درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 18:56   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات

  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


ادامه ادامه مطلب دو

چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد

  چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان
  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد
  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد
  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?
  سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در هند؛ مقدمه ای برای خروج از چین
  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن
  لیبرا، واحد پولی فیس‌بوک
  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم
  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان
  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31021صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 مرداد 1396 - 20:22
معرفی ۵ کتاب برتر در حوزه‌ بازاریابی و کسب‌وکار
رالف والدو امرسون، فیلسوف و نویسنده‌ی آمریکایی معتقد است، اولین سوالی که باید از یک نابغه یا کسی که کار متفاوتی انجام داده است، پرسید اینست که چه کتاب‌هایی می‌خوانی؟ برای کسانی که در حوزه‌ی کسب وکار فعالیت دارند، باید پرسید چه کتاب های بازاریابی یا کسب وکار می‌خوانی؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رالف والدو امرسون، فیلسوف و نویسنده‌ی آمریکایی معتقد است، اولین سوالی که باید از یک نابغه یا کسی که کار متفاوتی انجام داده است، پرسید اینست که چه کتاب‌هایی می‌خوانی؟ برای کسانی که در حوزه‌ی کسب وکار فعالیت دارند، باید پرسید چه کتاب های بازاریابی یا کسب وکار می‌خوانی؟


این موضوع باعث شده است که ما به دنبال بهترین کتاب های بازاریابی در سال ۲۰۱۷ باشیم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. این کتاب‌ها در طی سال‌های مختلف نوشته شده‌اند، اما دارای مفاهیم جدید و متفاوتی نسبت به بسیاری از کتاب‌هایی دارند که تا به حال مشاهده کرده‌ایم.

۱) استراتژی اقیانوس آبی(Blue Ocean)
کتاب استراتژی آبی با این‌که حدود ده سال از تالیف آن می‌گذرد، اما به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده است.
این کتاب یک منبع بسیار عالی برای هر کسی است که می‌خواهد کسب‌وکار جدیدی را پایه‌گذاری کند.
این کتاب تاکنون به چهل و یک زبان دنیا ترجمه شده است.
نویسندگان این کتاب پروفسور چان کیم و پرفسور رنه مابورنیا هستند.
این کتاب می‌گوید ما در داخل یک پارادایم قرار داریم، پارادایم اقیانوس سرخ. درون این اقیانوس، ما همواره باید با دیگران برای رسیدن به سهم بازار بیشتر، مشتری بیشتر رقابت کنیم.
بنابراین مفهوم اقیانوس آبی مطرح می‌شود، اقیانوس آبی معتقد است کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه‌ای باید شکل گیرد.
ما نباید هم‌چنان به ایده‌های گذشته‌مان وفادار بمانیم.
به بیست سال بعد فکر کنید! چه تعداد از صنایعی که الان ناشناخته هستند، در آن زمان وجود خواهند داشت؟
اگر تاریخ همانند گذشته تکرار شود، صنایع متعددی در آینده وجود خواهند داشت که هم‌اکنون وجود ندارند.
تاریخ به ما می‌آموزد که صنایع هرگز متوقف نخواهند شد، آن‌ها به صورتی پیوسته ظهور می‌کنند و تکامل پیدا می‌کنند.
در واقع، ما دارای ظرفیتی هستیم که به شدت آن را دست کم می‌گیریم.

۲) گاو بنفش (Purple cow) از ست گادین
این کتاب با این جمله آغاز می‌شود که مردم دیگر به جک‌های قدیمی نمی‌خندند.
این کتاب در واقع معتقد است باید همرنگی با دیگران را فراموش کرد.
نویسنده‌ی این که یکی از مشهورترین بازاریابان جهان به نام ست گادین است معتقد است از دوران مدرسه به ما می‌آموزند که باید همرنگ دیگران باشیم. متفاوت بودن ما از دیگران متمایز نمی‌کند.
بلکه متفاوت بودن، ما را به دفتر مدرسه می‌فرستد تا تنبیه شویم.
از آن به بعد ما یاد می‌گیریم مثل دیگران باشیم.
در حالی که در دنیای تجارت و کسب‌وکار شبیه دیگران بودن یعنی شکست.
ست گادین نویسنده کتاب پرفروش گاو بنفش، خوانندگانش را نه به هم‌رنگی، بلکه به تک رنگی و تمایز در کسب‌وکار فرامی‌خواند.
استدلال وی این‌گونه است که در بازارهای کنونی گزینه‌ها و انتخاب‌های بسیار زیادی وجود دارد.
در عوض زمان و فرصت مشتریان برای انتخاب از میان گزینه‌ها کمتر و کمتر شده است.
بنابراین محصولات فرصت اندکی دارند تا به چشم بیایند و در صورتی که چشم‌گیر نباشند، نادیده گرفته می‌شوند.

۳) بازانجام (Rework)
بازانجام یکی از محبوب‌ترین کتاب‎‌های حوزه‌ی کسب‌وکار در چند سال اخیر بوده است.
این کتاب‌ توسط جیسن فرید و دیوید هاینمابر هانسن کارآفرینان یک شرکت پرسود نرم‌افزاری براساس تجارب خودشان نوشته شده است.
این کتاب که یکی از مشهورترین کتاب‌های حوزه‌ی کارآفرینی است در تلاش است اصل‌های اثبات‌شده‌ای مثل برنامه‌ریزی، مدل کسب‌وکار و هر چیز دیگری را به چالش بکشد و ذهن فرد را برای انجام کارهایی خارج از جعبه آماده کند.
در عین حال، توصیه‌های بسیار عملی و کاربردی برای کارآفرینان دارد.

۴) پنجمین فرمان (Fifth Principle)
این کتاب بدون شک بهترین اثر پیتر سنگه، استاد دانشگاه MIT است.
این کتاب که به سازمان‌های یادگیرنده و مبانی تفکر سیستمی مرتبط است، در سال ۱۹۹۰ نوشته شده است.
اما اگر آن را بخوانید احساس می‌کنید که همین امسال نوشته شده است.
پیام سنگه در این کتاب بسیار واضح و روشن است.
او می‌گوید سازمان برای بقا و رشد خود نباید به تعداد محدودی از کارکنان خود تکیه کنند.
بلکه آن‌ها می‌بایست بیاموزند تا همه‌ به صورت تیمی کار کنند و مشکلات درونی و بیرونی خود را با هم حل کنند.

۵) سختی انجام کارهای سخت(the hard thing)
این کتاب یکی از جدیدترین کتاب های نوشته شده در زمینه‌ی کسب‌وکار است که توسط بن هاروویتز نوشته شده است.


این کتاب مزیت رقابتی خود را در متمایز بودن با سایر کتاب‌های مدیریتی می‌داند و این‌گونه توضیح می‌دهد: تاکنون کتاب‌های بسیار زیادی در حوزه‌ی کسب‌وکار تالیف شده‌اند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها فوت و فن کارآفرینی و مدیریت را بیان نمی‌کنند.


با کتاب های بازاریابی دیگر شما یاد می‌گیرید که چه استراتژی‌هایی بریزید، چه اصولی را به کار گیرید و … . اما در دنیای واقعی اتفاقاتی رخ می‌دهد که مجبور هستید، روش‌های متفاوتی را به کار گیرید.

 

منبع: www.ibazaryabi.com
 
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن


  بحران های روابط عمومی که در سال ۲۰۱۹ مشخص شده اند


  نشر الکترونیک: یک مطالعه‎ تحلیلی


  انتصاب سرپرست روابط عمومی شورای شهر شیراز


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان


  استقبال از آیفون 11 بیش از انتظار است


  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


  زادروز نیویورک تایمز


  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران