درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 19:12   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31009صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 مرداد 1396 - 09:23
بازاریابی اینترنتی و بهبود کسب و کار
تمام فعالیت هایی که ما در بازاریابی اینترنتی انجام می دهیم به منظور بهبود کسب و کار است. بازاریابی اینترنتی به قدری گسترده و پیچیده است که بسیاری از موارد و نکاتی را که می توان از آن برای تأثیرگذاری بیشتر و بهبود کسب و کار استفاده کرد، فراموش می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تمام فعالیت هایی که ما در بازاریابی اینترنتی انجام می دهیم به منظور بهبود کسب و کار است. بازاریابی اینترنتی به قدری گسترده و پیچیده است که بسیاری از موارد و نکاتی را که می توان از آن برای تأثیرگذاری بیشتر و بهبود کسب و کار استفاده کرد، فراموش می شود.

به همین منظور من در این مقاله قصد دارم به راه های مهمی که می توان از آنها برای برندسازی و بهبود کسب و کار در بازاریابی آنلاین استفاده کرد، اشاره کنم. امیدوارم با مطالعه این مقاله ایده های جدید و جذابی برای بهبود وضعیت خود در صنعت بازاریابی به دست بیاورید.

استفاده از مشتریان

مخاطبان به تبلیغات ویدئویی یا محتوایی، کمتر اعتماد می کنند، اما آنها اعتماد زیادی به صحبت هایی که توسط مشتریان شما مطرح می شود، دارند. بنابراین استفاده از مشتریان کلیدی محصولات یا خدمات شما که آگاهی بالایی نسبت به برند و کسب و کار شما دارند، نمی تواند فکر بدی باشد. در رابطه با نحوه استفاده از مشتری برای بهبود وضعیت بازاریابی و فروش به دو مثال زیر توجه کنید.

- برگزاری وبینار با استفاده از کاربران محصولات یا خدمات شما بسیار راهکار جالبی است. در زمان برگزاری این وبینار، کاربران می توانند نحوه استفاده از محصول یا سرویس را به مخاطبان آموزش دهند و به سوالاتی که توسط آنها مطرح می شود، پاسخ دهند. واقعاً بسیار راهکار فوق العاده ای است. شما به مشهور شدن مشتریان خود کمک می کنید و آنها به بهبود کسب و کار شما!

- برای مثال دوم می توان از شرکت تویوتا نام برد که از یک راهکار بسیار عالی برای استفاده از مشتریان جهت بازاریابی استفاده می کند. این شرکت در وب سایت خود فرمی را تهیه کرده است که بازدیدکنندگان از طریق آن می توانند با مصرف کنندگان محصولات ارتباط برقرار کنند و هرگونه سوالی را در رابطه با محصولات تویوتا از آنها بپرسند.

همکاری با دیگر شرکت های فعال در حوزه کسب و کار

متأسفانه این قسمت از مواردی است که در ایران نادیده گرفته شده و بسیار برای بازاریابان و مالکان کسب و کار عجیب و غریب است. اما توجه کنید که بهبود کسب و کار فقط در سایه رقابت و از میدان به در کردن رقیب خلاصه نمی شود. بعضی از مواقع پیش می آید که شما می توانید با طرح یک استراتژی بازاریابی مشترک هم به بهبود کسب و کار خود کمک کنید و هم به بهبود کسب و کار رقیب تان.

حتما می پرسید که چطور ممکن است؟ جواب بسیار ساده است. مواردی پیش می آید که شما یا رقیب تان برای ارائه خدمات به مشتریان به کمک همدیگر نیاز دارید و نمی توانید خودتان تمام نیازهای مشتریان را برطرف کنید. بنابراین می توانید به چنین مواردی برای دادن پیشنهاد همکاری به رقیب خود استفاده کنید. برای روشن شدن موضوع به مثال های زیر توجه کنید.

- ارائه پست مهمان در وبلاگ یا وب سایت رقیب برای افزایش اعتبار او. (چون پست به صورت مهمان منتشر می شود می توانید از نام برند خود استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید.)

- ارائه خدمات بازاریابی پیامکی یا ایمیل مارکتینگ به رقیب خود برای راه اندازی کمپین های بازاریابی اینترنتی. (با ارائه این خدمات شما می توانید از رقیب خود کسب درآمد کنید.)

- تهیه ویدئو های آموزشی مشترک برای مخاطبان  (از این طریق، هر کدام به مخاطبان یکدیگر دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن هر دو برند و وب سایت برای مخاطبان نمایش داده خواهد شد.)

موارد دیگری هم وجود دارد که می توانید از آنها جهت تشکیل کمپین بازاریابی اینترنتی مشترک استفاده کنید.

استفاده از افراد تأثیرگذار کمتر شناخته شده

در هر صنعتی افرادی وجود دارند که بسیار تأثیرگذار هستند اما بنا به دلایلی کمتر در دید عموم قرار دارند و شناخته شده هستند. فقط کافی است به موارد زیر توجه کنید.

- روزنامه نگارانی که محصولات و خدمات شما را مورد نقد و بررسی قرار می دهند

- افراد خبره و صاحب نظر در رابطه با حوزه کسب و کار شما

- افراد فعال در حوزه کسب و کار شما که نظرات و ایده هایی را برای بهبود کسب و کار شما دارند.

حتما این افراد را شناسایی کنید و در رابطه با نحوه تعامل و همکاری با آنها فکر کنید. می توانید از این افراد درخواست کنید که برای طرح یک برنامه بازاریابی مشترک با شما همکاری کنند. مثال های زیر می تواند موضوع را بیشتر روشن کند.

- استفاده از افراد خبره و صاحب نظر برای برگزاری کمپ های بازاریابی ویدئویی جهت تهیه محتوای آموزشی

- استفاده از روزنامه نگاران برای تهیه مقالاتی در زمینه محصولات و خدمات شما و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی یا انتشار در وب سایت یا وبلاگ. (این افراد در شبکه های اجتماعی دارای دنبال کنندگان فراوانی هستند و اثر زیادی  روی مخاطب می گذارند.)

- استفاده از فعالان حوزه کسب و کار جهت طرح ایده هایی برای بهبود استراتژی بازاریابی یا راه اندازی استارتاپ ها.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4124

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب


  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است


  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند