درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:38   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30920صفحه نخست » دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 09:29
5 پرسش اساسی برای انتخاب آژانس تبلیغاتی
حقیقت همین است! اگر از ابزار های تبلیغاتی برای شناساندن هرچه بهتر کسب و کار خود به مردم بهره برداری نکنید، به زودی از میدان رقابت با سایر کسب و کار های موفق حذف خواهید شد. مهم ترین ویژگی های قابل توجه یک آژانس تبلیغاتی «تجربه» و «تخصص» است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حقیقت همین است! اگر از ابزار های تبلیغاتی برای شناساندن هرچه بهتر کسب و کار خود به مردم بهره برداری نکنید، به زودی از میدان رقابت با سایر کسب و کار های موفق حذف خواهید شد. مهم ترین ویژگی های قابل توجه یک آژانس تبلیغاتی «تجربه» و «تخصص» است.

به گزارش پول نیوز، چندین سال است که رشد رسانه های اجتماعی، برنامه های موبایلی مرتبط با این برنامه ها یا هر بستر اجتماعی آنلاین دیگری با سرعت باور نکردنی جریان دارد. از طرفی حوزه بازاریابی و تبلیغات بیشتر از هر زمان دیگری دچار تحول و دگرگونی شده است.

با مثالی ساده می توان متوجه نقش مهم و حیاتی آژانس های تبلیغاتی در موفقیت کسب و کار های امروزی شد. کسب و کاری را فرض کنید که هیچ اعتقادی به استفاده از ابزار های بازاریابی و تبلیغاتی ندارد. این در حالی است که می دانیم رسانه های اجتماعی به موقعیت ارزشمندی در زندگی تک تک افراد روی کره زمین دست یافته اند.

شانس کسب و کار مذکور به منظور پیشرفت و گستردگی بیشتر را تا چه اندازه بالا می دانید؟ حقیقت همین است! اگر از ابزار های تبلیغاتی برای شناساندن هرچه بهتر کسب و کار خود به مردم بهره برداری نکنید، به زودی از میدان رقابت با سایر کسب و کار های موفق حذف خواهید شد.

اما یک آژانس تبلیغاتی قابل اطمینان نیز ملزم به رعایت چارچوب هایی است که در قالب سوالاتی مشخص به آنها خواهیم پرداخت. در واقع چه خود مالک چنین آژانسی باشید و چه از خدمات یکی از آنها استفاده کنید، پرسش هایی اساسی وجود خواهد داشت تا بتوان آن را به خوبی محک زد.

- سوال نخست: آژانس مذکور چه تجربه یا تخصصی در کارنامه خود دارد؟

اصلی ترین دلیلی که یک کسب و کار باید تیمی متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات را در اختیار داشته باشد، این است که از آن پس می تواند بر دیگر حیطه های مهم شغل خود متمرکز شده و نگرانی ای در مورد نحوه جلب نظر مردم نداشته باشد. این موضوع برای هر مدیری یک مزیت بزرگ محسوب می شود، چرا که فرصت کافی را برای وی به ارمغان آورده و از بار فکری او کم خواهد کرد. اما لازم است در انتخاب آژانسی که قرار است بخشی از بودجه خود را به آن اختصاص دهید، با دقت بسیار وارد عمل شوید. مهم ترین ویژگی های قابل توجه یک آژانس تبلیغاتی نیز «تجربه» و «تخصص» است. بر این دو فاکتور متمرکز شوید. آیا آژانس مذکور به اندازه کافی با رسانه های اجتماعی، فضای مجازی و بازاریابی آنلاین آشنا است؟ تا چه اندازه می تواند در جلب نظر مخاطب حرفه ای عمل کند؟

- سوال دوم: وسعت ارائه خدمات به چه صورت است؟

توانایی برنامه ریزی و سازماندهی، عناصری حیاتی برای موفقیت در هر زمینه ای هستند و این مسئله در خصوص آژانس های تبلیغاتی نیز به خوبی صدق می کند. توانایی برنامه ریزی خود به طور مستقیم با گستردگی فعالیت یک آژانس در ارتباط خواهد بود. این سیستم تا چه حد می تواند پاسخگوی نیاز های تبلیغاتی شما باشد؟ با دید باز تصمیم گیری کنید و این دید مستلزم آگاهی از تمام جزییات و فعالیت های شرکتی است که قصد همکاری با آن را دارید.

- سوال سوم: استراتژی اصلی آژانس چیست؟

توصیه طلایی: «با آژانسی همکاری کنید که از یک استراتژی انعطاف پذیر پیروی می کند.» اگر به دنبال شرکتی هستید که بتواند کسب و کار شما را در تمام طول مسیر پیروزی تبلیغاتی به سلامت هدایت کند، باید انتخابی انعطاف پذیر داشته باشید. هر مؤسسه ای از یک استراتژی منحصر به فرد حمایت کرده و براساس آن رفتار می کند، اما همکاری ای مؤثر خواهد بود که بتواند شرایط خود را بر شرایط متغیر کسب و کار شما منطبق سازد. پس بهتر است از همان ابتدای کار درباره این موضوع مهم با آژانس تبلیغاتی منتخب خود، بحث و گفت وگو کنید. تنها در صورتی شراکت را ادامه دهید که اصول کلی مدنظر آنها به خط مشی شما نزدیک باشد. در غیر این صورت متحمل دردسر بسیار خواهید شد.

- سوال چهارم: تعریف آژانس از نحوه اندازه گیری موفقیت چیست؟

این سوال را شاید بتوان مهم ترین پرسش در میان تمامی موارد این لیست به شمار آورد. اگر با طرفی سر و کار داشته باشید که نتواند نتیجه فعالیت خود را محک بزند، شکست تبلیغاتی کسب و کارتان تضمین شده خواهد بود! یک شرکت حرفه ای از تمامی ابزار ها و امکانات اندازه گیری که در اختیار دارد، در راستای آگاهی بخشی به شما استفاده کرده و تحت هر شرایطی دست از تلاش نمی کشد. شفافیت اصلی مهم است و اگر رابطه تبلیغاتی شما بر این اساس بنا نشود، هیچگونه نتیجه مثبتی رویت نخواهید کرد. علاوه بر این اندازه گیری باید کاملاً مستدل بوده و بتوان به آن استناد کرد. آمار و ارقامی که پشتوانه محکمی ندارند، قابل اعتماد نبوده و ارزشی نخواهند داشت.

- سوال آخر: فواصل زمانی بررسی نتایج به چه صورت است؟

یکی دیگر از نکات مهم که باید توسط هر آژانس تبلیغاتی مشخص شود، فواصل زمانی بررسی نتایج کار خواهد بود. آیا این فاصله به صورت ماهانه است؟ هفتگی چطور؟ جلسات حضوری برگزار می شود یا ارتباط از طریق دیگری همچون ایمیل برقرار می شود؟ آیا داده های به دست آمده به خوبی طبقه بندی می شوند؟ تأثیر هر داده بر موفقیت یا تضعیف کسب و کار چطور؟ اینها موارد بسیار مهمی هستند که باید همگی توسط شرکت نام برده عنوان شده و پیش از هر گونه عقد قرار داد و همکاری مشخص شوند. در واقع آژانس تعهدی نسبت به بررسی نتایج و تجزیه و تحلیل آنها بر عهده خواهد گرفت که وی را به انجام هرچه بهتر وظایف خود قادر سازد.

پنج  پرسشی که مطرح و به صورت خلاصه در مورد هر یک بحث شد، اصلی ترین نکاتی هستند که یک آژانس تبلیغاتی باید به آنها توجه کند. شما نیز به عنوان مدیر یک کسب و کار با در اختیار داشتن آگاهی کافی از آنها، می توانید گام هایی استوار تر در راستای پیشرفت کاری خود و کل مجموعه بردارید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4118

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد