درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31073صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 4 شهریور 1396 - 08:44
روابط عمومی چگونه می تواند کمک کند
امروز، روابط عمومی شامل تجزیه و تحلیل و درک کاملی از همه عوامل تاثیر گذار بر نگرش مردم نسبت به یک سازمان، می باشد. در دنیای امروز، فروش ایده ها به طور فزاینده ای سخت تر و رقابتی تر شده است، به خصوص با وجود میلیون ها موضوعی که مصرانه می خواهند در آگاهی افراد نفوذ کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز، روابط عمومی شامل تجزیه و تحلیل و درک کاملی از همه عوامل تاثیر گذار بر نگرش مردم نسبت به یک سازمان، می باشد. در دنیای امروز، فروش ایده ها به طور فزاینده ای سخت تر و رقابتی تر شده است، به خصوص با وجود میلیون ها موضوعی که مصرانه می خواهند در آگاهی افراد نفوذ کنند.


ایده ها را می توان تنها به صورت آشکارا از طریق تبلیغات سنگین فروش، فروخت، و این کار در صورتی موثر خواهد بود که "وضعیت پذیرش" قبلی وجود داشته باشد. با این حال، چنانچه تصور منفی وجود داشته باشد یا در صورت وجود بی تفاوتی، چنین روش ارتباطی در بهترین حالت نیز بی اثر خواهد بود و در بدترین حالت مقاومت را افزایش خواهد داد.


همواره یک "آستانه آگاهی" وجود دارد که باید پیش از آن که تبدیل به یک فاکتور شود، باید رسیدگی شده و از آن عبور کرد. اما دوباره متذکر می شویم، به خاطر وجود ایده های بسیار که مصرانه می خواهند به ما برسند، ما به طور خودکار موانعی را برای نمایش اطلاعات فراهم می کنیم که در غیر این صورت حواس ما را مخدوش می کنند.


بنابراین برای این که یک ایده تنها از مقاومت صفحه نمایش افراد بگذرد و به بخشی از واقعیت ذهنی آن ها تبدیل شود، باید از بسیاری از تجربیات استفاده کرد، باید از جهات مختلفی عبور کرده و در آستانه رخنه کند تا بتوان مفهوم مورد نظر را در واقعیت فرد مورد نظر جا داد. اگر آن ها از طریق کانال های مختلف هدایت شوند و نه به صورت مکرر از طریق یک ابزار، به همان تعداد احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که موثر واقع شوند.


چنین کانال هایی می توانند روزنامه ها، مفسران رادیویی، برنامه های تلویزیونی، ورود به تصاویر متحرک، بحث های دهان به دهان، جلسه در کلوپ و سایر کانال ها باشند. دیگر احتمال ندارد که ارتباطات موفق بتوانند فقط به یک روزنامه شرکت یا فقط تبلیغات در مطبوعات محلی یا یک یا دو کانال خروجی دیگر، محدود شوند.


روابط عمومی برای موثر بودن باید تا حد ممکن (یعنی تا جایی که منابع و استعدادهای موجود اجازه می دهند) تطبیق پذیر و یکپارچه و شامل همه کانال های ارتباطی باشد.


برخی از مواردی که روابط عمومی می تواند انجام دهد، عبارتند از:
• پرستیژ یا "تصویر مطلوب" و مزایای آن.
• شناسایی و مقابله با مسائل و فرصت ها.
• حسن نیت کارکنان یا اعضاء
• تعیین وضعیت سازمان در برخورد با جامعه هدف آن.
• حسن نیت سهامداران یا اجزاء.
• ارتقاء محصولات یا خدمات
• پیشگیری و حل مشکلات کارگران.
• ترویج حسن نیت جوامعی که سازمان ها در آن واحد دارند.
• غلبه بر تصورات و تعصبات غلط.
• حملات پیش بینانه.
• حسن نیت نمایندگی مجاز و جذب نمایندگی های دیگر.
• حسن نیت دولت.
• حسن نیت مابقی صنایع.
• توانایی جذب بهترین پرسنل.
• آموزش عمومی برای استفاده از یک محصول یا خدمات
• آموزش عموم به منظور دستیابی به یک نقطه نظر
• حسن نیت مشتریان یا هواداران.
• بررسی نگرش گروه های مختلف نسبت به شرکت.
• فرمول بندی و هدایت سیاست ها.
• هدایت دوره تغییر.
• ایجاد پایداری جامعه ای که سازمان در آن فعالیت می کند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد