درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 بهمن 1396 - 07:30   

کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند

  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید

  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید


ادامه ادامه مطلب دو

هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!

  هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!


ادامه ادامه مطلب سه

تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک

  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید
  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: مسؤولان روابط عمومی‌ بدون همکاری با رسانه‌ها محکوم به شکست هستند
  سهم 22 درصدی بانک ملی ایران در سپرده های ارزی و ریالی بانک ها
  فاصله هایی از جنس فقر
  انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف
  روابط‌عمومی قرار نیست دروغ بگوید
  ویدیو: نقش روابط عمومی در گردشگری
  پاکستان دستور به تعطیلی دفتر رادیو آزادی در اسلام‌آباد داد
  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31253صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 21 شهریور 1396 - 12:04
ضرورت تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه
مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی ‎توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و تفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی ‎توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و تفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.

سارا فیروزیان در گفت و گو با ایسنا- افزود: یک روابط عمومی توانمند باید برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط توانایی تحلیل محتوا، پیام، فرستنده، گیرنده، بازتاب و ... را داشته باشد.

این جامعه ‎ شناس یکی از ارکان اساسی ارتباط موفق روابط عمومی با رسانه را شناخت تحلیل هفتگانه دانست و گفت: هفت رکن تحلیل هفتگانه عبارتند از تحلیل محتوا و پیام، تحلیل فرستنده، تحلیل گیرنده، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل مخاطب، تحلیل بازتاب و تحلیل شرایط وقوع ارتباط؛ که روابط عمومی ‎ ها باید این تحلیل هفتگانه را در ارتباط با رسانه مورد بررسی قرار دهند.

وی اهمیت کیفیت برقراری ارتباط را بیشتر از کمیت آن برشمرد و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط خود از موضوعات و پدیده ‎ های پیچیده جوامع بشری بوده که مستلزم شناخت و افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌ها در زمینه ارتباطات است، یک ارتباط مفید و اثربخش زمانی رخ می ‎ دهد که پیام ارسال شده توسط فرستنده با همان مفاهیم مدنظر، توسط گیرنده دریافت شود و نتیجه منتشر شده در جامعه همان هدف و خواسته ‎ ی مشخص شده باشد.

فیروزیان با تأکید بر این که نتایج نافع حاصل از یک ارتباط مفید و موفق بسیار بیشتر از چندین ارتباط ناموفق است، یادآور شد: روابط عمومی برای ارتباط با رسانه که نقطه اتصال سازمان با جامعه است تنها به کمیت ارتباط بسنده نکنند، بلکه برای برقراری ارتباط تأثیرگذار و تأثیرپذیر کیفیت را با استفاده از تحلیل هفتگانه بالا برده و نتایج مطلوب و فراخور سازمان و اجتماع را کسب کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  موسسه کارگزار روابط عمومی درگذشت پدر گرانقدر استاد ناصر بزرگمهر را تسلیت گفت


  هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!


  پاکستان دستور به تعطیلی دفتر رادیو آزادی در اسلام‌آباد داد


  روابط‌عمومی قرار نیست دروغ بگوید


  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک


  ویدیو: نقش روابط عمومی در گردشگری


  انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف


  مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: مسؤولان روابط عمومی‌ بدون همکاری با رسانه‌ها محکوم به شکست هستند


  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند


  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد