درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 03:51   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی‌ها، بال پرواز برای مدیران هستند شورای هماهنگی
  مسدود کردن آگهی
  بخشودگی 100 درصد جرایم تأخیر تسهیلات در بانک آینده
  روزهای پر جایزه برای کاربران «بله»
  تعیین تکلیف 134 مورد از املاک مازاد تملیکی بانک ملی ایران
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30849صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 09:36
مذاکره اثر بخش
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما روزانه با افراد زیادی مذاکره می کنیم، بعضی از این مذاکره ها موفق و بعضی ناموفق می باشد. سوال اینجاست ایا میشود مذاکره موفقی داشته باشیم با ید چه کنیم و چگونه عمل کنیم که در مذاکره موفق باشیم، در این مقاله سعی دارم شما را با مذاکره برد برد که مد نظر همه مدیران فروشندگان است آشنا کنم.

مذاکره مذاکره یک فرایند است و هر فرایندی نیاز به مهارت دارد. پس مذاکره نیز نیاز به مهارت دارد قبل از اینکه مذاکره ای را شروع کنید هدف از مذاکره را برای خود مشخص کنید و بدانید کجا هستید و در این مذاکره به کجا می خواهید بروید امکانات شرایط کاستیهای خود را شناسایی کنید سپس به شناسایی طرف دوم که همان فرد یا گروهی که شما قصد مذاکره را با او دارید بپردازید نقاط قوت و ضعف سپس به نقاط مشترک فکر کنید و سعی کنید وقتی می خواهید منافعی را دریافت کنید بااستفاده از نقاط مشترک و اشاره به انان در جهت اهداف خود پیش روید هیشه در مذاکره از دکمه مکث استفاده کنید قبل از هر کلامی دکمه مکث را بزنید یعنی فکر کنید هیچوقت خود را در دامی که برای خود ایجاد کرده اید قرار ندهید به عبارتی محدودیت در مذاکره ایجاد نکنید مثلا نگوید تا فردا شما باید تصمیم بگیرید در غیر اینصورت معامله امکان پذیر نمی باشد شاید طرف مقابل امکانات لازم را تا فردا نتواند فراهم کند در این شرایط شما یا باید حرف خود را عوض کنید که درست نیست و اعتبار خود را از دست می دهید.در مذاکره اصلی که بسیار مهم است احترام به طرف مقابل می باشد در صورتی که متوجه اشتباه فرد شدید با زیرکی عنوان نکنید یا در صورت لزوم با مهارت فرد مورد نظر را از اشتباه درآورید.


هیچوقت در مذاکره بلوف نزنید کالا یا شرایط را بهتر از آن چیزی که هست معرفی نکنید در مقابل فرد موردنظر اعتماد به نفس خود را حفظ کنید از جملاتی که شما را فرد ضعیف نشان می دهد بپرهیزید مردم دوست دارند با افراد قدرتمند معامله کنند آرام باشید و خوب گوش دهید اگر خوب گوش دهید و به حرکات طرف مقابل توجه کنید به اطلاعاتی دست خواهید یافت که می توانید در فرایند مذاکره از انها در جهت اهداف خوداستفاده کنید یادتان باشد برای کسب موفقیت و مذاکره برد برد باید به منافع طرف مقابل نیز توجه شود فقط به فکر خود نباشید به محض اینکه مزیتی به طرف مقابل دادید حتما مزیتی دریافت کنید مثلا در صورت دادن تخفیف حتما بخواهید که نقدا پرداخت داشته باشد البته خاطر نشان کنم فعالیتها متفاوت است و مذاکرات نیز متفاوت خواهد بود.


صادق باشید وقتی حرفه ای عمل می کنید نیازی به عدم صداقت نیست صداقت اعتماد ایجاد می کند و مزیتی برای شما و کسب و کارتان بوجود می آورد که که نتیجه آن مشتریان وفادار می باشد

نتیجه
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد .

نویسنده: مریم رنجبری پورمدرس و مشاور بازاریابی و کسب و کار

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


  سانچی و...


  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد