درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:02   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30947صفحه نخست » سه شنبه، 24 مرداد 1396 - 09:48
مهارت های ارتباطی، نقطه ضعف اکثر مدیران کسب و کار
نتیجه یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کارمند، نشان می دهد اکثر مدیران در مهارت های ارتباطی ضعف دارند و نمی توانند منظور خود را به خوبی منتقل کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نتیجه یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کارمند، نشان می دهد اکثر مدیران در مهارت های ارتباطی ضعف دارند و نمی توانند منظور خود را به خوبی منتقل کنند.

به گزارش زومیت، ارتباط مؤثر، پایه و اساس تمامی کارها و روندها در محیط کار است. تفهیم انتظارات و مسیردهی به شرکت، بدون ارتباطات مفید میسر نخواهد بود. از طرفی عدم وجود راه های ارتباطی مفید و کارآمد، ضربه بزرگی به کارهای تیمی می زند و خلاقیت را نیز از بین خواهد برد.

در نظرسنجی مشترک شرکت های Interact و Harris Poll، از ۱۰۰۰ شرکت کننده در مورد بزرگ ترین نقطه ضعف های مدیران شان سوال شد و ۹۱درصد از آنها معتقد بودند کمبود مهارت های ارتباطی، بزرگ ترین ایراد مدیران است. نتایج جزئی تر این تحقیق نشان می دهد کمبود هوش هیجانی در ارتباطات، نقطه ضعفی اساسی است که مشکلات بزرگ تری برای سازمان ها ایجاد می کند.

بزرگ ترین مشکلات ارتباطی مدیران از دید شرکت کنندگان در این نظرسنجی عبارتند از:

- درک نکردن دستاوردهای کارمندان - ۶۳ درصد

- عدم شفاف سازی در تشریح مسیر شرکت - ۵۷درصد

- نداشتن زمان کافی برای دیدار با کارمندان - ۵۲درصد

- صحبت نکردن با زیردستان - ۵۱ درصد

- سوء استفاده از ایده های دیگران - ۴۷ درصد

- ارائه نکردن انتقادهای سازنده - ۳۹ درصد

- ندانستن نام کارمندان - ۳۶ درصد

- صحبت نکردن با دیگران به صورت تلفنی و مستقیم - ۳۴ درصد

- پرس وجو نکردن در مورد زندگی شخصی و مشکلات فردی کارمندان - ۲۳ درصد

از دیگر ایراداتی که از طرف شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد مدیران دیده می شد می توان به مدیریت جزئی، توهین، بی حرمتی و خودشیفتگی اشاره کرد که همگی نتایج کمبود هوش هیجانی در مدیران هستند.

راه حل

تعامل سالم و مفید در محیط کار، نیاز به ارتباطات و اصالت رفتار از طرف مدیران دارد؛ یعنی مدیران باید به صورت خودجوش، کارمندان را در کارهای شرکت دخیل کنند، از آنها قدردانی کنند و آنها را به رسمیت بشناسند، تعامل معنادار داشته باشند و بازخوردهای دوطرفه را در شرکت به جریان بیندازند.

لو سولومون، مدیرعامل شرکت Interact، در پایان نظرسنجی نکاتی کلیدی برای مدیران عنوان کرده است:

قدردانی ویژه داشته باشید؛ قدردانی زبانی، بهترین راه قدردانی از افراد نیست. سعی کنید به طور ویژه از افرادی که روح و قلب شان را در اختیار کار شما قرار داده اند تشکر کنید.

به صورت دوستانه، خصوصی و در جمع از افراد تشکر کنید؛ سعی کنید ابراز تشکر و قدردانی شما تا حد امکان صمیمی و دوستانه باشد. در موقعیت های مختلف و در جمع های کارمندی نیز از افراد تشکر کنید تا نشان دهید ارزش کار آنها را درک می کنید.

نظرخواهی کنید؛ مدیران باید عادت کنند که نظر کارمندان را در مشکلات و چالش های سازمان جویا شوند. از کارمندان بپرسید چه راه حل هایی برای مسائل جاری شرکت دارند. حتی در موقعیت های مختلف دلیل کار کردن آنها برای شرکت را جویا شوید.

اطلاعات را به اشتراک بگذارید؛ اطلاعات اساسی عموما تا لحظه آخر از کارمندان مخفی نگه داشته می شود. اگر مدیران حداکثر اطلاعات ممکن را در سریع ترین زمان با کارمندان در میان بگذارند، از احترام بیشتری نزد آنها برخوردار می شوند.

بازخورد سازنده بدهید؛ مدیرانی که در طول ارتباط با کارمندان، به آنها بازخوردهایی سازنده و راه حل هایی مبتکرانه ارائه می دهند، موفق تر از دیگران خواهند بود. سعی کنید در موقعیت های مختلف، بازخوردهایی از نحوه عملکرد افراد و راه حل هایی برای بهبود آن ارائه دهید.

رفتارهای انسانی را فراموش نکنید؛ رهبران باهوش به اشتباهات خود اعتراف می کنند، به راحتی با آنها کنار می آیند و حتی به آنها می خندند. این مدیران از محبوبیت بالایی میان کارمندان خود برخوردارند، چراکه رفتارهایی بدون ریا از خود نشان می دهند.

نام کارمندان را به خاطر بسپارید؛ صدا کردن کارمندان با نام، نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و به صورت شخصی با آنها ارتباط برقرار می کنید. اگر سازمان شما کارمندان زیادی دارد، این کار را با افراد نزدیک تر و ارتباطات اولیه خود شروع کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد