درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30938صفحه نخست » سه شنبه، 24 مرداد 1396 - 09:31
درجست‌وجوی سرمایه‌گذار وفادار
اهداف شرکت را دقیقا معرفی کنید
برای اینکه یک کسب‌وکار بتواند فعالیت‌های خود را توسعه دهد، معمولا به افزایش سرمایه نیاز دارد. این افزایش سرمایه می‌تواند از جنس کالا یا نیرو باشد، اما در نهایت بر هر دو مورد به سرمایه مالی بیشتری نیاز است. در این موارد، ورود سرمایه‌گذارانی که می‌توان برای طولانی‌مدت روی حضور آنها حساب کرد، راه‌حلی است که بسیاری از شرکت‌ها آن را انتخاب می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برای اینکه یک کسب‌وکار بتواند فعالیت‌های خود را توسعه دهد، معمولا به افزایش سرمایه نیاز دارد. این افزایش سرمایه می‌تواند از جنس کالا یا نیرو باشد، اما در نهایت بر هر دو مورد به سرمایه مالی بیشتری نیاز است. در این موارد، ورود سرمایه‌گذارانی که می‌توان برای طولانی‌مدت روی حضور آنها حساب کرد، راه‌حلی است که بسیاری از شرکت‌ها آن را انتخاب می‌کنند.

 

برای مجاب ساختن سرمایه‌گذاران، یکی از اساسی‌ترین اطلاعاتی که باید به آنها منتقل شود، استراتژی شرکت است. در مطالب قبلی، سایت مخصوص سهامداران را به‌عنوان یک کانال ارتباطی معرفی کردیم که در وب‌سایت اصلی تمامی شرکت‌های موفق دنیا مشاهده می‌شود. در ادامه به توضیح مطالبی پرداختیم که قراردادن آنها بر روی سایت «ارتباط با سهامداران» ضروری است. یکی از این مطالب، توضیح دقیق استراتژی شرکت است. استراتژی یک شرکت بیانگر حوزه‌ها و جهات آن است، به‌طوری‌که موجب اجرایی‌شدن تمام قسمت‌های کسب‌وکار آن می‌شود تا بتوان به اهداف مجموعه دست یافت. با در نظر گرفتن این تعریف، اولین نکته‌ای که متوجه آن می‌شویم این است که استراتژی هر شرکت، فقط و فقط مخصوص آن است و نمی‌توان استراتژی یک شرکت را به شرکتی دیگر تعمیم داد.

یک سرمایه‌گذار برای تصمیم‌گیری به‌منظور انتقال پول خود به یک شرکت و خرید سهام آن، لازم است از اهداف آن مجموعه مطلع باشد. اینکه هر شرکتی و مدیران آن به دنبال رشد و توسعه فعالیت خود و تولید محصولات باکیفیت هستند، برای همه روشن است. طبیعتا شرکتی را پیدا نمی‌کنیم که با هدف تولید محصول بی‌کیفیت وارد بازار شود. اما مساله این است که آیا مدیران حقیقتا می‌توانند اهداف شرکت را به صورت کمی و کیفی ذکر کنند؟ اگر پاسخ مثبت است، لازم است این اهداف به‌صورت دسته‌بندی شده و به‌منظور معرفی در سایت شرکت و به‌خصوص قسمت مربوط به سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

اما آنچه در واقعیت بر روی سایت اکثر شرکت‌های ایرانی مشاهده می‌کنیم، همین مطالب کلیشه‌ای هستند که در واقع اطلاعات درستی از اهداف شرکت و راه‌های پیش‌رو برای دستیابی به آنها در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند. اگر سری به وب‌سایت برترین شرکت‌های داخلی بزنیم، با این عبارات به‌عنوان اهداف آنها روبه‌رو خواهیم شد: «ایجاد ارزش پایدار در زنجیره صنعت (مربوطه)»، «ایجاد و توسعه فرصت برای مشتریان»، «ایجاد منافع پایدار برای سهامداران» و «ایجاد منافع پایدار برای کارکنان». واضح است که هر شرکتی به دنبال ایجاد منافع پایدار برای سهامدارانش است، اما هر شرکت بسته به صنعتی که در آن فعالیت می‌کند، لازم است این مفهوم را به کسب‌وکار خود مرتبط سازد و آن را به هدفی قابل‌تصور بدل کند.

مواردی دیگر نظیر «طراحی محصول منطبق با نیاز مشتریان» یا «تبدیل شدن به برند برتر ایرانی»، «توسعه سرمایه‌گذاری و شراکت‌های داخلی و خارجی»، «افزایش کمی و کیفی سبد سرمایه»، «افزایش سهم بازار» و عباراتی مشابه که هیچ اطلاعاتی به سرمایه‌گذار منتقل نمی‌کنند نیز در وب‌سایت‌های ایرانی موج می‌زنند. این عبارات بیشتر به سرمایه‌گذار این پیام را منتقل می‌کنند که مدیران شرکت تنها با شنیدن اینکه باید اهداف خود را معرفی کنند، با سرهم کردن برخی اصطلاحات، این وظیفه را از سر خود باز کرده‌اند.

برای آشنایی با یک مثال از معرفی اهداف، می‌توان به سایت شرکت دایملر، خودروساز آلمانی سرزد. در بخش معرفی اهداف، دایملر ابتدا به‌طور خلاصه، اهداف شرکت را نام می‌برد و سپس در صفحه‌ای جداگانه هریک را در چند پاراگراف شرح می‌دهد. دایلمر چهار هدف اصلی معرفی می‌کند که ما به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

الف) پیشرو بودن در تکنولوژی و نوآوری

دایملر توضیح می‌دهد که قصد دارد در تکنولوژی‌های دوستدار محیط‌زیست پیشقدم باشد؛ همچنین در به‌کارگیری تکنولوژی در ساخت خودروهای سواری بدون راننده و حتی خودروهای تجاری. برای دستیابی به این اهداف، دایملر از مجموعه‌های تحقیقاتی خود که در صنایع مختلف فعال هستند، بهره می‌گیرد و در صورت لزوم از پیشنهاد‌هایی که از سوی گروه‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند استفاده می‌کند. برای دایملر بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتالی و اتوماسیون اهمیت ویژه‌ای دارد، نه‌تنها در تولید محصولات با کیفیت بالا، بلکه به‌منظور برقراری ارتباط نزدیکتر با مشتریانش.

ب) رشد سودآور

دایملر برای خود اهداف سودآوری مشخصی تعریف کرده است. برای کسب‌وکار تولید خودرو، بر اساس تولید و سودآوری هر بخش از محصولات مختلف، دایملر به‌طور میانگین انتظار رشد درآمد قبل از بهره و مالیات (EBIT) خود را سالانه 9 درصد هدف قرار می‌دهد که هدفی پایدار و قابل‌دستیابی است. این میانگین بر مبنای رشد فروش محصولات مختلف دایملر برآورد شده که به ترتیب معرفی می‌شوند: رشد خودروهای سواری مرسدس بنز (10 درصد)، رشد کامیون‌های دایملر (8 درصد)، خودروهای ون مرسدس‌بنز (9 درصد) و اتوبوس‌های دایملر (6 درصد). دایملر همچنین برای بازدهی روی سرمایه در بخش خدمات مالی، رقم 17 درصد را پیش‌بینی می‌کند.

مقایسه اینکه خواندن اهداف دایملر تا چه حد می‌تواند به اطلاعات یک سرمایه‌گذار و تصمیم‌گیری از سوی او کمک کند و خواندن اهدافی که معمولا در سایت شرکت‌های ایرانی می‌یابیم را به خواننده واگذار می‌کنیم.

مثالی دیگر از تعیین و معرفی دقیق اهداف را می‌توانیم در سایت آدیداس بیابیم. آدیداس اهدافش را به‌صورت کاملا قابل‌سنجش بیان می‌کند:

الف) سرعت بخشیدن به استراتژی‌های اجرایی

ب) رشد سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصدی درآمد (خنثی از ارز) بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰

ج) رشد سود خالص سالانه بین ۲۰ تا 22 درصد

د) رسیدن درآمد فروش اینترنتی تا سال ۲۰۲۰ به مبلغ ۴ میلیارد دلار

آدیداس سپس توضیح می‌دهد که این اهداف با توجه به نتایج به‌دست آمده در سال مالی ۲۰۱۶ این شرکت تعیین شده‌اند و آنها را امیدوار می‌سازند تا به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود ادامه دهند. در ادامه و پیش از توضیح استراتژی‌هایی که آدیداس برای رسیدن به این اهداف معرفی می‌کند، این نکته را خاطرنشان می‌سازد که با به‌کارگیری ۱۸ نفر از خبره‌ترین مدیران بین‌المللی دستیابی به این اهداف کاملا ممکن است، به‌علاوه از آنجا که حقوق و مزایای مدیران آدیداس طبق قیمت سهام شرکت تعیین می‌شود، این افراد منافع خود را کاملا در گرو تامین منافع شرکت می‌بینند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4120

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد