درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 بهمن 1396 - 07:32   

کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند

  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید

  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید


ادامه ادامه مطلب دو

هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!

  هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!


ادامه ادامه مطلب سه

تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک

  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید
  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: مسؤولان روابط عمومی‌ بدون همکاری با رسانه‌ها محکوم به شکست هستند
  سهم 22 درصدی بانک ملی ایران در سپرده های ارزی و ریالی بانک ها
  فاصله هایی از جنس فقر
  انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف
  روابط‌عمومی قرار نیست دروغ بگوید
  ویدیو: نقش روابط عمومی در گردشگری
  پاکستان دستور به تعطیلی دفتر رادیو آزادی در اسلام‌آباد داد
  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31246صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 01:16
جلسات یورش فکری
برای استفاده از این روش در پرورش تفکر خلاق باید برای مدتی هر گونه قضاوت و انتقاد را کنار گذاشت. زیرا در بعضی موارد، قضاوت و انتقاد مانع ارائه اندیشه نو و خلاق می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای این که بتوان از این جلسات بهره گرفت، رعایت چهار قانون مهم الزامی است:


1. ممنوع بودن انتقاد: برای استفاده از این روش در پرورش تفکر خلاق باید برای مدتی هر گونه قضاوت و انتقاد را کنار گذاشت. زیرا در بعضی موارد، قضاوت و انتقاد مانع ارائه اندیشه نو و خلاق می شود.


2. ارائه افکار بدیع و خارج از ذهن: اجرای این قانون مستلزم اجرای قانون اول است تا افراد بدون نگرانی از تمسخر یا تحقیر بتوانند ایده های عجیب و غریب خویش را بیان کنند.


3. عرضه هر چه بیشتر افکار: این امر موجب طرح هر چه بیشتر راه حل ها و ایده ها و وسعت دامنه انتخاب می شود. به عبارت دیگر کمیت بیشتر، کیفیت بهتر را به دنبال خواهد داشت.


4. ترکیب و اصلاح ایده ها: اغلب وقتی دو یا چند چیز با هم ترکیب شوند، نتیجه ای که به دست می آید بیش از هر کدام از اجزاست. این امر درباره افکار و ایده ها نیز صادق است. یعنی می توان از ترکیب افکار، ایده های جدیدی به دست آورد.


در جلسات یورش فکری رهبر گروه نقش حساسی دارد، مدیران هم می توانند خود رهبری این جلسات را برعهده بگیرند، هم می توانند شخص دیگری را برای این کار انتخاب کنند.


موضوعات جلسه باید مشخص و خاص باشند و جنبه کلی نداشته باشند. یعنی شامل چندین مسئله باشد تا راه حل های متعددی عرضه شود.

پاره ای قواعد برای توسعه راه حل های ممکن
برای اطمینان از این که هر راه حل به طور بررسی شده است باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند:


1. ابتدا بشنوید سپس صحبت کنید.

 اگر به خوبی ایده های دیگران توجه نکنید، قادر نخواهید بود، به خوبی آن ایده ها را ارزیابی کنید. همچنین ممکن است ایده های خود را که شاید دیگران الهام بخش آن باشند نیز از دست بدهد.


2. ایده های دیگران را توسعه دهید.

 هر کس ممکن است به طور بالقوه ایده ای درخشان داشته باشد، که در آن شکاف های اساسی وجود دارد. در این حالت به جای کنار گذاشتن آن باید آن را مطرح کرد، به دلیل نامطلوب بودن، شاید با طرح و عرضه آن شاید بتوان مقوله ای عملی رادر آن آشکار نمود.

3. پرسش های دقیق طرح کنید.
درست است که در این مرحله نمی توانید یک ایده را ارزیابی کنید، اما این به آن معنا نیست که نمی توانید پرسش های دقیقی درباره طبیعت کامل یک ایده مطرح کنید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  موسسه کارگزار روابط عمومی درگذشت پدر گرانقدر استاد ناصر بزرگمهر را تسلیت گفت


  هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!


  پاکستان دستور به تعطیلی دفتر رادیو آزادی در اسلام‌آباد داد


  روابط‌عمومی قرار نیست دروغ بگوید


  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک


  ویدیو: نقش روابط عمومی در گردشگری


  انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف


  مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: مسؤولان روابط عمومی‌ بدون همکاری با رسانه‌ها محکوم به شکست هستند


  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند


  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد