درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 10:32   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31148صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 8 شهریور 1396 - 18:10
مدیریت عکس ها یا عکس های مدیریتی
حمیدرضا رفیعی عضو انجمن روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی دادگستری دلیجان - نقش حیاتی روابط عمومی به عنوان تشکیل دهنده و سوق دهنده اخبار و افکار عمومی از اهمیت افتاده و عکس های یادگاری جایگزین آن شده اند، عکس هایی که حکایت از سفر زیارتی ، سیاحتی یا کاری مدیر یک دستگاه را دارد و کمتر در آن تصویر به انتفاع عمومی پرداخته شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با ورود عکس به عرصه خبر و پدید آمدن فتوژورنالیسم یا عکاسی خبری اتفاقات جذاب ، متفاوت و گاها شگفت انگیزی بروز پیدا کرد که گاها فارغ از هدف اصلی عکاسی خبری که همان خبر رسانی است، می باشند.


فتوژورنالیسم ما را به عکس هایی ارجاع می دهد که یک داستان را بیان می کنند و تاکید بر این نکته ضروری است که عکس ذاتا صداقت دارد.


با توضیحات بسیار مختصر ارائه شده قصد بر آن است که توجه و تمرکز مخاطبان را به پدیده ای جدید در انعکاس تصاویر منتشر شده در کانال های خبری برخی نهادها و ادارات و موسسات به ویژه در سطح شهرستان ها منعطف نمایم که گویا به نظر می رسد نقش حیاتی روابط عمومی به عنوان تشکیل دهنده و سوق دهنده اخبار و افکار عمومی از اهمیت افتاده و عکس های یادگاری جایگزین آن شده اند، عکس هایی که حکایت از سفر زیارتی ، سیاحتی یا کاری مدیر یک دستگاه را دارد و کمتر در آن تصویر به انتفاع عمومی پرداخته شده است فریمی که با تاکید به صداقت در عکس حاکی از فراغ بال و تفریح شخصی است که تصویر از آن دیده می شود.


از سویی نبود آگاهی و تسلط بر زبان بدن دست کم در عکس هایی که منتشر می شود بیانی دیگر از نشستن به سبک آمریکایی بر روی مبل های طرح اروپایی و تمرکز بر تلفن همراه در عکس و نحوه پوشش و لباس در مراودات تا خنده های بدون دغدغه را در کانال های خبری ادارات به همراه دارد که همه بیان از پروپاگاندای سیاسی و انحصاری دارد که مدیریت مجموعه بدون توجه به کیفیت کار برای خود دست و پا کرده است که به گونه ای انتشار عکس های مدیریتی است.


با کمی توجه، خواهیم یافت حتی گاها بالاترین مقام ها نیز در انتشار عکس های شخصی خود در کانال های ادارت دریغ نداشته و غافل از آنکه نام آنها در گوشه سمت راست تصاویر برای همگان قابل مشاهده و قضاوت بوده که بیانگر مدیریت عکس هاست.


درست است که دنیای امروز مبتنی بر تکنولوژی را دنیای رقابت تصویری نیز نامیده اند که در آن عکس گویاترین وسیله ی پیام‌رسانی در عرصه رسانه ای است، اما نه هر عکسی.


با تاکید بر اینکه هر رویدادی را نمی توان به خبر تبدیل کرد مگر آنکه ارزش های خبری در آن لحاظ شود ، اگر عکس هایی که در کانال های تلگرامی ادارات منتشر می شود دارای ارزش های خبری باشد دارای اعتبار بوده و خبر محسوب می شود در غیر اینصورت خبر تلقی نخواهند شد.


با توجه به نکات مطرح شده و کمی دقت از این پس، و مروری بر عکس های خبری گذشته در کانال های استانی و به ویژه اغلب کانال های ادارات شهرستان ها در خواهید یافت که تصاویر عموما خبری نبوده و بیشتر جنبه یادگاری و تشریفاتی دارند و چنانچه جلسه ای هم برگزار می شود فقط مدیران مربوطه خیره در لنز دوربین شده و در انتشار عکس ها نیز، از طرح مطالب مهم و تصمیمات، مخاطبین را بی نصیب گذاشته و صرفا به همان عکس بسنده می شود که صداقت و شفافیت در خبر و اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان‌را به دنبال نخواهد داشت.


و همچنان امید بر آن داریم که اعتقاد صرف به فضای مجازی صرفا تصویری نبوده و کمی نیز رویکرد محتوایی به خود بگیرد تا کمی از دغدغه ی شفافیت در خبرهای این چنین بکاهد چرا که محتوا به مراتب رجحان بیشتری نسبت به عکس در اخبار دارد و در این بین میطلبد روابط عمومی ها قاطعانه با نگاه تخصصی در راه اصلاح این روند حرکت و به سمت حرفه ای گرایی گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
احمد قهرمانی
| 1396/6/8 - 21:36 |     0     0     |
با سلام و سپاس از انتشار این مطلب مفید
به نظر میرسد با توجه به عدم آموزش های تخصصی در زمینه عکاسی و بخصوص عکس خبری روابط عمومی ها و حتی در بسیاری از موارد خبرنگاران و عکاسان خبری با سهل انگاری با این موضوع برخورد نموده و نگاهی غیر حرفه ای به فتوژورنالیسم دارند.
البته این مسئله میتواند با راهکارهایی همانند گنجاندن آموزشهای تخصصی مربوطه در آزمونها و دوره های ضمن خدمت برای کارکنان و دست اندرکاران روابط عمومی ها و فعالان این عرصه و در طی زمانی هدفمند برطرف خواهد شد...


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد