درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:12   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30870صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی شنبه، 11 شهریور 1396 - 08:08
چند توصیه برای بازخوردگیری بهتر
بازخورد گیری‌های مستقیم معمولا از طریق نظرسنجی‌های شفاهی یا کتبی صورت می‌گیرند. در این نوشته چند نکته کوچک را که باید در هنگام بازخورد گیری مستقیم در نظر داشته باشیم یادآوری می‌کنم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازخورد یا همان فیدبک مهم‌ترین عاملی است که میزان در مسیر بودن هر سیستم را نشان می‌دهد، یک کسب‌وکار هم یک سیستم است و برای اینکه بداند چقدر در مسیر اهدافش درست در حال حرکت است باید از طرق مختلف بازخورد بگیرد، روش‌های مختلف بازخورد می‌توانند مستقیم یا غیرمستقیم و با حتی از طریق رصد عکس‌العمل‌های مشتریان باشد. بازخورد گیری‌های مستقیم معمولا از طریق نظرسنجی‌های شفاهی یا کتبی صورت می‌گیرند. در این نوشته چند نکته کوچک را که باید در هنگام بازخورد گیری مستقیم در نظر داشته باشیم یادآوری می‌کنم.

مقدمه را کوتاه کنید
در مقدمه باید در مورد اینکه هدف از این نظرسنجی چیست را توضیح دهید، ولی به یاد داشته باشید که مردم معمولا به خود متن نظرسنجی با اکراه و منت پاسخ می‌دهند و چندان حوصله خواندن متن اصلی نظرسنجی را ندارند، بااین‌حال اگر شما در مقدمه مفصلا در مورد فلسفه و اهداف شرکتتان سخنرانی کنید قطعا بیشتر حوصله مشتری را سر خواهید برد، بنابراین در یک سطر فقط کافی است توضیح دهید که نظرسنجی در مورد چیست و چه هدفی دارد.

هر نظرسنجی را اختصاصی تهیه کنید
برای اینکه بتوانید اثربخشی یک نظرسنجی را بیشتر کنید سعی کنید آن را به اسم هر فرد و با خطاب نام او تهیه کنید و از الفاظی مثل ” مشتری گرامی” خودداری کنید، در این صورت مشتری احساس ارزشمند بودن خواهد کرد و باعلاقه بیشتری به سؤالات جواب خواهد داد. البته این در صورتی امکان‌پذیر است که شما بانک اطلاعاتی از اسامی مشتریانتان داشته باشید .

یک محرک و انگیزه فراهم کنید
بسیاری از مشتریان حاضر هستند بدون هیچ چشم‌داشتی یک نظرسنجی را پر کنند ولی همه افراد این‌گونه نیستند و برای کوچک‌ترین کمکی باید یک انگیزه داشته باشند، بنابراین برای ترغیب بیشتر افراد می‌توانید از بعضی محرک‌های انگیزشی مانند تخفیف استفاده کنید، اگر با تخفیف چندان موافق نیستد می‌توانید امکان وارد شدن در یک قرعه‌کشی را به آن‌ها بدهید.

سؤالات را ساده طرح کنید
بهترین کاری که می‌توانید برای آزرده کردن مشتری انجام دهید این است که سؤالات طولانی و پیچیده طرح کنید. در این صورت مطمئن باشید که مشتری از پاسخ‌گویی منصرف خواهد شد. بنابراین سؤالات را کوتاه و به زبان ساده بپرسید و تا جایی که امکان دارد از سؤالات چندگزینه‌ای استفاده کنید تا کار پاسخ‌گویی ساده‌تر باشد. اگر بتوانید از سؤالات تصویری هم استفاده کنید به درک بهتر و پاسخ سریع‌تر مشتریان کمک خواهد کرد.

مشتریان را از رعایت حریم خصوصی‌شان مطمئن کنید
یکی از موانعی که باعث عدم پاسخ‌گویی بعضی افراد می‌شود نگرانی از افشای اطلاعات و نظرات آن‌ها در خارج از سازمان است، اگر در فرم نظرسنجی اطلاعات شخصی ازجمله شماره تلفن را درخواست می‌کنید باید این اطمینان را به آن‌ها بدهید که اطلاعاتشان به بیرون درز نخواهد کرد. این اطمینان را با ذکر یک جمله کوچک مانند ” اطلاعات شما پیش ما محفوظ خواهد ماند” می‌توانید به مشتریان منتقل کنید.

از منابع مختلف استفاده کنید
فقط به یک گروه خاص از مشتریان محدود نمانید، اعتبار یک نظرسنجی به این است که نمونه کامل و معتبری از یک جامعه باشد، بنابراین بسته به هدفی که از نظرسنجی یا همان بازخورد گیری دارید همه انواع مشتریان را مورد نظرسنجی قرار دهید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید در مورد یک نوع محصول جدید که تازه تولید کرده‌اید نظرسنجی کنید نباید به مشتریان فعلی خودتان اکتفا کنید بلکه باید به مشتریان احتمالی موجود هم مراجعه و از آن‌ها نیز بازخورد بگیرید.

در نظرسنجی‌های آنلاین یادآوری را فراموش نکیند
اگر نظرسنجی را از طریق ایمیل ارسال کرده‌اید، معمولا باید در سه روز اول بتوانید اکثر پاسخ‌ها رو دریافت کنید، اگر بعد از روز سوم پاسخی از کسی دریافت نکردید بهتر است یک ایمیل یادآوری برایش ارسال کنید. اگر از فرم‌های آنلاین مانند گوگل فرم استفاده می‌کنید بیش از دو هفته نباید فرم را برای پاسخ‌گویی باز نگه‌دارید.

نتایج را به اشتراک بگذارید
مشتریان دوست دارند نتیجه نظرسنجی‌شان را بدانند و احساس کنند که تأثیرگذار بوده‌اند، اگر نتایج نظرسنجی برایتان جنبه اسرار سازمانی ندارد آن را با مشتریانتان در میان بگذارید و اقداماتی را که بر اساس نتیجه نظرسنجی انجام داده‌اید را برایشان توضیح دهید. حس تأثیرگذار بودن را به مشتریانتان منتقل کنید.

محمد خاهانی

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد