درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 - 04:05   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟

  آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟


ادامه ادامه مطلب دو

پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا

  پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد

  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگه‌های اطلاعاتی دولت سوئد: چگونه در زمان جنگ و بحران شرایط را مدیریت کنید؟
  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد
  مشاور مدیر عامل در امور روابط عمومی: روابط عمومی نقشی استراتژیک در سازمان‌ ها دارد
  گردهمایی مسئولین روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور
  پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ
  انتصاب مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم
  انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برگزیده کشور
  انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان
  تجلیل از روابط عمومی های برتر شهرستان ری
  روابط عمومی ها عملکرد دولتمردان را به شهروندان اطلاع دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31246صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 01:16
جلسات یورش فکری
برای استفاده از این روش در پرورش تفکر خلاق باید برای مدتی هر گونه قضاوت و انتقاد را کنار گذاشت. زیرا در بعضی موارد، قضاوت و انتقاد مانع ارائه اندیشه نو و خلاق می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای این که بتوان از این جلسات بهره گرفت، رعایت چهار قانون مهم الزامی است:


1. ممنوع بودن انتقاد: برای استفاده از این روش در پرورش تفکر خلاق باید برای مدتی هر گونه قضاوت و انتقاد را کنار گذاشت. زیرا در بعضی موارد، قضاوت و انتقاد مانع ارائه اندیشه نو و خلاق می شود.


2. ارائه افکار بدیع و خارج از ذهن: اجرای این قانون مستلزم اجرای قانون اول است تا افراد بدون نگرانی از تمسخر یا تحقیر بتوانند ایده های عجیب و غریب خویش را بیان کنند.


3. عرضه هر چه بیشتر افکار: این امر موجب طرح هر چه بیشتر راه حل ها و ایده ها و وسعت دامنه انتخاب می شود. به عبارت دیگر کمیت بیشتر، کیفیت بهتر را به دنبال خواهد داشت.


4. ترکیب و اصلاح ایده ها: اغلب وقتی دو یا چند چیز با هم ترکیب شوند، نتیجه ای که به دست می آید بیش از هر کدام از اجزاست. این امر درباره افکار و ایده ها نیز صادق است. یعنی می توان از ترکیب افکار، ایده های جدیدی به دست آورد.


در جلسات یورش فکری رهبر گروه نقش حساسی دارد، مدیران هم می توانند خود رهبری این جلسات را برعهده بگیرند، هم می توانند شخص دیگری را برای این کار انتخاب کنند.


موضوعات جلسه باید مشخص و خاص باشند و جنبه کلی نداشته باشند. یعنی شامل چندین مسئله باشد تا راه حل های متعددی عرضه شود.

پاره ای قواعد برای توسعه راه حل های ممکن
برای اطمینان از این که هر راه حل به طور بررسی شده است باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند:


1. ابتدا بشنوید سپس صحبت کنید.

 اگر به خوبی ایده های دیگران توجه نکنید، قادر نخواهید بود، به خوبی آن ایده ها را ارزیابی کنید. همچنین ممکن است ایده های خود را که شاید دیگران الهام بخش آن باشند نیز از دست بدهد.


2. ایده های دیگران را توسعه دهید.

 هر کس ممکن است به طور بالقوه ایده ای درخشان داشته باشد، که در آن شکاف های اساسی وجود دارد. در این حالت به جای کنار گذاشتن آن باید آن را مطرح کرد، به دلیل نامطلوب بودن، شاید با طرح و عرضه آن شاید بتوان مقوله ای عملی رادر آن آشکار نمود.

3. پرسش های دقیق طرح کنید.
درست است که در این مرحله نمی توانید یک ایده را ارزیابی کنید، اما این به آن معنا نیست که نمی توانید پرسش های دقیقی درباره طبیعت کامل یک ایده مطرح کنید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  تحول در دنیای روابط عمومی با گسترش ابزارهای ارتباطی پرسرعت


  پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا


  11 مهارت اساسی یک ارتباط موفق


  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد


  روابط عمومی تنها واحدی که در سازمانها به فراموشی سپرده شده اند


  شبکه هوشیاری ارتباطی روابط‌ عمومی‌ها


  برگه‌های اطلاعاتی دولت سوئد: چگونه در زمان جنگ و بحران شرایط را مدیریت کنید؟


  انتقاد امام جمعه تبریز از روابط عمومی‌های متملق


  نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز: فعالیت روابط عمومی با کار تبلیغاتی متفاوت است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی