درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 31 تیر 1397 - 09:11   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

غول رسانه‌ای سعودی، به دنبال جذب مخاطبان فارسی زبان!

  غول رسانه‌ای سعودی، به دنبال جذب مخاطبان فارسی زبان!


ادامه ادامه مطلب دو

بانک شهر برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی بانک

  بانک شهر برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی بانک


ادامه ادامه مطلب سه

اهدای دیپلم افتخار به روابط عمومی بانک توسعه تعاون

  اهدای دیپلم افتخار به روابط عمومی بانک توسعه تعاون


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در گفتگو با مهندس ابوذر حلوایی‌پور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل گل‌گهر: روابط عمومی هنر مردم داری است
  غول رسانه‌ای سعودی، به دنبال جذب مخاطبان فارسی زبان!
  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود
  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: روابط عمومی ها نقش ویژه ای در کاهش هزینه ها دارند
  مدیر کل جدید روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد منصوب شد
  برگزاری همایش تخصصی مسئولان روابط عمومی های سراسر کشور بیمه ایران
  بسته رسانه ای
  مدیر روابط عمومی باشگاه ماشین‌سازی تبریز از سمت خود کناره‌گیری کرد
  تسهیل امور مودیان مالیاتی در بانک ملی ایران
  تمجید مدیر عامل بانک ملّی ایران از کارکنان فداکار شعبه نعمت آباد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30849صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 09:36
مذاکره اثر بخش
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما روزانه با افراد زیادی مذاکره می کنیم، بعضی از این مذاکره ها موفق و بعضی ناموفق می باشد. سوال اینجاست ایا میشود مذاکره موفقی داشته باشیم با ید چه کنیم و چگونه عمل کنیم که در مذاکره موفق باشیم، در این مقاله سعی دارم شما را با مذاکره برد برد که مد نظر همه مدیران فروشندگان است آشنا کنم.

مذاکره مذاکره یک فرایند است و هر فرایندی نیاز به مهارت دارد. پس مذاکره نیز نیاز به مهارت دارد قبل از اینکه مذاکره ای را شروع کنید هدف از مذاکره را برای خود مشخص کنید و بدانید کجا هستید و در این مذاکره به کجا می خواهید بروید امکانات شرایط کاستیهای خود را شناسایی کنید سپس به شناسایی طرف دوم که همان فرد یا گروهی که شما قصد مذاکره را با او دارید بپردازید نقاط قوت و ضعف سپس به نقاط مشترک فکر کنید و سعی کنید وقتی می خواهید منافعی را دریافت کنید بااستفاده از نقاط مشترک و اشاره به انان در جهت اهداف خود پیش روید هیشه در مذاکره از دکمه مکث استفاده کنید قبل از هر کلامی دکمه مکث را بزنید یعنی فکر کنید هیچوقت خود را در دامی که برای خود ایجاد کرده اید قرار ندهید به عبارتی محدودیت در مذاکره ایجاد نکنید مثلا نگوید تا فردا شما باید تصمیم بگیرید در غیر اینصورت معامله امکان پذیر نمی باشد شاید طرف مقابل امکانات لازم را تا فردا نتواند فراهم کند در این شرایط شما یا باید حرف خود را عوض کنید که درست نیست و اعتبار خود را از دست می دهید.در مذاکره اصلی که بسیار مهم است احترام به طرف مقابل می باشد در صورتی که متوجه اشتباه فرد شدید با زیرکی عنوان نکنید یا در صورت لزوم با مهارت فرد مورد نظر را از اشتباه درآورید.


هیچوقت در مذاکره بلوف نزنید کالا یا شرایط را بهتر از آن چیزی که هست معرفی نکنید در مقابل فرد موردنظر اعتماد به نفس خود را حفظ کنید از جملاتی که شما را فرد ضعیف نشان می دهد بپرهیزید مردم دوست دارند با افراد قدرتمند معامله کنند آرام باشید و خوب گوش دهید اگر خوب گوش دهید و به حرکات طرف مقابل توجه کنید به اطلاعاتی دست خواهید یافت که می توانید در فرایند مذاکره از انها در جهت اهداف خوداستفاده کنید یادتان باشد برای کسب موفقیت و مذاکره برد برد باید به منافع طرف مقابل نیز توجه شود فقط به فکر خود نباشید به محض اینکه مزیتی به طرف مقابل دادید حتما مزیتی دریافت کنید مثلا در صورت دادن تخفیف حتما بخواهید که نقدا پرداخت داشته باشد البته خاطر نشان کنم فعالیتها متفاوت است و مذاکرات نیز متفاوت خواهد بود.


صادق باشید وقتی حرفه ای عمل می کنید نیازی به عدم صداقت نیست صداقت اعتماد ایجاد می کند و مزیتی برای شما و کسب و کارتان بوجود می آورد که که نتیجه آن مشتریان وفادار می باشد

نتیجه
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد .

نویسنده: مریم رنجبری پورمدرس و مشاور بازاریابی و کسب و کار

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  دکتر اکبر نصرالهی استاد ارتباطات: مناسب ترین ابزار برای مدیریت بحران، رسانه هاست


  روابط عمومی در تحریم


  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


  رئیس کارگروه روابط عمومی استانداری های منطقه ۵ کشور منصوب شد


  مدیر کل جدید روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد منصوب شد


  گزارش نشست رسانه‌های عضو بریکس


  متاسفانه پنجره روابط عمومی ها غبار گرفته است


  حفظ اصول روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود