درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31163صفحه نخست » روابط عمومی بحرانشنبه، 11 شهریور 1396 - 08:53
درس های ابتدایی روابط عمومی از طوفان گرمسیری هاروی
ست آرونستین - ارتباطات هماهنگ نیز در طول یک بحران ضروریست. یکی از نیازهای فعلی در مناطق سیل زده، هماهنگی بین سازمان های دولتی و غیر انتفاعی می باشد که در عملیات بازیابی فعالیت می کنند. به همین ترتیب، نیاز به ارتباطات هماهنگ بین نهادهای مختلف وجود دارد. نشانه های اولیه این است که بازیابی و ارتباطات با توجه به شرایط به خوبی در حال انجام است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بعد از ظهر روز جمعه، 25 اوت است، و شما در محل کار خود در هوستون هستید. شما منتظر طوفان هاروی هستید، اما در رادیو و تلویزیون می شنوید که تخلیه شهر شما، یعنی چهارمین شهر بزرگ آمریکا، توصیه نمی شود. مقامات محلی، از جمله شهردار شما، سیلوستر ترنر، این پیام را تایید کرده اند.


شما نگران هستید، اما بیش از حد نگران نباشید. به عنوان یک ساکن قدیمی منطقه هوستون، حتما تجربه ای که در سال 2005، در هنگام تخلیه در جریان طوفان ریتا داشتید را به یاد می آورید، که در آن بیش از 100 نفر جان خود را در زمان تخلیه از دست دادند. ترافیک بسیار شدید بود.


هرچند، بعد از ناهار، یکی به شما می گوید که نگاهی به اخبار آنلاین بیندازید. یک گزارش با اشاره به نقل قول فرماندار ایالت، گرگ ابوت، وجود دارد و او ساکنان هوستون را به تخلیه توصیه می کند. "حتی اگر دستور تخلیه توسط مقامات محلی شما صادر نشده است، اگر شما در منطقه ای بین کورپس کریستی و هوستون ساکن هستید، باید به طور جدی در مورد تخلیه فکر کنید ... اگر من در منطقه هوستون زندگی می کردم، همانطور که قبلا یک بار بودم، تصمیم می گرفتم به مناطق شمالی آن جا بروم". مسئله این جاست که نظر فرماندار درباره تخلیه، برنامه ریزی نشده بود، همانطور که این بیانیه مطبوعاتی نشان می دهد.


شما و خانواده تان باید چه کار کنید؟
به امروز بیایید. شما با دوستان خود در شمال هوستون زندگی می کنید و می خواهید زندگی خود را دوباره شروع کنید، زیرا اولین خانه شما زیر آب رفته است.


حالا زمان نشانه رفتن انگشت اتهام و سرزنش به سمت دیگران، نیست. نجات، کمک و بازیابی، اولویت های اصلی هستند. علاوه بر این، قبل از این که کسی بتواند بطور واضح بگوید که تخلیه یا عدم تخلیه، کار صحیح بوده است، باید اطلاعات بسیار بیشتری از آن جمع آوری شود. بحث تخلیه / عدم تخلیه شاید هرگز حل نشود. با این حال، درسی که این موضوع برای ارتباط گران بحران داشت، آشکار است: یک پیام هماهنگ شده از رهبری در طی زمان پیش از یک بحران قریب الوقوع، بسیار مهم و حیاتیست. هوستون، بدترین سناریویی بود که در آن رهبران محلی و ایالتی پیام های واضحی را منتشر کردند؛ مشکل این بود که آن ها در تضاد بودند. و ساکنان منطقه در وسط این بحث قرار گرفته بودند.


درس دیگری که تا حدودی واضح و مرتبط است: ارتباطات هماهنگ نیز در طول یک بحران ضروریست. یکی از نیازهای فعلی در مناطق سیل زده، هماهنگی بین سازمان های دولتی و غیر انتفاعی می باشد که در عملیات بازیابی فعالیت می کنند. به همین ترتیب، نیاز به ارتباطات هماهنگ بین نهادهای مختلف وجود دارد. نشانه های اولیه این است که بازیابی و ارتباطات با توجه به شرایط به خوبی در حال انجام است.


مطمئنا افزوده شدن به مسائل مربوط به هماهنگی، این است که شهروندان خصوصی از داخل و خارج از تگزاس به آب می زنند تا به دولت و سازمان های غیرانتفاعی در نجات آن هایی که نیازمند هستند کمک کنند. برای این کاری که آن ها انجام می دهند، باید از آن ها تشکر کرد، اگرچه این کار آن ها احتمالا نیاز به هماهنگی و ارتباطات هماهنگ را افزایش می دهد.


برای برندها، آفرین به آن هایی که کمک های مالی را برای تگزاس جمع آوری می کنند و آفرین به آن هایی که خدمات مستقیم Q-Link Wireless، به طور مثال، گسترش تماس های نامحدود رایگان به مشتریان تلفن همراه را ارائه می دهند. هر چند باید احتیاط کنید. تنها یک خط باریک بین اجازه به مشتریان برای دانستن این که شما در حال ارائه کمک به آن ها هستید و در بوق و کرنا کردن آن کمک اهداف image-burnishing وجود دارد.


یکی از آخرین درس های بحرانی که ما امیدواریم در بخش های فاجعه ای عمل شود، داشتن صبر است. این مسئله هم برای افراد نیازمند (افراد تحت تاثیر فاجعه) و همچنین برای اعضای سازمان ها و واحدهای دولتی ضروریست، و به آن ها در بازیابی کمک می کند.

 

همان طور که لیندا راترفورد، CCO شرکت هواپیمایی Dallas-based Southwest Airlines، نیز در مقاله اخیر خود در مورد بحران مربوط به رزروها در تابستان گذشته که نزدیک به 2000 پرواز لغو شد، ذکر نموده است، حجم سوالات در طول یک بحران می تواند بسیار زیاد باشد. در طول بحران Southwest ، تعداد سوالات مشتری ها که شرکت در یک ساعت دریافت کرد، برابر با تعدادی بود که به طور معمول در طول یک روز دریافت می کرد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد