درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:31   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31249صفحه نخست » جهان روابط عمومیشنبه، 25 شهریور 1396 - 09:04
نگاهی گذرا به روابط عمومی ژاپن
دولت ژاپن با یخش روابط عمومی این کشور دارای رابطه بسیار حسنه ای است و به اشکال گوناگون از آن حمایت می کند و هیچ گونه قانون محدود کننده فعالیت های روابط عمومی جز معیارهای انجمن روابط عمومی ژاپن، تاکنون از سوی قوه مقننه این کشور وضع نشده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ژاپن تولد و گسترش خود را به تحولات پس از جنگ دوم جهانی این کشور مدیون است. هر چند روابط عمومی اکنون برای مدیران یک مفهوم کاملاً مهم و شناخته شده است ولی ریشه های پیدایش آن را باید در پایان جنگ جهانی دانست.


مدیران ژاپنی در آغاز ورود روابط عمومی به این کشور تلاش کردند تا از فنون و تکنیک های آن برای اعتلای کیفیت رابطه مدیریت، کارمندان و کارگزان بهره گیرند. این امر به دلیل گسترش وسیع کارخانه ها و افزایش سریع کارگران در سال های پس از جنگ و کوشش مدیران برای ایجاد انگیزه کار بیشتر و بهتر بود.


در این مرحله مدیران روابط عمومی بیشتر به انتشار نشریات داخلی مربوط به کارگران و کارمندان می پرداختند. برنامه های آموزشی وتفریحی برای آنان تهیه کرده جلسات بحث و گفت و گو تشکیل و فعالیت های رفاهی تدارک می دیدند. در حقیقت روابط عمومی ژاپن در این مرحله متوجه فعالیت های درون سازمان و مؤسسه بود و فعالیت های خارج از سازمان را بخش تبلیغات تجاری انجام می داد.


مرحله دوم تاریخ روابط عمومی ژاپن زمانی آغاز شد که مدیران مؤسسات این کشور با توجه به کارآیی روابط عمومی در بهبود روابط کارگران و کارمندان درون مؤسسه تصمیم گرفتند از امکانات آن در ترغیب و تشویق افراد خارج از مؤسسه استفاده کنند. در آن هنگام رابطه با رسانه ها و سهامداران و مصرف کنندگان مطرح شد ومدیران، روابط عمومی را برای رفع موانع و مشکلات این عرصه فرا خواندند. روابط عمومی در این مقطع نیز به خوبی سودمندی و اثربخشی خود را به منصه ظهور رساند و توانست رابطه مفید و ثمر بخشی یین مؤسسات و رسانه ها و سهامداران و مصرف کنندگان فراهم کند.


نظر مطبوعات ژاپنی نسبت به روابط عمومی این کشور چندان تفاوتی با نظر رسانه های کشورهای امریکایی و اروپایی نسبت به روابط عمومی ندارد. تنها وجه ممیزه آن است که مدیران روابط عمومی در ژاپن نسبت به ارائه اخبار و اطلاعات به رسانه ها توجه و دقت فراوان تری مبذول می دارند و در نتیجه رسانه های این کشور نسبت به خروجی های اطلاعاتی روابط عمومی ژاپن اعتماد بیشتری پیدا می کنند.


مرحله سوم تاریخ روابط عمومی ژاپن ورود آن به فعالیت های برون مرزی این کشور در زمینه های اقتصادی، بازرگانی و سیاسی است. از آغاز دهه 70 روابط عمومی ژاپن به دنبال تبلیغات تجاری آن کشور با بهره گیری از فعالیت های پیشین خود پا به صحنه جهانی گذاشت و به عنوان بازوی نیرومند صادرکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان امور اقتصادی و سیاسی این کشور در جهان تبدیل شد.


اکنون شرکت های بازرگانی بزرگ ژاپنی هر یک در کشورهای جهان دارای بخش روابط عمومی فعالی می باشند و با حمایت بخش بازرگانی سفارت ژاپن در کشورها که خود از متخصصان روابط عمومی تشکیل شده است، برای تحقق اهداف مؤسسات خود مشغول برنامه ریزی می باشند.


دولت ژاپن با یخش روابط عمومی این کشور دارای رابطه بسیار حسنه ای است و به اشکال گوناگون از آن حمایت می کند و هیچ گونه قانون محدود کننده فعالیت های روابط عمومی جز معیارهای انجمن روابط عمومی ژاپن، تاکنون از سوی قوه مقننه این کشور وضع نشده است.


اکنون در ژاپن سه انجمن روابط عمومی وجود دارد که تنها یکی از این انجمن ها با دولت مرتبط می باشد و به عنوان بازوی اطلاع رسانی دولت به فعالیت مشغول است.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد