درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 4 مهر 1399 - 07:53   

وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد

  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

افزایش سودآوری و کیفیت خدمات و محصولات هر سازمان، از وظایف روابط عمومی های دانش محور است

  افزایش سودآوری و کیفیت خدمات و محصولات هر سازمان، از وظایف روابط عمومی های دانش محور است


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور
  تاکید استاندار لرستان بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی
  فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات» موفق به دریافت رتبه الف شد
  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل برگزار شد
  آن نغمه که مردم می‌سپارند به یاد
  فیس بوک خود را برای هرج و مرج های بعد از انتخابات 2020 آماده می کند
  ۱۰ ترفند طلایی برای رشد کسب و کار
  با کمک هوش مصنوعی/ فضای یوتیوب برای کودکان امن تر می شود
  چارچوبی برای مدیریت بازاریابی پایدار
  پیش به سوی بازاریابی پایداری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31008صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 مرداد 1396 - 09:22
در ایمیل کاری، از شکلک‌ها استفاده نکنید
پای استیکرها و اموتیکن‌ها(شکلک‌ها) را به ایمیل‌های کاری باز نکنید زیرا شما را فاقد صلاحیت و غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد. استفاده از شکلک‌ها یا اموتیکن‌ها مدت‌هاست که راه خود را درون مکالمات دیجیتالی مانند ایمیل‌ها و پیغام‌ها باز کرده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پای استیکرها و اموتیکن‌ها(شکلک‌ها) را به ایمیل‌های کاری باز نکنید زیرا شما را فاقد صلاحیت و غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد. استفاده از شکلک‌ها یا اموتیکن‌ها مدت‌هاست که راه خود را درون مکالمات دیجیتالی مانند ایمیل‌ها و پیغام‌ها باز کرده‌اند.  اخیرا Ella Glikson به همراه دو نویسنده دیگر به نام‌های Arik Cheshin و Gerben A. van Kleef تحقیقی را در زمینه تاثیرات این اموتیکن‌ها در داخل پیغام‌ها انجام داده‌اند. این تحقیق آماری منتشر شده در ژورنال «علوم اجتماعی روانشناختی و شخصیتی» - Social Psychological and Personality Science، به‌عنوان «اولین تحقیقات سیستماتیک اثرات شکلک‌ها در شکل‌گیری اولین تصور در محیط‌های کاری» است. Glikson، نویسنده اصلی این تحقیق، در ایمیلی به CNN توضیح می‌دهد: «من همیشه معتقد به قدرت مثبت اموتیکن‌ها بوده‌ام اما نتایج اولیه به‌دست آمده در این تحقیقات شگفت‌زده‌ام کرد.

به همین دلیل تمرکز بیشتر روی مقوله «اولین تاثیر اموتیکن‌ها روی افراد در داخل محیط‌های کاری» را در دستور کار قرار داده و طی آزمایش‌های مختلف بررسی کردیم.» با انجام 3 آزمایش مختلف با 549 شرکت‌کننده از 29 کشور مختلف، Glikson و تیم تحقیقاتی همراهش نتیجه گرفتند که با وجود تاثیر مثبت شکلک‌های خندان در پیغام‌ها و مسیج‌ها، تاثیر این اموتیکن‌ها می‌تواند در برخی موقعیت‌ها معنای «بی‌کفایتی» و «غیرحرفه‌ای» بودن فرستنده را به گیرنده القا کند. به عبارت دیگر؛ اسمایلی‌ها همه‌جا بار مثبت ندارند. این تحقیق نشان می‌دهد که علاوه بر تاثیر نه‌چندان مثبت استفاده از این شکلک‌ها در ایمیل‌های اداری، تمایل همکاری از طرف گیرنده ایمیل را نیز کمتر می‌کند. در نقطه مقابل، تاثیر خنده‌ها و لبخند‌ها در مکالمه حضوری بین دو نفر می‌تواند حس «جذابیت»، «بی‌ریایی»، «قابل اطمینان بودن» و صمیمی بودن شخص را القا کند. این تحقیق، یک نتیجه ساده دارد: از اموتیکن‌ها در ایمیل‌های رسمی و کاری استفاده نکنید. Glikson می‌گوید: «هنجارهای مکالمات آنلاین ممکن است گاهی پیچیده به‌نظر بیاید و آن چیزی که در مکالمات غیررسمی، یک مورد عادی محسوب می‌شود، می‌تواند در مکالمات رسمی، دردسرساز شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4123

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  9 درس برتر روابط عمومی


  ورود روزنامه همشهری به بورس با فوریت!


  پایگاه داده مایکروسافت، پس از دو سال از زیر آب بیرون کشیده شد


  نشریات دانشگاه گیلان برتر شدند


  پلیس ترکیه در مورد مرگ مشکوک خبرنگار روسی-آمریکایی تحقیق می‌کند


  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد


  گوگل قابلیت اسکن فایل‌‌های مشکوک را به برنامه محافظت پیشرفته اضافه کرد


  خبرنگار زن افغان چگونه با وجود تهدیدها و مخالفت خانواده به کار ادامه می‌دهد؟


  گزارش ششمین اجلاس مدیران شعب دانشگاهی پایگاه‌ خبری مفدا


  مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: بال «ارتباطات» از بال «عملکرد» بزرگ‌تر است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی