درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 09:04   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31147صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 5 شهریور 1401 - 09:00
روابط عمومی چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟ (بخش اول)
متخصصان روابط عمومی وظیفه ایجاد وجهه و تصویر مناسب برای سازمان را بر عهده دارند. شغل آنها ایجاد ذهنیت مثبت از سازمان در بین مردم، آگاه سازی جامعه از فعالیت های درون سازمان، توضیح سیاست ها و مدیریت کنترل کمپین های سیاسی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر مهندس برق هستید همه از شما انتظار دارند قراضه ترین وسایل برقی شان را هم تعمیر کنید؛ اگر دامپزشک هستید اقوام و فامیل، دور شما جمع می شوند و درباره نادرترین گونه های خرس قطبی سوال می کنند؛ اگر مدیر روابط عمومی هستید، همه انتظار دارند کار شما چیزی شبیه پخش تراکت های تبلیغاتی، بازاریابی و… باشد، البته همه این تصورات اشتباه است و انصافا در بیشتر موارد پاسخگویی به این انتظارات عجیب و بی ربط ما را کلافه می کند.

این موضوع درباره روابط عمومی حتی سخت تر و پیچیده تر هم است چون با عنوان کردن مشاغل دیگر حداقل تصویری کلیشه ای موجود است اما روابط عمومی و مشاغل مربوط به آن برای اغلب افراد ناشناخته و مبهم است. اما روابط عمومی چیست و اصلا هدفش چیست؟ در پاسخ باید گفت روابط عمومی تلاش برای معرفی ارباب رجوع، محصول، شرکت و حتی فردی حقیقی است.

اما بر خلاف تبلیغات، تأثیرگذاری بر مخاطب در روابط عمومی غیرمستقیم صورت می گیرد. خط مشی اصلی در روابط عمومی، اعتمادسازی است. توضیح اینکه روابط عمومی چیست کمی دشوار است، اما در ادامه این مقاله که توسط سایت chetor ارائه شده، مطالبی بیان شده است که به شما کمک می کند برای این سوال، پاسخی واضح داشته باشید.

روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی، در واقع به مفهوم متقاعد کردن آدم هاست. برای اینکه ایده یا محصول خود را بفروشید یا از حسن اعمال و اقدامات شرکت تان به دیگران بگویید، باید مخاطب را متقاعد و توجیه کنید. جامعه روابط عمومی آمریکا (PRSA) روابط عمومی را این طور تعریف می کند: «روابط عمومی، فرآیند ارتباطات راهبردی است که میان جامعه و سازمان ها روابط سودمند دوسویه ایجاد می کند.» کارمندان بخش روابط عمومی مهارت خوبی در داستان سرایی دارند زیرا آنها باید توان روایت کردن اوضاع سازمان را برای سایرین داشته باشند.

روابط عمومی برای حفاظت و افزایش حسن شهرت کسب و کار و سازمان تلاش می کند و این کار را از طریق رسانه های گوناگون و شبکه های اجتماعی پیش می برد. امروزه شبکه های اجتماعی همه چیز را به شدت تحت تأثیر قرار داده اند و روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. نیروهای روابط عمومی باید تمام کانال های ارتباطی با سازمان را تحت نظر داشته باشند و با یافتن نکات و نظرات منفی از محیط خارج و مخاطبان، کاستی ها و نارضایتی ها را به درون شرکت و سازمان انتقال دهند و با پیدا کردن نکات و نظرات مثبت، از آنها برای تبلیغات مؤثر استفاده کنند. در حقیقت روابط عمومی نماینده ای برای ارتباط سازمان با محیط خارج است.

متخصصان روابط عمومی وظیفه ایجاد وجهه و تصویر مناسب برای سازمان را بر عهده دارند. شغل آنها ایجاد ذهنیت مثبت از سازمان در بین مردم، آگاه سازی جامعه از فعالیت های درون سازمان، توضیح سیاست ها و مدیریت کنترل کمپین های سیاسی است. گستره فعالیت روابط عمومی بسیار وسیع است. این گستره می تواند از مدیریت ارتباط با مشتریان تا ایجاد ارتباط میان شاخه های مختلف یک سازمان را پوشش دهد.

ابزارهای مورد استفاده در روابط عمومی شامل موارد زیر است:
- برگزاری سخنرانی ها و کنفرانس ها
- مصاحبه و مدیریت پوشش خبری
- ارتباط با مطبوعات
- تحقیقات بازار مبتنی بر اطلاعات مشتریان و مخاطبان سازمان
- برگزاری مراسم و رویدادها
- استفاده از شبکه های مجازی و ارتباطی تحت وب
- کنترل و مدیریت راهبردی بحران های مرتبط با روابط عمومی
- پوشش تبلیغات رسانه ای و پاسخگویی به نظرات مثبت و منفی خارج سازمان.

منبع: روزنامه فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد