درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30860صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیچهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 08:10
بایدها و نبایدها در نوشتن ایمیل
هر کلمه‌ای که در یک ایمیل می‌نویسید بر روی خواننده اثر می‌گذارد و مخاطب شما با خواندن کلمات متوجه لحن و حالات شما می‌شود. شکلک‌ها و علامت‌های تعجب به خصوص در ایمیل‌های کسب‌وکاری شما را از مشتری دور خواهند کرد و در واقع زبان رسمی برای کسب‌کارها بدون استفاده از بستر‌های منفی اغلب به خوبی عمل می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر کلمه‌ای که در یک ایمیل می‌نویسید بر روی خواننده اثر می‌گذارد و مخاطب شما با خواندن کلمات متوجه لحن و حالات شما می‌شود. شکلک‌ها و علامت‌های تعجب به خصوص در ایمیل‌های کسب‌وکاری شما را از مشتری دور خواهند کرد و در واقع زبان رسمی برای کسب‌کارها بدون استفاده از بستر‌های منفی اغلب به خوبی عمل می‌کنند.

بایدها و نبایدها:
در سراسر ایمیل از کلمات مثبت استفاده کنید. به طور کلی، کلماتی که شما انتخاب می‌کنید ارتباطات شما را می‌سازند و هنگامی که شما به طور مداوم از کلمات و عبارات منفی استفاده کنید، شخص مقابل احساس خواهد کرد که شما عصبانی هستید و حس خوبی برای او نخواهد بود.کلمات منفی کلا خوب نیستند آن‌ها همواره سیگنال‌های منفی می‌فرستند. بنابراین برای تبدیل ایمیل‌های خود به پیام‌های مثبت که معمولا با واکنش‌های بهتری مواجه هستند تلاش‌ کنید.

کلماتی مانند نمی‌توان، آسیب، خطا، انجام ندادن، ارزش ناچیز، غیرممکن، از دست دادن، اشتباه، مشکل، امتناع، ناتوان، متاسفانه، تشدید، فوری، هرگز، ناتوانی و نادرست همگی یک مفهوم منفی قوی دارند.

به عنوان مثال به جمله‌ی زیر توجه کنید: متاسفانه پایان پروژه در زمان معین شده به دلیل برخی مشکلات غیرممکن به نظر می‌رسد. در این مثال بسیاری از کلمات منفی در یک جمله گنجانده شده‌اند و حس منفی منتقل می‌کنند.

شما به راحتی می‌توانید همان اطلاعات را با کلمات مثبت منتقل کنید مانند این جمله:

اگر هرکدام از اعضای پروژه کار خود را در وقت تعیین شده تحویل بدهند ما در زمان معین شده کار را تکمیل کرده و تحویل خواهیم داد. همانطور که می‌بینید کلماتی که شما انتخاب می‌کنید لحن بیان و آهنگ صدای شما را انتقال می‌دهند و تاثیرات متفاوتی بر جای می‌گذارند.

یک مثال خوب دیگر برای این موضوع داستان مشاوری است که از طریق ایمیل پروژه را به طور مفصل به مشتری‌اش توضیح داده بود و تنها یک پاسخ دریافت کرد “متوجه شدم.” مشاور نگران شد که شاید مشتری ناامید شده است و سپس با کمی تلاش فهمید که اشتباه کرده و مشتری‌اش قصد بدی نداشته است. اگر مشتری پیغام می‌فرستاد که “از شما متشکرم” احتمالا این مشاور نگران نمی‌شد.

سعی کنید در جملا‌ت‌تان از واژه‌های مثبتی مثل سود، بهتر، مهم، پیشرفت، موفقیت و ارزشمند استفاده کنید.

چیزهایی را که نباید انجام دهید، لیست کنید. به جای این‌که به دیگران بگویید چه کاری را نباید انجام دهند به آن‌ها بگویید چه کاری را باید انجام دهند. به عنوان مثال به جای این‌که بگویید دیر به جلسه نیایید، می‌توانید از جمله‌ی لطفا پنج دقیقه زودتر در جلسه حاضر شوید استفاده کنید. حتی جمله‌‎ی “فراموش نکن” منفی‌تر از جمله‌ی “به خاطر بیاور” است. اگر شما احساس کردید که اغلب از ایمیل‌های شما تفسیرهای اشتباهی صورت می‌گیرد ممکن است نیاز داشته باشید تا به صورت واضح‌تر کلمات خود را بیان کنید.

آیا تا به حال ایمیل ارتباطی که سرانجام بدی داشته باشد، فرستاده‌اید؟ برای بالا رفتن اطلاعات در این زمینه خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.
 

منبع: www.ibazaryabi.com
رها صابری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد