درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 مهر 1396 - 20:50   

انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد

  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


ادامه ادامه مطلب یک

معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت

  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران

  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت
  یادداشت/ مدرسه سازی، مسئولیت اجتماعی بانک ملی ایران*
  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا
  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه
  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟
  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد
  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد
  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر
  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی
  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31246صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 01:16
جلسات یورش فکری
برای استفاده از این روش در پرورش تفکر خلاق باید برای مدتی هر گونه قضاوت و انتقاد را کنار گذاشت. زیرا در بعضی موارد، قضاوت و انتقاد مانع ارائه اندیشه نو و خلاق می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای این که بتوان از این جلسات بهره گرفت، رعایت چهار قانون مهم الزامی است:


1. ممنوع بودن انتقاد: برای استفاده از این روش در پرورش تفکر خلاق باید برای مدتی هر گونه قضاوت و انتقاد را کنار گذاشت. زیرا در بعضی موارد، قضاوت و انتقاد مانع ارائه اندیشه نو و خلاق می شود.


2. ارائه افکار بدیع و خارج از ذهن: اجرای این قانون مستلزم اجرای قانون اول است تا افراد بدون نگرانی از تمسخر یا تحقیر بتوانند ایده های عجیب و غریب خویش را بیان کنند.


3. عرضه هر چه بیشتر افکار: این امر موجب طرح هر چه بیشتر راه حل ها و ایده ها و وسعت دامنه انتخاب می شود. به عبارت دیگر کمیت بیشتر، کیفیت بهتر را به دنبال خواهد داشت.


4. ترکیب و اصلاح ایده ها: اغلب وقتی دو یا چند چیز با هم ترکیب شوند، نتیجه ای که به دست می آید بیش از هر کدام از اجزاست. این امر درباره افکار و ایده ها نیز صادق است. یعنی می توان از ترکیب افکار، ایده های جدیدی به دست آورد.


در جلسات یورش فکری رهبر گروه نقش حساسی دارد، مدیران هم می توانند خود رهبری این جلسات را برعهده بگیرند، هم می توانند شخص دیگری را برای این کار انتخاب کنند.


موضوعات جلسه باید مشخص و خاص باشند و جنبه کلی نداشته باشند. یعنی شامل چندین مسئله باشد تا راه حل های متعددی عرضه شود.

پاره ای قواعد برای توسعه راه حل های ممکن
برای اطمینان از این که هر راه حل به طور بررسی شده است باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند:


1. ابتدا بشنوید سپس صحبت کنید.

 اگر به خوبی ایده های دیگران توجه نکنید، قادر نخواهید بود، به خوبی آن ایده ها را ارزیابی کنید. همچنین ممکن است ایده های خود را که شاید دیگران الهام بخش آن باشند نیز از دست بدهد.


2. ایده های دیگران را توسعه دهید.

 هر کس ممکن است به طور بالقوه ایده ای درخشان داشته باشد، که در آن شکاف های اساسی وجود دارد. در این حالت به جای کنار گذاشتن آن باید آن را مطرح کرد، به دلیل نامطلوب بودن، شاید با طرح و عرضه آن شاید بتوان مقوله ای عملی رادر آن آشکار نمود.

3. پرسش های دقیق طرح کنید.
درست است که در این مرحله نمی توانید یک ایده را ارزیابی کنید، اما این به آن معنا نیست که نمی توانید پرسش های دقیقی درباره طبیعت کامل یک ایده مطرح کنید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا


  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


  تحلیل زبان بدن روحانی هنگام سخنرانی در سازمان ملل


  ایجاد استراتژی روابط عمومی در هفت روز


  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک


  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی


  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه


  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد


  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟


  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد