درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 - 00:55   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31102صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 5 شهریور 1396 - 09:41
چطور کمپین تبلیغاتی موفق طراحی کنیم؟ (بخش اول)
همه ما با آگهی ها و تبلیغات رنگارنگی که برای تشویق مشتری به خرید، تولید و منتشر می شوند، آشنایی داریم. ولی اصطلاح کمپین تبلیغاتی برای بسیاری از ما ناآشناست. در واقع کمپین تبلیغاتی چیزی کامل تر و پیچیده تر است و نیازمند برنامه ریزی و تلاش و هماهنگی بیشتری است. در این مقاله که توسط سایت chetor ارائه شده است می آموزیم که کمپین تبلیغاتی چیست و برای برنامه ریزی و اجرای آن باید به چه عوامل و مولفه هایی توجه کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همه ما با آگهی ها و تبلیغات رنگارنگی که برای تشویق مشتری به خرید، تولید و منتشر می شوند، آشنایی داریم. ولی اصطلاح کمپین تبلیغاتی برای بسیاری از ما ناآشناست. در واقع کمپین تبلیغاتی چیزی کامل تر و پیچیده تر است و نیازمند برنامه ریزی و تلاش و هماهنگی بیشتری است. در این مقاله که توسط سایت chetor ارائه شده است می آموزیم که کمپین تبلیغاتی چیست و برای برنامه ریزی و اجرای آن باید به چه عوامل و مولفه هایی توجه کنیم.

برای آزمایش، تعدادی از کارکنان بخش های مختلف شرکت خود را انتخاب کنید و از آنها بپرسید که کمپین تبلیغاتی چیست. با مطرح کردن این پرسش ساده، نه تنها در میان شرکت های مختلف، بلکه در بین کارکنان یک شرکت نیز پاسخ های متفاوتی خواهید شنید. در واقع، کمپین تبلیغاتی، اطلاعیه، تبلیغات، ترویج، آموزش، پیشنهاد خرید، بازاریابی مستقیم یا وب سایت نیست، بلکه ترکیبی از تمامی این موارد است.

هر بازاریاب می تواند از هر یک از تاکتیک های گفته شده در بالا به تنهایی استفاده کند، ولی در چنین مواقعی نمی توان گفت که او کمپینی تبلیغاتی به راه انداخته است؛ او فقط از تاکتیکی موقتی، برای اصلاح بازار یا وضعیت کسب و کاری موقتی استفاده کرده است. در مقابل، کمپین تبلیغاتی، سیستم برنامه ریزی شده ای از ارتباطات است که برای ایجاد تغییراتی پایدار و بلندمدت در هویت یک برند، یک نگرش یا رفتار طراحی شده است.

وقتی برای ایجاد تاثیر در بازار تلاش می کنید، هرگز تاثیری را که کمپین تبلیغاتی بر تیم فروش داخلی و کارکنان شما می گذارد، فراموش نکنید. هر کمپین تبلیغاتی و ارتباطات آن باید حول منبع واحدی از حقیقت ایجاد شده باشد که اهداف، راهبردها، مرور کلی تاکتیک ها و مفروضات را به طور خلاصه بیان می کند. اینها مواردی هستند که موجب می شوند تا رویکردهای بازاریابی یکپارچه، به صورت داخلی و همچنین با کمک شرکای کانال های توزیع (channel partners) انجام شوند. کمپینی تبلیغاتی  که ارتباط مناسبی با مخاطب برقرار کرده باشد، برای به کار بستن مستقیم و غیرمستقیم کانال، حیاتی است و موجب شفافیت نقش ها و مسئولیت های فروش و بازاریابی می شود.

با درنظر گرفتن بخش های فراوان تأثیرگذار در یک کمپین مانند افراد و وظایف درگیر با موضوع و سرمایه گذاری  های بزرگ در معرض خطر، برخورداری از ساختاری یکپارچه برای کمپین های تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد و این به معنی داشتن چیزی بیش از صرفا چک لیستی از تاکتیک هاست. در کمپین تبلیغاتی باید منابع مورد نیاز، شرکت کنندگان درگیر در آن و پیام هایی که به بازار منتقل می شوند، تعریف شوند و کمپین باید در جهت به جنب و جوش انداختن سازمان، حول تلاشی واحد برای ایجاد تاثیری مثبت در شرکت، حرکت کند.

بنابراین هر کمپین تبلیغاتی برای رسیدن به سطح مورد نیاز هماهنگی و تاثیرگذاری، به چه مولفه هایی نیاز دارد؟ این پرسش موجب می شود بر تعداد انگشت شماری از موضوعات کلیدی، تمرکز کنیم.

- آشکار کردن محصول و خدمات: پوشش اطلاعاتی

- توجه به اشخاص: تقاضا و جذب مخاطب هدفمند

- انتقال پیام از طریق نوشتن: توانایی فروش

- در توافق بودن: ارتباطات داخلی و آموزش

- به دست آوردن حق پیشنهاد: پیشنهادهای تجاری

- جذب مشتری ها: ترویج های مشتری.

۱- آشکار کردن محصول و خدمات: پوشش اطلاعاتی

فرض کنید که خدمات یا محصولاتی عالی دارید که کسی اطلاعی از آنها ندارد. در این حالت چه کاری انجام می دهید؟ احتمالا اطلاعیه هایی می نویسید و در روزنامه ها، مجلات، شبکه های تلویزیونی و رادیویی تبلیغ می کنید. چه کارهای دیگری انجام می دهید؟ شاید از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید، وبلاگی راه اندازی کنید، پادکست ضبط کنید، وبینار برگزار کنید و از بهینه سازی برای موتورهای جست وجو (برای افزایش بازدیدکنندگان سایت و مخاطبان خود) استفاده کنید. به علاوه می توانید در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و ... نیز حضور داشته باشید و دنبال کنندگانی برای خود جمع آوری کنید. با انجام این کارها برند شما مطرح می شود و به شهرت می رسد.

با فرض در دسترس بودن منابع لازم (نیروی انسانی، تخصص و بودجه) ممکن است که برای رساندن پیام خود، تنها از تعدادی از این تاکتیک های بازاریابی استفاده کنید. ممکن است از رادیو و تلویزیون استفاده کنید و به سراغ فیس بوک یا توییتر نروید یا از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و بهینه سازی برای موتورهای جست وجو  (SEO) را از قلم بیندازید. حتی اگر از چند مورد از این ابزارهای بازاریابی استفاده کنید، چگونه می خواهید آنها را طوری با هم تلفیق کنید که به درستی با هم کار کنند و اثربخشی کمپین تبلیغاتی شما را افزایش دهند؟ چگونه می خواهید از میان این تاکتیک های گوناگون، پیام خود را به مخاطبان تان برسانید؟ استراتژی بازاریابی بلندمدت شما چیست؟ کدام تاکتیک ها برای مخاطبان هدف شما، بیشترین کارایی را دارند؟

آیا بهینه سازی عملکرد وب سایت، بخشی از اقدامات لازم برای کمپین تبلیغاتی شما به شمار می رود؟

در اواخر دهه ۱۹۹۰، وب سایت ها منبع اصلی اطلاعات برای مشتریان بودند. ولی امروزه، مصرف کنندگان از طریق یوتیوب، فیس بوک، توییتر، اپلیکیشن های تلفن همراه، گفت وگو های آنلاین و... با برندها تعامل دارند. بهینه سازی عملکرد وب سایت  (WPO) مرزی است که هنر و علم را در تلاش برای دیده شدن در دنیای مجازی، به هم پیوند می دهد. WPO  گام بعدی در روند تکاملی بهینه سازی برای موتورهای جست وجو است که دیگر برای داشتن پوشش موثر در فضای دیجیتال امروز، کافی نیست.

رویکرد شما باید بر مبنای سئو و گسترش برند در سایر حوزه های آنلاین (یعنی جایی که در آن مشتری به دنبال شما می گردد) استوار شده باشد. اگر جایگاه سازی برند خود را با استفاده از تاکتیک های دیجیتالی (تبلیغات از طریق جست وجو (search advertising)، رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت (reputation management)، بازاریابی محتوا (content marketing) و روابط عمومی انجام دهید، جایگاه سازمان خود را به صورتی تثبیت خواهید کرد که به مردم امکان می دهد در هر زمان و مکانی که در حال جست وجو هستند، شما را بیابند.

WPO برای هر کاری که به صورت آنلاین انجام می دهید، اثری فزاینده ایجاد می کند.

حتما نتایج به دست آمده را بسنجید

چرا بسیاری از تلاش های بازاریابی با شکست مواجه می شوند؟ مسلما دلیل آن این نیست که تابلوی تبلیغاتی یا آگهی تلویزیونی ساخته شده، به اندازه کافی خلاقانه نیست یا وب سایت شما گیرایی کافی را ندارد، بلکه بسیاری از تلاش ها به این دلیل با شکست می شوند که فاقد تفکری ساختارمند در مورد اهداف واقعی کمپین تبلیغاتی و مجموعه ای از معیارهای سنجش عینی و بی طرفانه، برای شناسایی موفقیت یا شکست هستند.

با اجرای هر تاکتیک، باید چارچوبی تحلیلی را برای ارزیابی تلاش های بازاریابی خود ایجاد کنید. اهداف کسب و کار باید به اهداف کمپین تبلیغاتی ترجمه شوند و معیارهای سنجش دارای اهمیت، شناسایی شوند و اهدافی قابل سنجش برای اندازه گیری اثربخشی کلی کمپین تبلیغاتی تعیین شود. با اندازه گیری و سنجش دقیق و درست تلاش های بازاریابی، به سرعت متوجه می شوید که آیا کمپین تبلیغاتی شما موفق و موثر بوده است یا خیر. 

ادامه دارد. . .

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


  فرماندار ری: نقش روابط عمومی در شکوفایی مجموعه ها غیر قابل انکار است


  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های ری احکام خود را دریافت کردند


  هم افزایی دستگاه های مسئول عضو قرارگاه در اطلاع رسانی به موقع


  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


  روابط عمومی‌ دستگاهها در نقش مدعی العموم


  تعامل ایرنا و روابط عمومی ها موجب کاهش آسیب فضای مجازی می شود


  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند