درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:54   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31274صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 24 شهریور 1396 - 00:45
روابط عمومی در کشور، متولی ندارد
حمیدرضا شمس - برای برخی از مدیران حوزه های بین الملل و بازرسی مهم تر از روابط عمومی است و به نوعی روابط عمومی در حاشیه و شهروند دوم و سوم اداری اند و نیروهای تحمیلی در این حوزه مانع رشد و جفا به مردم است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اینجانب نزدیک به ۲۸ سال شاهد تقلیل و ارتقای حوزه ارتباطات، تبلیغات و اطلاع رسانی در کشورم از بخش خصوصی تا دولتی.

 

 امروزه سرعت دنیا در بکارگیری فناوری های نوین بخصوص در فضای تبلیغی و اطلاع رسانی برکسی پوشیده نیست و از فناوری های نوین و آموزش های پیشرفته در این حوزه بطور جدی برای تنویر و مدیریت افکارعمومی غافل هستیم و یا حرکت مناسبی دیده نشده اکثر روش های معمول در این حوزه سنتی که در دو و یا سه دهه قبل پدید آمده است انجام می‌گیرد و کشور، متولی در زمینه ارتباطات، تبلیغات و اطلاع رسانی که بتواند این جایگاه را از صفر تا صدرصد و نظارت و آسیب شناسی و مدیریت کند وجود ندارد!!؟

مقررات که از آن گذشته است،ساختار و شرح وظایف مبهم و درهم، نیرو بدون مهارت، سلایق حاکم، خلاقیت و ابتکارات باعث حذف و جایگزین دستورالعمل، آیین نامه و روش قبل نمی شود و با روش سنتی، به اصطلاح جلو می رویم؟!

 

در حالی که افکار عمومی منتظر جواب با روش سنتی نخواهد ماند و نگاه بدی به اسراف و کارهای منسوخ شده دارند با نیازسنجی و افکارسنجی الکترونیکی،افکار را باید مدیریت کرد و دست یافتن به ظرفیت های محلی و منطقه ای را برای سرمایه گذاری در معرفی عملکرد خود آنلاین داشت و این مهم جز با استفاده از امکانات و دانش روز یعنی‌کسب الفبا تا مبانی و مباحث بکارگیری صنعتITC آنچه لازم است که یک روابط عمومی هوشمند بهره مند و مسلح شود، تحقق نخواهد یافت.


وقتی دولت و حاکمیت الکترونیک مطرح است باید دید نیرو، تجهیزات، امکانات، آموزش با توقعات و انتظارات از این جایگاه همخوانی دارد یا نه بعد، روابط عمومی را قضاوت کنند.

من که حامی جریان اصلاح طلب و تدبیری هستم و آنان که مدعی توسعه ارتباطات و روشنگری رسانه ای می باشند، باید در عمل ثابت کنند اگر صدا و سیما جذابیت ندارد ولی بی اثر هم نیست در شناسایی ضعف و قوت و دولت هر چند این حق آنتن را صددرصد ندارد ولی تبلیغات و اطلاع رسانی اش هزینه آور است، چراکه حال و روز روابط عمومی ها چون بیمار مزمن است و برای درمان باید سکوت را شکست و موضع گیری رسانه ای مسوولین و گویای علاقمندی به ارتقای بهره وری در اقناع و اعتمادسازی است.

روابط عمومی، بودن یا‌نبودنش مسئله شده بله
کوچک سازی دولت، واقعیت است، ولی دولت رابط رسانه ای و تبلیغی مردمی اش با مسوولین باید حفظ شود و الحمداله شنیده شده تا مرز معاونت ریاست جمهوری قرار است تحولی صورت و ایجاد گردد و اما الان مستحضر باشید که ‌در سطح کشور؛ عناوین متعدد داریم:

 

اداره روابط عمومی
اداره کل روابط عمومی
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی
مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل
مرکز روابط عمومی،بازرسی،پاسخگویی و رسیدگی به شکایت و امور بین الملل
مشاور اطلاع رسانی
مشاور روابط عمومی و رسانه
مشاور رسانه ای
مشاور ارتباطات و تبلیغات و بین الملل
مشاور در امور روابط عمومی و بین الملل
و.....خوب اگر متولی داشت، این طور جزیره ای بود.
مقصر اصلی برخی مدیران دولت در مرحله اول و در مرحله دوم وزارت کشور و وزارت ارشاد و مرحله سوم استاندار ی ها هستند.

 

روابط عمومی بدون نظر این چهار جایگاه، تهی است استاندار، رییس شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، آیا نظر کارشناسی و حق رای دارد؟


1- وزارت کشور آیا نظر مشورتی سی و یک مدیر روابط عمومی استان را تمکین کرده؟ ما همه علاقمتدبم به رییس جمهور کمک کنیم لذا واجب است، متولی واحد و هر اداره مستقل وزیر نظر رییس دستگاه باشد.

 

2- دوم نام های اداری یکسان شود سخنگو هم ازدل همین اداره باشند تا افراد قوی تری انتخاب شوند.


۳- در کشور یک جایگاه و ناظر عالی هم داور باشد که علاوه بر مقررات جدید و مسوولیت آموزش، تربیت نیرو و اجرای پیوست رسانه ای و تبلیغی و سیاست های دولت، گزارش به ناظر عالی هم داده باشد و این ناظر سازمان اداری و استخدامی یا سازمان برنامه باشد.


۴- ارزیابی و نظارت ؤ آسیب شناسی مکرر شش ماهه یا سالانه باشد.


۴- کلیه نشر و تبلیغ در یک جایگاه دستگاه مربوطه متمرکز و در سطح کشور و در دولت مدیریت شود و پست های سازمانی حوزه های بین الملل و بازرسی و روابط عمومی، ادغام اشتباه است.


برای برخی از مدیران حوزه های بین الملل و بازرسی مهم تر از روابط عمومی است و به نوعی روابط عمومی در حاشیه و شهروند دوم و سوم اداری اند و نیروهای تحمیلی در این حوزه مانع رشد و جفا به مردم است.

شرح وظایف و ساختار فعلی جوابگوی امروز دستگاهها نیست بله هر دستگاه خودش باید طرح و برنامه و ساختار و تشکیلاتش را بدهد  اما کارشناسی شده. نظرات، استاندار نماینده استان، وزارت کشور مدیر استاندار و فرهنگ و ارشاد باید اساس کار باشد اینکه دولت ضعیف است در اطلاع رسانی چون به یک بال توجه کرده و از ارتباطات و یا در مقام دیگر یعنی تبلیغات غافل شده و به ‌منظور انعکاس مناسب خدمات و عملکردها، مدیریت افکارعمومی و اعتمادسازی و اقناع جامعه وظیفه من و شما است.


هرحرکت بدون نظر و خواسته مدیران روابط عمومی و یا استانداران،یا مدیر مرتبط در وزارت کشور و ارشاد، بن بست است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد