درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 30 مهر 1398 - 18:51   

لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل

  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۷ روند رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰
  سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منصوب شد
  نشست شورای مدیران‌ روابط عمومی صنعت بیمه به میزبانی بیمه دی برگزار شد
  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت
  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها
  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟
  دیجیتال
  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه
  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد
  تغییرات گوگل در گوشی‌های پیکسل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31188صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 12 شهریور 1396 - 22:53
نشست مشترک انجمن روابط عمومی ایران با کارکنان مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
با هدف بهبود راهکارها و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در مواجهه بامشکلات و چالش ها در حوزه مسائل تربیتی و آموزشی، اولین نشست تخصصی هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  با هدف بهبود راهکارها و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در مواجهه بامشکلات و چالش ها در حوزه مسائل تربیتی و آموزشی، اولین نشست تخصصی هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر روز گذشته، رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران با حضور در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، اولین نشست تخصصی روابط عمومی را با هدف بهبود جایگاه روابط عمومی و نقش ویژه آن در مواجهه با آسیب ها، مشکلات، ارتقای سطح فرهنگ سازمانی و نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در بین مخاطبان و دانش آموزان برگزار کردند.

در ابتدای این نشست، نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با اشاره به حساسیت و نقش زیرساختی آموزش وپرورش در توسعه پایدار، گفت: وزارت آموزش و پرورش به لحاظ کمی و کیفی دارای بیشترین مخاطب و بزرگترین نهاد دولتی و غیردولتی کشور است و چنانچه بتوانیم با مشکلات و آسیب های آموزش و پرورش به درستی مواجه شویم، قطعاً کشور راه پیشرفت خود را به درستی پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست، آغاز همفکری با نهادهای تخصصی ارتباطی برای اولویت بخشی به آموزش وپرورش در فضای عمومی خواهد بود.

در ادامه این نشست، مطهری نژاد، رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، با پرداختن به موضوع آسیب شناسی روابط عمومی ها در نهادهای دولتی تصریح کرد: در طول سالیان متمادی با روابط عمومی آموزش وپرورش ارتباط داشتم، به نظرم، روابط عمومی ها در ستاد، نباید فقط به دنبال اجرای امور و یادگیری تکنیک ها باشند، بلکه کارشناسان این حوزه باید بتوانند با تحلیل شرایط و احصای مشکلات، برنامه ریزی منظمی داشته باشند.


وی تولید فکر و اندیشه و پرهیز از روزمرگی را از ضرورت های روابط عمومی های دولتی برشمرد وگفت: بهترین شیوه برای روابط عمومی پویا و دانش بنیان، واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی است تا از این فرصت، کارشناسان بتوانند با فراغ بال بیشتری به تولید اندیشه و فکر جدید بپردازند، این تفکر بایددر قالب یک سناریو با اهداف و چشم اندازهای قابل اندازه گیری، ترسیم و اجرایی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: برای تقویت این هدف متعالی، باید درهای آموزش وپرورش به سوی صاحب نظران، منتقدان و افراد دلسوز جامعه باز باشد تا آنها بتوانند اندیشه های نو را بدون واسطه به دانش آموزان منتقل کنند، چنانچه این اتفاق بزرگ درآموزش و پرورش رخ دهد، نسل پرسشگر و نقادی در کشور خواهیم داشت که می توانند موتور توسعه را فعال تر کند.

مطهری نژاد با بیان این که کشورهای توسعه یافته، مسیر خود را از نظریه های جدید و تبدیل آن به گفتمان غالب در بین مخاطبان خود آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: در کشور ما اساتید ارزشمندی در این حوزه، نظریه پردازی کرده‌اند که هرکدام تاثیرگذاری ویژه ای بر جامعه هدف داشته است.


وی با اشاره به نظریه «بازار پیام» دکتر محسنیان راد، اظهار کرد: براساس این نظریه، «مدل ارتباطی» بین پیام فرستنده و انتقال هدف به مخاطب تعریف می شود و مفهوم آن این است که اگر انتقال هدف، همراه با پیام فرستنده از مرکز خبر به صورت هم زمان صورت بگیرد، تاثیر خبر بر مخاطب می‌تواند منجر به تغییر رفتار مناسب، در این صورت است که شنونده خبر، علاوه بر دریافت خبر، به منبع خبر نیز اعتماد کرده و سعی درگفتمان سازی آن در جامعه خواهد کرد.


رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران با بیان این که حل مشکلات آموزش و پرورش، تبدیل مسئله آموزش به گفتمان ملی در جامعه است، تصریح کرد: همواره در انتشار اخبار باید «مدل ارتباطی فرستنده و گیرنده» را دوسویه تعریف کنیم تا مخاطبان آموزش و پرورش، خود در گفتمان سازی مسئله آموزش و پرورش به «گفتمان ملی» مشارکت کنند، در این صورت است که هدف آموزش و پرورش به مخاطبان انتقال می‌یابد.

مطهری نژاد استفاده از ظرفیت هنرمندان، بازیگران و خی�'ران در مسائل آموزش و پرورش را بسیار مهم خواند وگفت: آموزش و پرورش برای رهایی از بند مشکلات، باید از هر حرکت مشارکت جویانه ای استقبال کند و چنانچه در هر بخش از آموزش و پرورش ، موانعی وجود دارد، به سرعت آن را برطرف نماید.

در ادامه این نشست تخصصی، اعضای هیئت مدیره برانتقال تجربیات علمی، ضرورت ارتقای راهکارهای لازم برای ایجاد روابط پویا و دانش بنیان، تولید فکر و اندیشه خلاقانه و جدید در مسائل آموزش و پرورش و کمک به تولید محتوای علمی و تشکیل کمیته ارتباطات در آموزش و پرورش تاکید کردند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  تقویم روز ارتباطات/ قطعنامه مهم هلسینکی درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاری


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  سواد آمارى


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود