درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31125صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 8 شهریور 1396 - 08:07
روابط عمومی و محرک های اصلی آینده ما
استوارت بروس - اگر موبایل، داده ها و پوشیدنی ها، هدایت گرانی هستند که آینده ما را شکل می دهند، ما به عنوان متخصصین روابط عمومی چه مسائلی را باید در نظر بگیریم؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) من سه محرک اصلی را می بینم. موبایل، داده و تکنولوژی پوشیدنی.


امروز، بیشتر شبکه های اجتماعی موبایل‌فرست هستند (mobile first: یعنی اولویت اول شان و بیشترین کاربردشان موبایل است). تقریبا 70 درصد زمان فیس بوک بر روی تلفن همراه صرف می شود. این رقم برای توییتر 86 درصد، برای اینستاگرم 98 درصد و برای اسنپ چت 100 درصد می باشد. این احتمالا تنها مزیت دیرتر پذیرفتن رسانه های اجتماعی است.

 

شما یک استراتژی و زیرساخت قدیمی برای جایگزینی نخواهید داشت. از روز صفر می توانید یک استراتژی موبایل‌فرست را دنبال کنید. هزینه پایین سیستم عامل های اندروید هوشمند و ویندوز موبایل، این روند را تسریع می کند، چرا که بسیاری از اقتصادهای نوظهور در حال حرکت اینترنت های سرعت پایین به سمت شبکه های سریع 4G بدون توسعه گسترده پهنای باند خط ثابت هستند.


داده ها در همه جا هستند. ادوارد اسنودن از ما می خواهد از دولت بزرگ در حال کاوش (جاسوسی) در زندگی های خود بترسیم. اما چرا از دولت بزرگ بترسیم، وقتی که آزادانه داستان زندگی خود را به شبکه های اجتماعی ارائه می دهیم و حریم خصوصی مان را به عنوان رشوه تسلیم ایرلاین ها می کنیم تا چند مایل بیشتر پرواز نمائیم.

 

شرکت های خصوصی، تهدید بسیار بزرگ تری نسبت به دولت ها هستند. در دموکراسی ها، دولت ها به مردم پاسخ می دهند. ما امروز شاهدیم که حتی سختگیرانه ترین دیکتاتوری ها نیز آسیب پذیر هستند. اما ما چه کنترل و نظارتی بر شرکت های خصوصی داریم؟ شرکت های غول پیکر چند ملیتی و بین المللی، هیچ احترامی برای مرزها و دولت ها قائل نیستند.


شخصا بیشتر احتمال دارد که به یک دولت دموکراتیک اعتماد کنم که با داده های من چه کاری انجام خواهد داد، تا این که به یک شرکت خصوصی با تنها انگیزه سود، اعتماد نمایم.


امروز، یک سوپرمارکت می تواند از نوع خرید شما از بارداریتان اطلاع یابد، قبل از این که حتی به دوستان و خانواده ... یا حتی شریک زندگی خود بگویید! دیروز، فیلیپس در مورد استراتژی جدید بازاریابی دیجیتال خود صحبت می کرد و این که آن چگونه به جمع آوری اطلاعات از دستگاه های مراقبت بهداشتی متصل به خود به منظور ارائه بینش برای بازاریابی خود، می پردازد. این داده ها بی نامند، اما هنوز هم اطلاعات ما هستند که مورد استفاده آن ها قرار می گیرند.


توانایی ما برای دستکاری داده ها، به ما این پتانسیل را خواهد داد که قدرتی فوق العاده بزرگ داشته باشیم. قدرتی که باید مسئولانه از آن استفاده کنیم.


داده ها برای افراد شاغل در حوزه روابط عمومی عالی هستند. درست همانطور که آرون در مورد این که چگونه بی بی سی می تواند ببیند کدام داستان ها کار می کنند (کارایی دارند)، ما نیز می توانیم تجزیه و تحلیل کنیم که مردم چگونه محتوای ما را مصرف نموده و به اشتراک می گذارند. ما می توانیم دریابیم که چگونه مکالمات فیس بوک و توییتر می توانند نشان دهنده بخش های مختلف جامعه باشند. ما می توانیم از آن برای اندازه گیری و ارزیابی موفقیت خودمان استفاده کنیم.


پوشیدنی ها (Wearables) تنها تازه شروع به اثرگذاری بر ما کرده اند. Google Glass هنوز در مرحله ابتدایی است. ساعت های هوشمند اپل و مایکروسافت خود را برای دنباله روی از سامسونگ و سونی پیشگام آماده کرده اند. گام های ما، ضربان قلب ما، دمای بدن و فشار خون ما، 24 ساعته و 7 روز هفته توسط دستگاه های سلامت دیجیتال مانند Fitbit نظارت می شوند.


تکنولوژی سنسور و قابلیت ارتباط آن ها سبب تسریع و افزایش تغییراتی خواهد شد که امروز آن را می بینیم. بله، این می تواند برای بسیاری از مردم مفید باشد. اما همچنین سبب افزایش شکاف بین اطلاعات دارها و اطلاعات ندارها، خواهد شد. مفاهیم ما درباره حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن، به چالش کشیده خواهند شد.


تصور کنید من در صحنه ای حاضر شدم که ساعت هوشمندم پخش می کند که من که هستم (یعنی مشخصات مرا عنوان می کند) و پروفایل من به عینک های هوشمند شما منتقل می شود. شما همچنین ممکن است قادر به دیدن بررسی Swarm شب گذشته باشید و با بررسی پروفایل Tripit من، دریابید که هفته آینده قصد سفر به کجا را دارم.

 

هر کسی از شما ممکن است همین الان در حال ضبط، عکاسی و ویدئو گرفتن آن چه که من در اینجا می گویم، باشد. اگر در حال این کار هستید، به شما خوشامد می گویم، زیرا این یک گفتگوی social media friendly است و شما آزاد هستید که توییت کنید و هر چه را که می خواهید با شبکه های خود به اشتراک بگذارید.


بنابراین اگر موبایل، داده ها و پوشیدنی ها، هدایت گرانی هستند که آینده ما را شکل می دهند، ما به عنوان متخصصین روابط عمومی چه مسائلی را باید در نظر بگیریم؟

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد