درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:21   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30901صفحه نخست » یکشنبه، 22 مرداد 1396 - 09:32
راهکارهایی برای فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی
همانطور که از نامش پیداست، فروش در شبکه های اجتماعی به معنی کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای فروش است. این فروش اغلب از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، آگاهی رسانی و تعامل مستقیم با مشتری امکان پذیر می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همانطور که از نامش پیداست، فروش در شبکه های اجتماعی به معنی کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای فروش است. این فروش اغلب از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، آگاهی رسانی و تعامل مستقیم با مشتری امکان پذیر می شود.

به گزارش ibazaryabi فروش در شبکه های اجتماعی مدل جدید فروش یا فروش 2.0 نامیده می شود.

درحالی که مدل های فروش قدیمی از پیدا کردن سرنخ های بازاریابی و تماس های تلفنی با آنها برای جذب مخاطب استفاده می کردند، مدل جدید فروش از شبکه های اجتماعی، تعامل و آموزش مخاطبان برای این  کار بهره می گیرد.

تحقیقات IDC نشان داده است:

- 91درصد از خریداران در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند

- 84درصد از مدیران اجرایی از رسانه های اجتماعی برای تصمیم گیری استفاده می کنند

- تصمیمات 75درصد از خریداران تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار دارد.

علاوه بر این تحقیقات دیگری نشان داد که سن تصمیم گیرندگان خرید رفته رفته کمتر می شود یعنی اگر در سال ۲۰۱۲ بیشتر خریدها توسط 40ساله ها گرفته می شد، هم اکنون به ۲۰ سال کاهش یافته است.

چگونه فروش در شبکه های اجتماعی به رشد کسب وکار شما کمک می کند؟

در سال ۲۰۱۴ تحقیقی انجام شد که نشان داد برای هر دلار سرمایه گذاری حدود ۵ دلار بازگشت وجود دارد.

علاوه بر این تحقیقات اثبات کرده اند فروش در شبکه  های اجتماعی معیارهایی همچون فروش مجدد و دقت پیش بینی را افزایش می دهد.

۷ راه برای شروع فروش در شبکه های اجتماعی

همانطور که دیدید فروش در شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری برای کسب وکارها دارد، با این حال یک فعالیت بسیار سخت و تخصصی است. در ادامه ما چند راهنمایی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی به شما معرفی می کنیم.

1- کانال های اجتماعی مرتبط را بیابید

شما می توانید به سادگی در هر شبکه اجتماعی جدیدی عضو شوید و در آن فعالیت کنید، اما موفقیت از آن کسانی است که در همان شبکه اجتماعی که کاربران شان هستند، فعالیت کنند.

پس با شناسایی مخاطبان بالقوه خود و کانال های محبوب آنها کار را شروع کنید.

2- دنبال کنندگان مناسب را پیدا کنید

پیدا کردن دنبال کنندگان مناسب در هر شبکه اجتماعی راه و روش خاص خود را دارد. به عنوان مثال در اینستاگرام و توییتر شما می توانید با استفاده از هشتگ ها و دنبال کنندگان رقبای تان به آنها دست یابید. در فیس بوک و تلگرام با انتشار محتوای بسیار خاص و استفاده از اشتراک گذاری و ….

بنابراین هر شبکه اجتماعی را که انتخاب کردید، باید طریقه افزایش دنبال کنندگان را هم در آنها حدس بزنید و برای آن تلاش کنید.

3- در گروه های شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب وکارتان عضو شوید

یکی از مهم ترین بخش های فروش در شبکه های اجتماعی «گروه ها» هستند.

در گروه های مرتبط عضو شوید و به فعالیت بپردازید، فقط مراقب باشید که اسپم شناخته نشوید.

4- محتوای ارزشمند و مرتبط با کسب وکار خود منتشر کنید

بیش از 50درصد از خریداران به دنبال اطلاعات محصول و خدمات در شبکه های اجتماعی هستند.

محبوب ترین نوع محتواهایی را که در شبکه های اجتماعی یافت می شوند پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

5- تبلیغ کنید

بسیاری از مخاطبان بالقوه شبکه های اجتماعی شما در صفحات مشابه شما قرار دارند. با تبلیغ می توانید توجه آنها را جلب کنید و به دنبال کنندگان و مشتریان آتی خود تبدیل شان کنید.

6- برای مشتریان تان ارزش قائل شوید

تحقیقات نشان می دهد که 74درصد از خریداران از شرکتی خرید انجام می دهند که در نخستین خرید تجربه خوبی برای آنها ایجاد کرده است.

تنها راه برای این  کار این است که حرف هایی را که در مورد برند شما در شبکه های اجتماعی گفته می شود دنبال کرده و با آنها تعامل کنید.

7- از پتانسیل تولید محتوا توسط کاربر بهره بگیرید

همانطور که می دانید کاربران به گفته های کاربران دیگر بیش از محتواهای خود برند اعتماد می کنند. به همین دلیل تولید محتوا توسط کاربران از ارزش بسیار زیادی برای برندها برخوردار است.

کمپین  هایی را راه اندازی کنید و از مشتریان تان بخواهید برای شما تولید محتوا کنند، با محصولات شما عکس بگیرند و ….
تنها کافی است کمپین شما ایده ای جذاب و خلاقانه داشته باشد.

نتیجه گیری

نتایج و آمار نشان می دهند که هیچ شکی در نتیجه بخش بودن فروش در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

راهکارهایی که ما به آنها در این مطلب اشاره کردیم، به شما کمک خواهند کرد تا به شیوه ای مناسب در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.

به خاطر داشته باشید که فروش در شبکه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد، بلکه باید برای آن مدت زیادی تلاش کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد