درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:11   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30853صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 09:51
پنج استراتژی حفظ مشتری برای رشد کسب‌وکار
به دست آوردن مشتریان و حفظ آن‌ها. یک بخش اساسی از بیانیه شما باید حفظ مشتریان‌تان باشد. اگر استراتژی‌هایی برای حفظ مشتری نداشته باشید باید به ازای هر مشتری که از دست ‌می‌دهید مشتری جدیدی به دست آورید و در این‌صورت بسیاری از تلاش‌های شما هدر رفته و کسب‌وکار شما رشد نخواهد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کلید رشد هر کسب‌وکاری ساده است: به دست آوردن مشتریان و حفظ آن‌ها. یک بخش اساسی از بیانیه شما باید حفظ مشتریان‌تان باشد. اگر استراتژی‌هایی برای حفظ مشتری نداشته باشید باید به ازای هر مشتری که از دست ‌می‌دهید مشتری جدیدی به دست آورید و در این‌صورت بسیاری از تلاش‌های شما هدر رفته و کسب‌وکار شما رشد نخواهد کرد.

گویی روی یک چرخ راه می‌روید بدون این که هیچ حرکت مثبتی انجام دهید.

اگر بتوانید کاری انجام دهید که باعث شود مشتریان زیادی را حفظ کنید، کسب‌وکار شما به خوبی رشد خواهد کرد. آن نه تنها برای رشد فوق‌العاده است، از پیدا کردن مشتریان جدید ارزان‌تر و به صرفه‌تر(به دست آوردن یک مشتری جدید هزینه‌ی 7 برابر بیشتری از حفظ یک مشتری دارد) نیز هست.

هم‌چنین براساس تحقیقات Bain&Co تنها افزایش 5 درصدی نرخ حفظ مشتری می‌تواند سود کسب‌وکار شما را حدود 75% درصد افزایش بدهد.

تفکر حفظ مشتری، شروع:
احتمالا تا این‌جا قانع شدید که حفظ یک مشتری چقدر برای رشد کسب‌وکار شما ضروری است، اما به واقع چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ کارهای بسیاری می‌توان انجام داد، اما در این‌جا به پنج استراتژی کلی حفظ مشتری اشاره می‌کنیم. تفکر حفظ مشتری تنها یک هدف دارد و آن حذف عللی است که باعث می‌شود مشتریان یک کسب‌وکار را ترک کنند. ما قصد داریم مرحله به مرحله این موضوع را بررسی کنیم! نکات زیر را در نظر بگیرید:

نکته اول: چرا مشتریان ما را ترک می‌کنند؟
جیسون کوهن می‌گوید که باید یک موقعیت عالی در ذهن مشتریان برای خود ایجاد کرد، او سه دلیل مهم برای ترک مشتریان ذکر کرده است:
محصولات: محصولاتی مطابق با نیازهای مشتریان
قیمت: یک قیمت قابل‌قبول (در بازار خودتان)
خدمات: مشتریان چه تجربه‌ای از خدمات شما دارند؟

استراتژی حفظ مشتری 1: مسائل مربوط به محصولات
یک محصول عالی موفقیت را تضمین نمی‌کند، در واقع بسیاری از مواردی مشاهده شده است که یک محصول برتر(با خدمات، بازاریابی و قیمت‌گذاری اشتباه) در مقابل یک محصول نامرغوب(با خدمات بهتر، قیمت‌گذاری یا بازاریابی بهتر) شکست می‌خورد. راه‌های بسیاری برای کشف مشکلات محصولات وجود دارد، به نظر من بهترین راه نشستن با مشتری و مشاهده مشکلاتی است که با آن برخورد می‌کنند. بنابراین از هر راهی که مناسب می‌دانید مشکلات محصولات خود را پیدا کرده و رفع کنید.

استراتژی حفظ مشتری 2: مسائل مربوط به قیمت
نگاهی به بازار رقبا و قیمت‌گذاری‎‌های آن‌ها بیندازید، محصولات شما در مقایسه با دیگران از لحاظ قیمت در چه جایگاهی قرار گرفته است؟ ممکن است شما یک رقیب با قیمت بسیار پائین‌تر داشته باشید که می‌خواهید مشتریان یکسانی را هدف قرار دهید، بنابراین باید روی استراتژی قیمت‌گذاری خود فکر کنید. (می‌توانید از تست‌‌های A/B کمک بگیرید.)

استراتژی حفظ مشتری 3: مسائل مربوط به پیام
فرض کنید محصول شما بهتر از محصولات رقبای‌تان است، بنابراین شما می‌توانید داشتن قیمت بالاتر از آن‌ها را نیز توجیه کنید و یا بخش‌بندی انجام دهید و برای مشتریان محصولات مختلف قیمت‌های مختلفی انتخاب کنید. برای این کار باید پیام خود را تغییر دهید تا بتوانید تمایز خود را نسبت به دیگران بیان کنید. شما می‌توانید پیام‌های مختلف را تست کنید و ببینید که کدام بهتر کار می‌کند.(ابزارهایی مانند vwo، optimizely و گوگل آنالیز در این راه بسیار به شما کمک خواهند کرد.)

استراتژی حفظ مشتری 4: مسائل مربوط به تجربه مشتری
یکی از راه‌های اندازه‌گیری تجربه مشتری استفاده از امتیاز پروموتور خالص(NPS) است. NPS ابزاری است که رضایت مشتری را با پرسیدن سوال‌ ارزیابی می‌کند: چقدر احتمال دارد که محصولات ما را به یک دوست یا همکار توصیه و پیشنهاد دهید؟

اگر امتیاز شما بیش از 50 باشد این نشان دهنده‌ی این است که مشتریان شما خوشحال هستند و بیشتر آن‌ها برای شما بازاریابی دهان به دهان انجام می‌دهند. اما اگر امتیاز شما کم باشد این یک هشدار برای شما است و به احتمالا مشتریان شما چیزهای منفی راجع به شما به دوستان و آشنایان خود خواهند گفت و این یک سیگنال برای شما است که خدمات منفی شما مانعی برای حفظ مشتریان شما است.

استراتژی حفظ مشتری 5: پرسیدن از مشتریان
سعی کنید تا بفهمید چرا مشتریان شما در حال ترک شما هستند، با هر مشتری که از دست داده‌اید تماس بگیرید و از او بپرسید که چه جیزی باعث شده است که کسب‌وکار شما را ترک کنند. همان‌طور که وقتی می‌خواهید صفحه فیسبوک خود را دی اکتیو کنید، فیسبوک از شما سوال می‌کند که چه دلیلی باعث شده شما آن‌جا را ترک کنید؟ به عنوان مثال شرکت groovehq.com به مشتریانش ایمیل زد و حدود 10 درصد نرخ پاسخ به اضافه اطلاعات واقعی دریافت کرد.

سلام آقای تد، ما از شما بسیار تشکر می‌کنیم که محصولات گروو را امتحان کردید، متاسفیم که آن‌ها را دوست نداشتید. ما فقط یک سوال از شما داریم که چه دلیلی باعث شد شما سایت ما را ترک کنید؟ به این سوال ما پاسخ دهید و اجازه دهید که ما دلیلش را بدانیم؟ متشکرم آدام.

دیدگاه‌های مشتریان از دست رفته گنجی است که باعث رشد کسب‌وکار شما خواهد شد.
مرحله 1: با سوال چرا مشتریان ما را ترک می‌کنند شروع کنید.

مرحله 2: از قیاس منطقی استفاده کنید و فرضیه‌ها و ایده‌هایی را که دارید بررسی کنید.
مرحله 3: به فرضیه‌های‌تان اولویت بدهید و ببینید کدام مهم‌ترین و بیشترین تاثیر را خواهد داشت.
مرحله 4: نگاهی به فرضیه‌های‌تان بیندازید و ببینید مشکل دقیقا چیست و راه‌حل آن چیست؟
مرحله 5: بازگشت به مرحله 1.

به طور خلاصه آزمایش‌هایی را برای حفظ مشتریان‌تان طراحی کنید و تست و اندازه‌گیری انجام دهید، تنها در این صورت است که موفق خواهید شد.

مهری سیاه‌ریش

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد