درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 - 07:36   

آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاهش قابل توجه دوره بررسی درخواست تسهیلات کلان در بانک ملی ایران
  اطلاع رسانی دقیق و به موقع یکی از ویژگی های روابط عمومی پویاست
  اطلاع‌رسانی خدمات دولت از سوی روابط عمومی ها
  قدردانی از روابط عمومی های برتر استان همدان
  چگونه می توان جلسات کاری را پربازده و مفید برگزار کرد
  راهکارهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  مدل ۷i اینترنت مارکتینگ
  بخش «خبرهای فوری» در یوتیوب
  ناتوانی غول‌های تجاری در برابر حملات سایبری
  کاهش استفاده از فیلترشکن در دو سال گذشته
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30849صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 09:36
مذاکره اثر بخش
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما روزانه با افراد زیادی مذاکره می کنیم، بعضی از این مذاکره ها موفق و بعضی ناموفق می باشد. سوال اینجاست ایا میشود مذاکره موفقی داشته باشیم با ید چه کنیم و چگونه عمل کنیم که در مذاکره موفق باشیم، در این مقاله سعی دارم شما را با مذاکره برد برد که مد نظر همه مدیران فروشندگان است آشنا کنم.

مذاکره مذاکره یک فرایند است و هر فرایندی نیاز به مهارت دارد. پس مذاکره نیز نیاز به مهارت دارد قبل از اینکه مذاکره ای را شروع کنید هدف از مذاکره را برای خود مشخص کنید و بدانید کجا هستید و در این مذاکره به کجا می خواهید بروید امکانات شرایط کاستیهای خود را شناسایی کنید سپس به شناسایی طرف دوم که همان فرد یا گروهی که شما قصد مذاکره را با او دارید بپردازید نقاط قوت و ضعف سپس به نقاط مشترک فکر کنید و سعی کنید وقتی می خواهید منافعی را دریافت کنید بااستفاده از نقاط مشترک و اشاره به انان در جهت اهداف خود پیش روید هیشه در مذاکره از دکمه مکث استفاده کنید قبل از هر کلامی دکمه مکث را بزنید یعنی فکر کنید هیچوقت خود را در دامی که برای خود ایجاد کرده اید قرار ندهید به عبارتی محدودیت در مذاکره ایجاد نکنید مثلا نگوید تا فردا شما باید تصمیم بگیرید در غیر اینصورت معامله امکان پذیر نمی باشد شاید طرف مقابل امکانات لازم را تا فردا نتواند فراهم کند در این شرایط شما یا باید حرف خود را عوض کنید که درست نیست و اعتبار خود را از دست می دهید.در مذاکره اصلی که بسیار مهم است احترام به طرف مقابل می باشد در صورتی که متوجه اشتباه فرد شدید با زیرکی عنوان نکنید یا در صورت لزوم با مهارت فرد مورد نظر را از اشتباه درآورید.


هیچوقت در مذاکره بلوف نزنید کالا یا شرایط را بهتر از آن چیزی که هست معرفی نکنید در مقابل فرد موردنظر اعتماد به نفس خود را حفظ کنید از جملاتی که شما را فرد ضعیف نشان می دهد بپرهیزید مردم دوست دارند با افراد قدرتمند معامله کنند آرام باشید و خوب گوش دهید اگر خوب گوش دهید و به حرکات طرف مقابل توجه کنید به اطلاعاتی دست خواهید یافت که می توانید در فرایند مذاکره از انها در جهت اهداف خوداستفاده کنید یادتان باشد برای کسب موفقیت و مذاکره برد برد باید به منافع طرف مقابل نیز توجه شود فقط به فکر خود نباشید به محض اینکه مزیتی به طرف مقابل دادید حتما مزیتی دریافت کنید مثلا در صورت دادن تخفیف حتما بخواهید که نقدا پرداخت داشته باشد البته خاطر نشان کنم فعالیتها متفاوت است و مذاکرات نیز متفاوت خواهد بود.


صادق باشید وقتی حرفه ای عمل می کنید نیازی به عدم صداقت نیست صداقت اعتماد ایجاد می کند و مزیتی برای شما و کسب و کارتان بوجود می آورد که که نتیجه آن مشتریان وفادار می باشد

نتیجه
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد .

نویسنده: مریم رنجبری پورمدرس و مشاور بازاریابی و کسب و کار

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبتکر Photo Essay در 97 سالگی درگذشت


  قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی


  پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی


  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران


  سخنگوی رسمی سازمان ملی استاندارد معرفی شد​


  قابلیت گوگل به حذف نوشته‌های روی تصاویر


  مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند


  چگونه می توان جلسات کاری را پربازده و مفید برگزار کرد


  ایجاد بزرگ‌ترین پایگاه داده دنیا در نروژ


  اطلاع رسانی دقیق و به موقع یکی از ویژگی های روابط عمومی پویاست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد