درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:19   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31233صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 20 شهریور 1396 - 08:04
روابط عمومی و سواد رسانه‌ای
سید بشیر حسینی مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما - با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها و مزایای آنها بدل شده و در عصر حکمرانی وب2 و کوچ عمومی مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی که حضور و ظهور روابط عمومی را ناگزیر می‌کند، نگرانی خطرات و مخاطرات را به امیدواری دستیابی به مصالح و منافع حداکثری تغییر می‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در روابط عمومی به شکل سنتی نقش ها و وظایف روابط عمومی ها را به همان اشکال سنتی انجام می دادند اما با پیدایش شبکه‌های اجتماعی و ورود آنها به حرفه روابط عمومی بسیاری از وظایف روابط عمومی به وسیله شبکه‌های اجتماعی انجام می شوند و اگر سواد رسانه‌ای به مثابه یک اکسیر، مورد استفاده قرار گیرد فرصت فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد و درست در نقطه مقابل، بدون سواد رسانه‌ای تهدیدهای وب بر سازمان‌ها تحمیل می‌شود.

 

 رسانه‌های اجتماعی به روابط عمومی کمک می کنند تا روابط جدیدتری را در سطح گسترده ای از قبل انجام دهند. رسانه‌های اجتماعی کارکنان روابط عمومی را قادر می سازند تا کیفیت روابط، متنفذین رسانه ها، مشتریان و شرکا بدون توجه به اینکه آنها چه کسی هستند را حفظ کند.

 

مهمترین چالش‌های استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کارگزاران روابط عمومی عبارت است از:

1- نبود کنترل روی شبکه‌های اجتماعی و ندانستن اینکه مردم چه کار می کنند و چه می دانند


2- به طور کلی کارکنان روابط عمومی با بحران‌های درونی و بیرونی مواجه می شوند. بحران‌های درونی از قبیل کسری در اموال و دارایی ها، بحران مدیریت در شرکت و آشفته کردن رفتار کارکنان که می تواند برند شرکت را خراب کند. انتقادات،اطلاعات غلط و گروه‌های فعال بزرگترین نگرانی‌های بیرونی است.


3- بسیاری از کارگزاران روابط عمومی از کارکرد شبکه‌های اجتماعی در شرکت‌هایشان بدبین هستند و بسیاری نیز نمی دانند چگونه از شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های روابط عمومی شان بهره بگیرند.


4- تغییرات سریع در شبکه‌های اجتماعی کار را برای کاربران سخت تر میکن.این چالش بیشتر در مورد کارکنان قدیمی تر ومسن تر اتفاق می افتد که نمی توانند به راحتی با تغییرات شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند.


5- دیگر کارکنان بیشتر روی کاربردهای عملی تمرکز دارند وبا سوالاتی از این قبیل مواجه می شوند که:
• چگونه رسانه‌های اجتماعی را برای گروه‌های ویژه از قبیل گروه‌های داخلی به کار گیرند
• چگونه کارکنان را آموزش دهند
• چگونه سرمایه و منابع کافی را برای رسانه ها تامین کنند
• چگونگی ارزیابی اعتبار رسانه‌های شخصی
• درگیر شدن با روشی کاملا شفاف و با معنا(ماری کاوی دستیاسو و دیگران،1326)


با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها و مزایای آنها بدل شده و در عصر حکمرانی وب2 و کوچ عمومی مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی که حضور و ظهور روابط عمومی را ناگزیر می‌کند، نگرانی خطرات و مخاطرات را به امیدواری دستیابی به مصالح و منافع حداکثری تغییر می‌دهد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد