درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 18:50   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30947صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 24 مرداد 1396 - 09:48
مهارت های ارتباطی، نقطه ضعف اکثر مدیران کسب و کار
نتیجه یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کارمند، نشان می دهد اکثر مدیران در مهارت های ارتباطی ضعف دارند و نمی توانند منظور خود را به خوبی منتقل کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نتیجه یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کارمند، نشان می دهد اکثر مدیران در مهارت های ارتباطی ضعف دارند و نمی توانند منظور خود را به خوبی منتقل کنند.

به گزارش زومیت، ارتباط مؤثر، پایه و اساس تمامی کارها و روندها در محیط کار است. تفهیم انتظارات و مسیردهی به شرکت، بدون ارتباطات مفید میسر نخواهد بود. از طرفی عدم وجود راه های ارتباطی مفید و کارآمد، ضربه بزرگی به کارهای تیمی می زند و خلاقیت را نیز از بین خواهد برد.

در نظرسنجی مشترک شرکت های Interact و Harris Poll، از ۱۰۰۰ شرکت کننده در مورد بزرگ ترین نقطه ضعف های مدیران شان سوال شد و ۹۱درصد از آنها معتقد بودند کمبود مهارت های ارتباطی، بزرگ ترین ایراد مدیران است. نتایج جزئی تر این تحقیق نشان می دهد کمبود هوش هیجانی در ارتباطات، نقطه ضعفی اساسی است که مشکلات بزرگ تری برای سازمان ها ایجاد می کند.

بزرگ ترین مشکلات ارتباطی مدیران از دید شرکت کنندگان در این نظرسنجی عبارتند از:

- درک نکردن دستاوردهای کارمندان - ۶۳ درصد

- عدم شفاف سازی در تشریح مسیر شرکت - ۵۷درصد

- نداشتن زمان کافی برای دیدار با کارمندان - ۵۲درصد

- صحبت نکردن با زیردستان - ۵۱ درصد

- سوء استفاده از ایده های دیگران - ۴۷ درصد

- ارائه نکردن انتقادهای سازنده - ۳۹ درصد

- ندانستن نام کارمندان - ۳۶ درصد

- صحبت نکردن با دیگران به صورت تلفنی و مستقیم - ۳۴ درصد

- پرس وجو نکردن در مورد زندگی شخصی و مشکلات فردی کارمندان - ۲۳ درصد

از دیگر ایراداتی که از طرف شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد مدیران دیده می شد می توان به مدیریت جزئی، توهین، بی حرمتی و خودشیفتگی اشاره کرد که همگی نتایج کمبود هوش هیجانی در مدیران هستند.

راه حل

تعامل سالم و مفید در محیط کار، نیاز به ارتباطات و اصالت رفتار از طرف مدیران دارد؛ یعنی مدیران باید به صورت خودجوش، کارمندان را در کارهای شرکت دخیل کنند، از آنها قدردانی کنند و آنها را به رسمیت بشناسند، تعامل معنادار داشته باشند و بازخوردهای دوطرفه را در شرکت به جریان بیندازند.

لو سولومون، مدیرعامل شرکت Interact، در پایان نظرسنجی نکاتی کلیدی برای مدیران عنوان کرده است:

قدردانی ویژه داشته باشید؛ قدردانی زبانی، بهترین راه قدردانی از افراد نیست. سعی کنید به طور ویژه از افرادی که روح و قلب شان را در اختیار کار شما قرار داده اند تشکر کنید.

به صورت دوستانه، خصوصی و در جمع از افراد تشکر کنید؛ سعی کنید ابراز تشکر و قدردانی شما تا حد امکان صمیمی و دوستانه باشد. در موقعیت های مختلف و در جمع های کارمندی نیز از افراد تشکر کنید تا نشان دهید ارزش کار آنها را درک می کنید.

نظرخواهی کنید؛ مدیران باید عادت کنند که نظر کارمندان را در مشکلات و چالش های سازمان جویا شوند. از کارمندان بپرسید چه راه حل هایی برای مسائل جاری شرکت دارند. حتی در موقعیت های مختلف دلیل کار کردن آنها برای شرکت را جویا شوید.

اطلاعات را به اشتراک بگذارید؛ اطلاعات اساسی عموما تا لحظه آخر از کارمندان مخفی نگه داشته می شود. اگر مدیران حداکثر اطلاعات ممکن را در سریع ترین زمان با کارمندان در میان بگذارند، از احترام بیشتری نزد آنها برخوردار می شوند.

بازخورد سازنده بدهید؛ مدیرانی که در طول ارتباط با کارمندان، به آنها بازخوردهایی سازنده و راه حل هایی مبتکرانه ارائه می دهند، موفق تر از دیگران خواهند بود. سعی کنید در موقعیت های مختلف، بازخوردهایی از نحوه عملکرد افراد و راه حل هایی برای بهبود آن ارائه دهید.

رفتارهای انسانی را فراموش نکنید؛ رهبران باهوش به اشتباهات خود اعتراف می کنند، به راحتی با آنها کنار می آیند و حتی به آنها می خندند. این مدیران از محبوبیت بالایی میان کارمندان خود برخوردارند، چراکه رفتارهایی بدون ریا از خود نشان می دهند.

نام کارمندان را به خاطر بسپارید؛ صدا کردن کارمندان با نام، نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و به صورت شخصی با آنها ارتباط برقرار می کنید. اگر سازمان شما کارمندان زیادی دارد، این کار را با افراد نزدیک تر و ارتباطات اولیه خود شروع کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب


  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است


  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند