درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:30   

نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج

  نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج


ادامه ادامه مطلب یک

"روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان

  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی

  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بانک شهر در میان ۵ بانک محبوب کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر
  مژده برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری: لپ‌تاپ جدید HP دو صفحه نمایش دارد
  «ویوا تک» و گردهمایی اندیشه‌های خلاق و نوین در پاریس
  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی
  روابط عمومی ها در اقناع افکارعمومی و اعتلای نظام ارتباطی نقش کلیدی دارند
  حسینی شاهرودی: حذف بازخورد‌ها از سیستم مدیریتی مجموعه را تنبل و خرفت می کند
  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان
  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی
  نخستین جشنواره روابط عمومی‌های کردستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31137صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 8 شهریور 1396 - 10:24
بازاریابی مجازی
چه مواردی تبلیغات در موبایل را متمایز می‌کند؟
افزایش استفاده از موبایل و محدود شدن استفاده افراد از دیگر ابزارها و رسانه‌های جمعی منجر به آن شده که بازاریابان به تدریج به سمت استفاده از این شرایط پیش بروند. علاوه‌بر این موضوع، ویژگی‌های موبایل (مانند موقعیت‌یابی کاربر) باعث می‌شود دقیقا به مشتریان بالقوه خود و در زمان درست آن دست پیدا کنیم. اما برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد که به بررسی آنها می‌پردازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، افزایش استفاده از موبایل و محدود شدن استفاده افراد از دیگر ابزارها و رسانه‌های جمعی منجر به آن شده که بازاریابان به تدریج به سمت استفاده از این شرایط پیش بروند. علاوه‌بر این موضوع، ویژگی‌های موبایل (مانند موقعیت‌یابی کاربر) باعث می‌شود دقیقا به مشتریان بالقوه خود و در زمان درست آن دست پیدا کنیم. اما برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد که به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

بنرهای استاندارد: همان‌طور که در وب‌سایت‌ها یا اتوبان‌ها و خیابان‌ها بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند، در مقاصد و محل‌های عبور کاربران موبایل هم می‌توان آنها را به‌کار گرفت. بنرهای استاندارد معمولا در وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که برای کاربری موبایل، بهینه‌سازی شده‌اند. در این حالت و با بازدید کاربران از این وب‌سایت‌ها، بنرهای تبلیغاتی هم دیده شده و اثری مشابه با بنرهای تبلیغاتی سنتی بر جای خواهند گذاشت. علاوه‌بر آن، در این بنرها، می‌توان اطلاعاتی اضافه مانند شماره تماس یا آدرس وب‌سایت را قرار داد یا آنکه روی آن قابلیت کلیک کردن ایجاد کرد.

بنرهای روزنه‌ساز: بنرهای دیگری در محیط‌های آنلاین استفاده می‌شود که توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و به صورت منفعل در محیط وب‌سایت‌ها قرار نمی‌گیرد. این بنرها که بنرهای روزنه‌ساز خوانده می‌شوند، معمولا در خلال بازی‌های موبایل (و مثلا در زمان ورود به مرحله جدید بازی) نمایان می‌شوند و کل صفحه را به خود اختصاص می‌دهند. این شکل از بنر تبلیغاتی می‌تواند تنها دارای عکس و متنی کوتاه باشد، دارای میانبر یا قابلیت کلیک کردن باشد یا حتی یک کلیپ ویدئویی را برای کاربر پخش کند. اگر کاربر تمایلی به ادامه تبلیغ نداشته باشد، باید آن را ببندد تا ادامه بازی برای او به نمایش درآید.

تبلیغات رسانه غنی: تبلیغ در موبایل، بسیاری از محدودیت‌های تبلیغات در رسانه‌های دیگر را ندارد و می‌توان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری در آن به خرج داد. می‌توان این قابلیت را برای کاربران فراهم کرد تا اندازه عکس‌ها را بزرگ‌تر کرده، بنرهای استاندارد را به صورت تمام صفحه مشاهده کنند و حتی تغییراتی در آنها ایجاد کنند. پیشنهاد انجام یک تست شخصیتی، امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی و انجام یک بازی ساده و کوتاه می‌تواند با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شود. در این حوزه، می‌توان خلاقیت‌های بسیاری به خرج داد و فرصت‌های نوآوری هنوز هم برای کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها وجود دارد. در خلال اقداماتی که برای کاربران در نظر گرفته می‌شود، از تعامل دوطرفه با کسب‌وکار مربوطه هم می‌توان نام برد. تعامل دوطرفه و امکان ارسال پیام به شرکت یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری، از آن جهت اهمیت می‌یابد که بنابر پژوهش‌های انجام شده، موجب ارتقای تصویر ذهنی مشتریان نسبت به نشان‌تجاری مربوطه می‌شود.

تبلیغات شخصی‌سازی شده: یکی از بهترین اقداماتی که می‌تواند تبلیغات موبایل را از تبلیغات سایر ابزارها متمایز سازد، شخصی‌سازی تبلیغات است. چند سالی است که تبلیغات به سمت شخصی‌سازی شدن پیش رفتند و ابتدا ملی شدند. به عنوان مثال، زمانی که وارد وب‌سایت یاهو می‌شدید، این وب‌سایت براساس کشور شما اقدام به پخش تبلیغات می‌کرد. این ویژگی به‌تدریج بهبود یافت و امروزه می‌توان براساس انتخاب‌ها، جست‌وجوها، موقعیت مکانی، سلایق مشتریان، شغل آنها و... تبلیغات متناسبی برای هر یک از آنها در نظر گرفت. در این حالت، علاوه‌بر آنکه وجهه نشان تجاری خود را از بین نمی‌برید، کارآیی تبلیغات خود را هم افزایش می‌دهید. علاوه‌بر آن، بسیاری از وب‌سایت‌ها و موتورهای جست‌وجو هم در محیط‌های فعالیت خود، مکان‌هایی برای تبلیغات شما در نظر گرفته‌اند. می‌توانید شاخص‌هایی برای مشتریان بالقوه خود تعیین کرده و مشخص کنید که اپراتور شما تنها برای چه کسانی تبلیغات شما را به نمایش درآورند.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی: پژوهش‌ها نشان می‌دهد 65 درصد از زمان حضور افراد در رسانه‌های اجتماعی، با موبایل است. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تبلیغات مناسب موبایل را در این محیط‌ها به نمایش درآورید. این روش تبلیغاتی از سال 2010 به بعد، به سرعت گسترش یافته و اکنون در اوج قرار دارد. تبلیغات متناسب موبایل در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت کسب‌وکارها باشد. در میانه سال 2013 و زمانی که سهامداران فیس‌بوک نسبت به درآمدهای آن نگران بودند، مارک زاکربرگ تبلیغات موبایل را در فیس‌بوک (که یکی از مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی است)، به‌عنوان اولویت خود در نظر گرفت. در آن زمان، این گونه تبلیغات 30 درصد از درآمدهای تبلیغاتی فیس‌بوک را تشکیل می‌داد. اما یک‌سال بعد، اعلام شد که تبلیغات در موبایل، حدود 62 درصد از درآمدهای تبلیغاتی آنها را ایجاد می‌کند.

استفاده از تبلیغات ویدئویی: با توسعه شبکه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل که همراه با افزایش سرعت اینترنت کاربران بود، بالاخره تبلیغات ویدئویی تبدیل به یکی از گزینه‌های عملی بازاریابان شد. کلیپ‌های ویدئویی تبلیغاتی را می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد، اما مطالعات نشان می‌دهد 75 درصد از آنها در خلال استفاده از یک اپلیکیشن به نمایش درمی‌آیند. در این دست از تبلیغات، مهم‌ترین موضوع را می‌توان مدت زمان دانست. کلیپ‌های ویدئویی می‌توانند از چند ثانیه تا یک دقیقه باشند اما پژوهش‌ها نشان داده که 15 تا 30 ثانیه، بهترین نتیجه را خواهد داشت. در این حالت، حتی اگر کاربران امکان رد کردن ویدئو را نداشته باشند، 90 درصد مواقع آن را به‌طور کامل می‌بینند.

تامین مالی: تامین مالی یا اسپانسری، روش دیگری برای تبلیغات در موبایل است. این روش معمولا در اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود و کسب‌وکارهای برجسته اقدام به حمایت مالی از یک اپلیکیشن کاربردی و پرطرفدار می‌کنند. در این صورت، زمانی که کاربران از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، نام و نشان کسب‌وکار حامی را در بخش یا بخش‌هایی از اپلیکیشن مشاهده می‌کنند و به تدریج نسبت به آن کسب‌وکار، اطلاعات و آگاهی بیشتری به دست می‌آورند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4130

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیام معاون پارلمانی رییس جمهور به مناسبت روز روابط عمومیروابط عمومی


  آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد


  جایگاه روابط عمومی‌ها در سطح استان کرمان در حد متوسط است


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی ها فرهنگ آرامش را در استان حاکم کنند


  روابط عمومی ها رسانه را بازوی قدرتمند خود بدانند


  تعامل; فصل بلامنازع موفقیت در عرصه روابط عمومی


  روابط عمومی های خبر نویس


  روابط عمومی‌ها ملزم به دعوت از خبرنگاران هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی