درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 مهر 1396 - 20:45   

انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد

  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


ادامه ادامه مطلب یک

معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت

  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران

  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت
  یادداشت/ مدرسه سازی، مسئولیت اجتماعی بانک ملی ایران*
  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا
  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه
  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟
  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد
  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد
  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر
  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی
  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31240صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 20 شهریور 1396 - 22:20
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه : توازن در کل زنجیرۀ فولاد لازمۀ رسیدن به توسعۀ پایدار است
تولید فولاد خام در پایان سال ۹۱ برابر با ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تن بوده که در پایان سال ۹۵ به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا به نقل از خبرنگار فولاد، دکتر بهرام سبحانی در جریان بازدید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیرۀ بورس کالای ایران از فولاد مبارکه با اشاره به عملکرد این شرکت در چهار سال گذشته اظهار کرد: تولید فولاد خام در پایان سال ۹۱ برابر با ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تن بوده که در پایان سال ۹۵ به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است. در سال ۹۶ هم برنامۀ تولید ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تن هدف قرار داده شده که با ۳۰ درصد رشد همراه است و در چهارماهۀ نخست سال از برنامه هم پیشی گرفته ایم.


وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه نسبت به سال ۹۱ بالغ بر ۳۸ درصد افزایش ظرفیت داشتیم، افزود: حدود ۵۳۰۰۰ میلیارد ریال در پروژه های داخل و خارج فولاد مبارکه سرمایه گذاری کرده ایم که تمام آن از منابع داخلی شرکت بوده است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان اضافه کرد: طرح ۵ میلیون تنی کنسانترۀ سنگان در اواسط سال آینده راه اندازی میشود و توسعۀ سبا از ۷۵۰ هزار تن به ۱.۶ میلیون تن انجام شده و آمادۀ بهره برداری رسمی است. همچنین در کارخانۀ فولاد مبارکه تولید از ۵.۴ به ۷.۲ میلیون تن افزایش یافته است.


وی با تأکید بر اینکه در کنار توسعۀ کمی، توسعه و بهبود کیفی محصولات را هم انجام داده ایم، گفت: تولید ورق آجدار در مجتمع فولاد سبا، اضافه کردن تجهیزات گاززدایی و تولید ورقهای رویۀ خودرو، سامانۀ گوگردزدایی و تولید ورق فولادهای API مورداستفاده در خطوط لولۀ انتقال گاز و نفت ترش و صنایع دریایی از آن جمله هستند. ضمنا دو طرح توسعۀ فولاد هرمزگان از ۱.۵ به ۳ میلیون تن و نورد گرم شهید خرازی به ظرفیت ۳ میلیون تن که با اروپایی ها قرارداد داریم، از طرحهای آینده در افزایش تولید است.


دکتر سبحانی تصریح کرد: در حقیقت استراتژی فولاد مبارکه این است که پابه پای توسعۀ صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۲۵ میلیون تن فولاد خام دست پیدا کند.


مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از صحبتهای خود مشکلات مداخله ای دولت در بخش خصوصی را مهم خواند و افزود: بحث اقتصاد آزاد یکی از موضوعات مهم است. در زنجیرۀ فولاد، از سنگ آهن تا محصول نهایی که به دست صنایع پایین دستی میرسد، باید توازن برقرار باشد و این توازن هم باید به دست خود صنایع صورت گیرد. با عرضه و تقاضا قیمتها نوسان پیدا میکند؛ به طور مثال نرخ سنگ آهن و گندله ای که فولاد مبارکه خریداری میکند، تابع شمش فولاد خوزستان است که در این دو بخش با ۱۰۰ درصد افزایش قیمت مواجه بودیم. آیا فولاد مبارکه هم این افزایش قیمت را انجام داده؟ قیمت محصولات فولاد مبارکه افزایش چشمگیر نداشته است.


وی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که اقتصاد، بسته ای است که پارامترهای مختلفی دارد و نمی توان برخی را کنترل و برخی را رها کرد. باید بپذیریم که مکانیزم تسهیل این مهم، بورس کالاست؛ اگر هم ایرادی دارد، باید رفع شود.


سبحانی با تأکید بر اینکه سیستم قیمت گذاری و شورای رقابت جواب نمیدهد، تصریح کرد: بورس کالا راه اندازی شد تا قیمت گذاری ها بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود. اگر قرار است شورای رقابت قیمت ورق را مدیریت کند، باید قیمت مواد اولیۀ فولادسازها مانند سنگ آهن و گاز را هم مدیریت کند. در حقیقت بالا و پایین صنعت باید با هم دیده شود؛ چون به صورت یک زنجیره در حال فعالیت است. در حقیقت بورس نقشی در تعیین قیمت ندارد. فروشنده و خریدار در کنار هم به توافق میرسند و بورس کالا فقط فضای مذاکره را فراهم می کند.


وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه هم نقشی در تعیین قیمت ندارد، تأکید کرد: برخی برای بهره برداریهای خاص خود، آب را گل آلود می کنند.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


تصمیمات هیئت مدیرۀ بورس کالا بدون لحاظ منافع بنگاه خاصی اتخاذ می شود


بنابراین گزارش، در ادامه دکتر حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران که به همراه اعضای هیئت مدیرۀ بورس کالای ایران از شرکت فولادمبارکه بازدید می کردند، اظهار کرد: انسان از دیدن چنین قطبهای تولیدی که نه تنها در کشور ما یک ستاره درخشان است، بلکه در دنیا حرفی برای گفتن دارد، خوشحال میشود. چندین سال است در بورس کالا شاهد عرضۀ محصولات فولاد مبارکه هستیم، اما از نزدیک هیچوقت فرایند تولید و زحماتی را که فعالان این عرصه متحمل میشوند تا آن محصول به بازار بورس کالا برسد، ندیده بودیم.


وی افزود: محصول ورق جزء محصولات مادر و پایۀ تولیدی بسیاری از محصولات دیگر است. اگر این محصول را نداشته باشیم، وابسته به واردات خواهیم بود و محصولات نهایی تولیدشده از آن قطعا کیفیت مدنظرمان را نخواهند داشت؛ ضمن اینکه آن امنیتی که تولید ورق در داخل فراهم میکند بسیار مهم است.


مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه در حوزۀ بازار ورقهای فولادی چالشهایی مطرح است و به نظرم رعایت منافع هم واحدهای بالادستی و هم پایین دستی هر دو در بورس امکانپذیر است و ما میتوانیم با یک روش میانه ای که منافع هر دو طرف رعایت شود به یک مدل کشف قیمت مناسب در بورس برسیم.


وی تأکید کرد: نکتۀ اساسی تر اینکه در مورد شفاف سازی در بورس این مسئله تنها نباید مخصوص صنایع بالادستی باشد؛ بلکه صنایع پایین دستی هم باید در عرصۀ شفافیت در حوزۀ تولیدشان گام بردارند؛ ضمن اینکه اگر میخواهیم در حوزۀ صادرات شفاف باشیم، باید واردات هم شفاف باشد، نحوۀ قیمت گذاری و نحوۀ تخصیص محصولات وارداتی هم باید مشخص باشد که مطمئنم در عرصۀ بورس این اتفاق می تواند بیفتد.


سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: حتی امکان عقد قراردادهای بلندمدت هم مدتی است که در بورس کالا برقرار شده و چه در فرایندهای داخلی و چه در فرایندهای بین المللی، مثل صادرات و واردات، انعقاد قراردادهای بلندمدت امکانپذیر است.


وی در ادامه بیان کرد: این موردنظر ماست که کل زنجیرۀ صنعت فولاد در بورس کالا عرضه شود. اینکه ما فقط یک قسمت از ساختار زنجیرۀ تولید را شفاف کنیم، شاید خیلی به صلاح زنجیرۀ تولید نباشد؛ بلکه باید کل زنجیره شفاف باشد و فرایند کشف قیمتش مشخص باشد و این در بورس کالا میتواند اتفاق بیفتد.


مدیرعامل بورس کالای ایران در مورد مزیت های عرضۀ محصولات فولاد مبارکه از طریق بورس کالا برای مصرف کنندگان گفت: یکی بحث اطمینان خاطر از تأمین مواد اولیه است و دیگری بحث تخصیص که مشخص میکند کالا را چه کسی خریداری کرده است؛ یعنی گذشته از بحث شفافیت، یکی از کارکردهای بورس کالا بحث تخصیص است؛ یعنی تخصیص و توزیع مناسب و مؤثر کالای واسطهای بین صنایع پایین دستی که یکی از مأموریتهای بورس کالاست. در مورد کالایی مثل ورق، علاوه بر کشف قیمت، موضوع تخصیص آن هم بسیار مهم است که چگونه به صنایع پایین دستی تخصیص پیدا میکند و این مسئله تنها شامل ورقهای تولید نمی شود؛ بلکه ورقهای وارداتی را هم شامل می شود.


وی همچنین در مورد شایعات در مورد فشارهای برخی از افراد بر روی تصمیمات بورس کالا تصریح کرد: چنین موضوعاتی به هیچوجه صحت ندارد. بورس کالا تحت نظارت سازمان بورس فعالیت میکند و تمامی مقررات بورس کالا توسط سازمان بورس و شورای عالی بورس تصویب میشود. نظارت مؤثری هم وجود دارد و دغدغه ای بابت اینکه هیئت مدیره بخواهد بر فرایند کشف قیمت دخالت داشته باشد یا در تصمیمات مؤثر بر بازار ورود کند، وجود ندارد.


سلطانی نژاد اظهار کرد: هیئت مدیره ما فراتر از موضوع بنگاه و مؤسسۀ خودشان به بورس کالا نگاه میکنند و من به جرئت میتوانم بگویم کلیۀ تصمیمات اتخاذشده بدون لحاظ منافع بنگاه یا صنایع خاصی اتخاذ شده است.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا


  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


  تحلیل زبان بدن روحانی هنگام سخنرانی در سازمان ملل


  ایجاد استراتژی روابط عمومی در هفت روز


  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک


  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی


  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه


  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد


  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟


  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد