درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 بهمن 1396 - 07:24   

کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند

  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید

  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید


ادامه ادامه مطلب دو

هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!

  هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!


ادامه ادامه مطلب سه

تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک

  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید
  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: مسؤولان روابط عمومی‌ بدون همکاری با رسانه‌ها محکوم به شکست هستند
  سهم 22 درصدی بانک ملی ایران در سپرده های ارزی و ریالی بانک ها
  فاصله هایی از جنس فقر
  انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف
  روابط‌عمومی قرار نیست دروغ بگوید
  ویدیو: نقش روابط عمومی در گردشگری
  پاکستان دستور به تعطیلی دفتر رادیو آزادی در اسلام‌آباد داد
  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30847صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 31 مرداد 1396 - 08:20
پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی
در عرصه روابط عمومی، شما خیلی در دیدرس رسانه‌های قرار دارید. افراد حرفه‌ای در عرصه روابط عمومی همیشه برای خبرهای خوب باخبر می‌شوند.
  


1- ارتباطات داخلی یا خارجی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغات: اگر در یک آژانس خبری فعالیت می‌کنید، ارتباطات اصلی شما شامل همکاران خودتان در محل آژانس و مراجعین به آژانس می‌شود. اگر از طرف مراجعه‌کننده اقدام به خرید فضای تبلیغاتی کنید، آنگاه ممکن است با نمایندگان رسانه‌ها نیز در ارتباط قرار بگیرید.


روابط عمومی: شما با رسانه‌ها در ارتباط و تعامل هستید و رابطه‌ای دوسویه را با آن‌ها بسط و توسعه می‌دهید. یعنی ارتباطات شما محدود به فضای داخلی شرکت شما نیست و همواره در ارتباط با نمایندگان یا دوستان و آشنایان خود در محل دفتر رسانه‌های مختلف هستید.

2- هدف قرار دادن مخاطب یا مجاب کردن تهیه‌کنندگان
تبلیغات: شما در پی مخاطب هدف خودتان و تبلیغات مرتبط با آن هستید. به عبارتی اقدام به تبلیغ و معرفی یک محصول برای خانم‌ها در یک شبکه با مخاطب مردانه نمی‌کنید.

روابط عمومی: شما باید اقدام به مجاب کردن تهیه‌کنندگان رسانه‌ها برای استفاده از اطلاعات و محتوا تهیه‌شده از طرف خودتان برای یک مقاله، یک برنامه خبری یا . . . باشید.

3- تماس‌های محدود یا نامحدود
تبلیغات: برخی از افراد در صنایع خاص ممکن است با مشتریان و مراجعین برون‌سازمانی در ارتباط باشند. اما برخی دیگر از قبیل تنظیم‌کنندگان متون و طراحان گرافیک در یک آژانس ممکن است اصلاً با مراجعین در ارتباط نباشند و با یک‌فاصله اطلاعات و خواسته‌های آن‌ها را دریافت کنند.

روابط عمومی: در عرصه روابط عمومی، شما خیلی در دیدرس رسانه‌های قرار دارید. افراد حرفه‌ای در عرصه روابط عمومی همیشه برای خبرهای خوب باخبر می‌شوند.

اگر تصادف یا حادثه‌ای در محل شرکت یا کارخانه شما اتفاق افتاد باشد، ممکن است نیاز به انتشار یک بیانیه یا مصاحبه ویدئویی در جلوی دوربین خبرنگاران داشته باشید. ممکن است به نمایندگی از شرکت به‌عنوان سخنران در یک رویداد حضور پیدا کنید. یا ممکن است در یک رویداد یا جمع برای نشان دادن حس مسئولیت و اهتمام شرکت خودتان به مردم و اجتماع حضور پیدا کنید.

4- رویدادهای خاص
تبلیغات: اگر شرکت شما از یک رویداد خاص حمایت می‌کند، مطمئناً خواهان انتشار یک تبلیغ نیستید که تنها موجب خوشحال شدن دیگران و تشویق و تائید شما شود. این درواقع حوزه‌ای است که بخش روابط عمومی باید به آن ورود کند.

روابط عمومی: اگر در حال حمایت از یک رویداد هستید، مطالب و محتوایی را منتشر می‌کنید که برای رسانه‌ها جالب باشد تا شاید آن‌ها این محتوا را بازنشر کرده و به پوشش آن رویداد کمک کنند.

5- سبک نوشتار
تبلیغات: این محصول را بخرید! اکنون اقدام کنید! امروز تماس بگیرید! این‌ها تمام مطالب و عباراتی است که شما می‌توانید در یک متن تبلیغاتی عنوان کنید. شما می‌خواهید از آن کلمات و عبارات به‌عنوان وسیله و ابزاری جهت تحریک مخاطب برای خرید محصول خودتان استفاده کنید.

روابط عمومی: شما درواقع در حال نگارش متن به‌صورت کاملاً خبری هستید. هرگونه پیام تبلیغی واضح و روشن در ارتباطات خودتان توسط رسانه‌های نادیده گرفته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  موسسه کارگزار روابط عمومی درگذشت پدر گرانقدر استاد ناصر بزرگمهر را تسلیت گفت


  هفت مزیت "نامرغوب" و باورنکردنی در واتس‌آپ!


  پاکستان دستور به تعطیلی دفتر رادیو آزادی در اسلام‌آباد داد


  روابط‌عمومی قرار نیست دروغ بگوید


  تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک


  ویدیو: نقش روابط عمومی در گردشگری


  انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف


  مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: مسؤولان روابط عمومی‌ بدون همکاری با رسانه‌ها محکوم به شکست هستند


  کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند


  تاکید نتایج یک پژوهش بر ضرورت توجه بیشتر به مشارکت مشتری در تولید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد