درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 مهر 1396 - 20:49   

انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد

  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


ادامه ادامه مطلب یک

معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت

  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران

  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت
  یادداشت/ مدرسه سازی، مسئولیت اجتماعی بانک ملی ایران*
  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا
  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه
  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟
  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد
  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد
  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر
  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی
  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31119صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 14 شهریور 1396 - 10:22
روابط عمومی در هند یک "آش شله قلمکار" است
دکتر سی وی ناراسیما ردی - روابط عمومی در هند یک "آش شله قلمکار" است (یعنی جورواجور است و خوب و بد دارد)، و شامل متخصصین بسیار حرفه ای روابط عمومی است که دومی ندارند (یعنی اول هستند و بالادست ندارند) در یک طرف و تعداد زیادی غیر متخصص بدون هیچ گونه مبنایی در آموزش، تمرین و تجربه در رابطه با روابط عمومی در طرف دیگر.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ادوارد ال برنیز، پدر روابط عمومی آمریکا، می گوید: "شاغل روابط عمومی کسی است که به منظور مشاوره به یک کارفرما یا مشتری در روابط با عموم مردم، با آموزش، تمرین و تجارب حرفه ای تجهیز شده است". آیا متخصصان روابط عمومی هند این معیار را برآورده می کنند؟ پاسخ من این است "بله" و "نه".


یک نظرسنجی توسط اتاق بازرگانی و صنایع هندوستان، میزان درآمد روابط عمومی را در هند، عدد 6 میلیارد دلار (بیش از 35000 کرور روپیه) محاسبه کرد و پیش بینی کرد که این عدد با نرخ سالیانه 32 درصد در حال رشد می باشد.


روابط عمومی در هند یک "آش شله قلمکار" است (یعنی جورواجور است و خوب و بد دارد)، و شامل متخصصین بسیار حرفه ای روابط عمومی است که دومی ندارند (یعنی اول هستند و بالادست ندارند) در یک طرف و تعداد زیادی غیر متخصص بدون هیچ گونه مبنایی در آموزش، تمرین و تجربه در رابطه با روابط عمومی در طرف دیگر.


بررسی دیگری از سوی یک دانشگاه نشان داد که تنها 40 درصد پرسنل روابط عمومی دارای تخصص حرفه ای هستند. به این ترتیب، منتقدان روابط عمومی، به آن ها لقب "اسپین داکترها" یا "مانیپولیترها" را داده اند، که تصویر این حرفه را می سازند.
خصوصیت متمایز حرفه روابط عمومی "کمیت (تعداد) پرسنل روابط عمومی" به جای "کیفیت حرفه روابط عمومی" می باشد. نیاز امروز عالی بودن متخصص است. متأسفانه، تثلیث روابط عمومی - آموزش، تمرین و تحقیق - که برای ارتقاء این حرفه لازم است، در وضعیت رکود قرار دارد.


بدون تخصص
پروفسور پی ال ویشوشوار رائو، رئیس سابق گروه هنر، دانشگاه Osmania، اظهار داشت "روابط عمومی که بخشی از دوره روزنامه نگاری می باشد، به یک حرفه گسترده و تخصصی تبدیل شده است که قطعا مترادف روزنامه نگاری نیست. یک دوره آموزشی مناسب تر برای روابط عمومی ضروریست تا آن را به یک جریان مستقل تبدیل کند. "


اگرچه روابط عمومی در هند وضعیت یک حرفه مستقل را به دست آورده است و هر کسی از رئیس جمهور هند و نخست وزیر، گرفته تا وزیران و مسئولین ناحیه ای، همگی از متخصصان روابط عمومی برای ایجاد تصویری قابل احترام از خود استفاده می کنند؛ اما آموزش روابط عمومی هنوز در دوران کودکی خود و بدون حمایت از طرف دولت، به سر می برد.


بیش از 100 دانشگاه که دارای گروه های ارتباطات و روزنامه نگاری هستند، روابط عمومی را به عنوان یکی از موضوعات بخشی از دوره روزنامه نگاری خود ارائه می دهند. آیا فردی می تواند با یک مطالعه یک موضوع به یک متخصص کامل تبدیل شود؟ نکته ای برای فکر کردن.


هنگامی که دانشگاه Dr BR Ambedkar Open University، پیشنهاد راه اندازی MA در روابط عمومی و ارتباطات جمعی را داد، کمیسیون University Grants Commission این درخواست را رد کرد با این استدلال که این دوره در لیست تصویب شده آن نیست.


یکی دیگر از اشکالات بزرگی که روابط عمومی هند دارد، فقدان دو مسئله آموزش ابتدایی (القایی) و آموزش ضمن خدمت می باشد.


فقدان حرفه ای گری
یکی از سردبیران در سخنان خود درباره حرفه ای گری در روابط عمومی، اظهار داشت که 90 درصد از یادداشت های مطبوعاتی مربوط به متخصصین این حوزه، ارزش استفاده را ندارند و نیاز به بازنویسی دارند. این مسئله در مورد نیاز به آموزش برای پرسنل روابط عمومی صحبت می کند.


علاوه بر 100 هزار متخصص روابط عمومی، حدود 40 برابر آن ارتباط گر عمومی در بخش های مختلف وجود دارند، که در آموزش مردم به عنوان شرکای فعال در روند دموکراتیک مشارکت دارند. این ارتباط گران که بدون هیچ آموزش کار می کنند نمی توانند تاثیر خوبی داشته باشند.


دولت های ایالتی باید به منظور آموزش و تحقیق، آکادمی های ارتباطات جمعی را در پایتخت های ایالتی همسان با موسسه ارتباطات جمعی هند، در دهلی نو ایجاد کنند. شرکت های بزرگ نیز باید در آموزش کارمندان در زمینه روابط عمومی سرمایه گذاری کنند.


انجمن روابط عمومی امریکا یک راهنمای توسعه حرفه ای را فراهم آورده است که تمام برنامه های آموزشی تخصصی و برنامه های تعلیمی (تمرینی) را برای استفاده اعضای خود در آن فهرست کرده است. این راهنما شامل سمینارها، کارگاه ها، سخنرانی ها، کنفرانس های بین المللی روابط عمومی، تله سمینارها و دوره های یادگیری الکترونیکی می باشد. چنین مدل آموزشی برای انجمن روابط عمومی هند به منظور ارتقای مهارت اعضای آن، یک ضرورت محسوب می شود.


سنجش اثربخشی
کمبود تحقیق و ارزیابی، یکی دیگر از نگرانی هایی است که روابط عمومی در هند را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، کل فرایند روابط عمومی بر اساس مدل RPCE، یعنی، - تحقیق (R)؛ برنامه ریزی (P)؛ ارتباطات (C)؛ و ارزیابی (E)، می باشد. با این حال، برنامه ریزی و ارتباطات به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که تحقیق و ارزیابی کاملا نادیده گرفته می شوند.


اگرچه دولت ها و شرکت ها میلیون ها روپیه را در تبلیغات تصویرسازی صرف می کنند، اما تاثیر آن ها بر ذهن مردم به ندرت مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد. نیاز به ارزیابی در هر کمپین روابط عمومی برای سنجش نتایج و اثربخشی آن، وجود دارد.


یک شرکت بین المللی روابط عمومی، به نام BBDO، در بررسی خود بیان کرد که "صنعت روابط عمومی هرگز نباید کاملا مورد احترام باشد، مگر این که بتوان مقیاسی برای اندازه گیری ارزش آن ارائه کرد." بنابراین، متخصصان روابط عمومی باید تحقیقات با کیفیت خوب را انجام دهند تا حرفه خود را بالا ببرند و اطمینان حاصل کنند که کار آن ها توسط غریزه و شهود قضاوت نمی شود. بنابراین، هر گروه روابط عمومی باید یک بخش تحقیقاتی برای اندازه گیری برنامه های روابط عمومی خود داشته باشد.


هند به عنوان بزرگ ترین دموکراسی و یکی از سریع الرشدترین اقتصادهای جهان، می تواند آینده ای روشن برای متخصصین روابط عمومی ارائه دهد. با این حال، چنین آینده ای تنها زمانی امکان پذیر است که دولت و شرکت های بزرگ در یک طرف و دانشگاهیان و مجموعه های حرفه ای روابط عمومی در طرف دیگر، در طولانی مدت بر روی آموزش، تعلیم و تحقیق تخصصی در زمینه روابط عمومی سرمایه گذاری نمایند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا


  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


  تحلیل زبان بدن روحانی هنگام سخنرانی در سازمان ملل


  ایجاد استراتژی روابط عمومی در هفت روز


  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک


  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی


  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه


  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد


  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟


  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد