محوریت تحلیل پیام انجام می گیرد. در تحلیل پیام باید به تحلیل انواع پیام شامل موارد زیر توجه کنیم.
- فی نفسه (اصلی)
- برداشتی (فرستنده)
- ارسالی (فرستنده)
- دریافتی (گیرنده)
- ادراکی (گیرنده)

3- تحلیل کانال (رسانه)
با این پیش فرض مک لوهان که «رسانه همان پیام است»، تأکید بر توانمندی های ذاتی رسانه ها دارد و اینکه هر کدام از رسانه ها تأثیرات متفاوتی بر مخاطبان دارند؛ حتی با پیام های مشترک زیرا ارتباطات رو در رو، رسانه های فردی، رسانه های جمعی و روش های نوین ارتباطی در ذات خود، افراد را به گونه های متفاوتی جذب کرده و به گونه های متفاوت بر آنها تأثیر می گذارند.

4- تحلیل گیرنده
مخاطبان به دلیل تفاوت های فردی، به گونه های متفاوتی از فرستنده، رسانه، پیام و… تأثیر می پذیرند.
- جنس (مرد و زن)
- سواد (بیسواد/ کم سواد/ بزرگسال)
- مذهب
- فرهنگ
- سن (خردسال/ میانسال/ بزرگسال)
- و پایگاه (اجتماعی و اقتصادی) افراد، سهم عمده ای در شدت و سرعت انتقال پیام دارند.

5- تحلیل تأثیرات
هرچند شدت، سرعت، جهت، و قدرت تأثیرات ارتباطی به توانمندی های فرستنده، نوع و اندازه پیام، ویژگی ها و شرایط گیرنده، وجود پارازیت و نوع رسانه بر می گردد، اما بیش از هر چیزی تحت تأثیر شدید شرایط زمانی، مکانی و اجتماعی وقوع ارتباط است.

همه این شرایط تأثیرات پیش بینی شده (تأثیرات آنی) و پیش بینی نشده (پیامدهای آتی) را برای فرستنده، گیرنده و اجتماع در پی دارد.

6- تحلیل پارازیت
پارازیت های نرم افزاری (ویژگی های خاص فرستنده، گیرنده و…)، پارازیت های سخت افزاری و پارازیت های ساختاری باید در تحلیل ارتباط مورد توجه قرار گیرد.

7- تحلیل شرایط وقوع ارتباط
تحلیلگر ارتباط باید به شرایط وقوع ارتباط و به ویژه به شرایط زمانی و مکانی وقوع آن توجه و تأکید داشته باشد.

در میان فعالیت های روابط عمومی، آنچه میزان اثربخشی آن باید بیش از سایر فعالیت های مورد توجه قرار گیرد، بررسی اثربخشی پیام های تبلیغاتی است زیرا بخش عمده ای از فعالیت ها و هزینه های روابط عمومی صرف تبلیغات می شود.

مدل 5M
برای برنامه ریزی تبلیغاتی، الگوهای متفاوتی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به الگوی 5M اشاره کرد.
- در گام اول این الگو، هدف تعیین می شود.
- سپس بودجه ی لازم برای تبلیغات تخصیص می یابد.
- در گام بعدی نسبت به تصمیم گیری رایج به پیام تبلیغاتی اقدام می شود.
- برنامه ریزی رسانه ای صورت می پذیرد.
- و در نهایت به منظور تعیین اثربخشی برنامه تبلیغات، نتایج به دست آمده با اهداف از پیش تعیین شده مقایسه می شوند.


منبع: http://forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  مدیر جدید روابط عمومی اتاق بازگانی لرستان معرفی شد


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  قانون جدید برای برخورد با افراد تلفن به دست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد