درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:41   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31089صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 4 شهریور 1396 - 15:56
قصه روابط عمومی در صنعت حمل و نقل
پروین خدادادی کارشناس روابط عمومی حوزه حمل و نقل - این آموزش است که باید توسط روابط عمومی حمل و نقل به انحاء مختلف به جامعه کاربر داده شود که چگونه باید چالشی به نام ترافیک را مدیریت نمود و حداکثر استفاده را از حداقل امکانات و منابع حمل و نقل اخذ کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زمان زیادی از فوت غلامحسین‌خان درویش که از نامدارترین موسیقیدانان در زمان سلطنت قاجاریه به‌ عنوان نخستین قربانی سوانح رانندگی با اتومبیل در ایران نگذشته است که در آن تصادف، اتومبیل مظفر الدین شاه و درشکه ی درویش خان در خیابان سپه با هم برخورد کردند و درویش خان کشته شد.


مقصر هم شوفر فرنگی مظفر الدین شاه بود که به همراه اتومبیل به ایران فرستاده شده بود.


بعد از این واقعه سرتیپ درگاهی اولین آیین نامه ی درشکه های عمومی را تهیه کرد و نخستین نظامنامه عبور و مرور توسط او تدوین گشت، اما کار به اینجا ختم نشد و با کلی جان باخته و مجروح و مصدوم، در طول سالیان مدید، بهبود روند فرهنگ رانندگی در کشور توسعه یافت و پس از فراز و نشیب زیاد و در گذر زمان، حال و اینک متاسفانه و در خوشبینانه ترین فرض، روزانه حدود 45 نفر در تصادفات جاده ای در ایران کشته می شوند و قریب به حدود بیش از دو برابر ایشان هم مجروح و مصدوم، و این یعنی هفته ای یک هواپیمای بوئینگ به گنجایش بیش از 300 نفر در ایران به زمین می خورد.


اینکه چرا الان اگر یک هواپیما در کشور سقوط کند، تا یک سال وزیر باید به هزاران نفر پاسخ دهد، ولی چرا حوادث متفرقه ی جاده ای هیچ احساسی را بر نمی انگیزد، سوال خوب و پاسخ نه چندان مناسبی را در بر دارد و آن اینکه بنوعی اکثر آحاد مردم در کشور به نحوی درگیر وسائط نقلیه ی خود هستند و ظاهرا کمتر راضی به جابجایی جان و مال خود با هر وسیله ای به جزء وسیله خصوصی خود هستند.


آن هم در جاده هایی که به ده ها علت، مسافران را سلاخی می کند و حجم عظیمی از منابع مالی را از بین برده و نفوسی را که می توانند بعنوان یک پشتوانه و سرمایه عظیم تر از مادی تلقی شوند که همان نیروی کار و تولید یک کشور است را در زیر خاک مدفون می نماید.

 

بواقع سوال اینجاست که نقش روابط عمومی در این زمینه که همانا آگاه سازی جامعه نسبت به حمل و نقل عمومی نسبت به شخصی است، چیست، چگونه است و روابط عمومی در حوزه حمل و نقل چه باید بکند؟


کارشناسان صنعت حمل و نقل، بویژه حمل و نقل جاده ای، بر این باورند که روابط عمومی باید بداند که ترافیک بر سه پایه مهندسی (Engineering)، آموزش (Education) و اعمال مقررات (Enforcement) ، استوار شده است.


چنانچه هر یک از این سه ارکان نتواند به هر دلیل نقش خود را ایفاء کند و دچار نارسایی شود، سایر عوامل تحت فشار قرار گرفته و تعادل سیستم در شرایط نامتوازن قرار می گیرد، تا جایی که بررسی وضعیت موجود ترافیک کشور به شکل علمی میسر نخواهد بود.


این خود یعنی یک گام به جلو و نکته ی مهم و اساسی در این حوزه ی کاملا تخصصی این است که اگرچه نقاط ضعف جدی در زمینه‌‌های مهندسی و اعمال مقررات ترافیک در کشور وجود دارد، اما با تمامی این نقاط ضعف، این دو موضوع وضعیت نسبتاً بهتری نسبت به آموزش دارند و آموزش ترافیک شرایط نامطلوب‌تری نسبت به آن دو رکن دیگر داشته و دارد؛ و آن تنها به یک علت است و آن هم اینکه به واسطه عدم وجود سازمان یا نهاد متولی امر آموزش و عدم توجه کافی به نقش مهم و اثر گذار آن در بهبود عبور و مرور، مشکلات عدم آموزش به سایر ارکان ترافیک تسری یافته و در عملکرد آن‌ها نیز اخلال ایجاد نموده و می نماید.

 

 به قولی این آموزش است که باید توسط روابط عمومی حمل و نقل به انحاء مختلف به جامعه کاربر داده شود که چگونه باید چالشی به نام ترافیک را مدیریت نمود و حداکثر استفاده را از حداقل امکانات و منابع حمل و نقل اخذ کرد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد