درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 1 آبان 1396 - 19:45   

جوایز دکتر فرهنگی و ساروخانی اهدا می‌شود

  جوایز دکتر فرهنگی و ساروخانی اهدا می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد

  الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد


ادامه ادامه مطلب دو

مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند

  مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر ارتباطات و سخنان خوبی که به خاطر می‌سپاریم
  مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند
  مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس: وظیفه روابط عمومی شفاف‌سازی و نمایش عملکرد به شهروندان است
  مرکز نوآوری بانک ملی ایران، گام تازه ای برای حمایت از استارت آپ ها *
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری
  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن
  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه
  15 ایده سریع روابط عمومی‌
  پنج توصیه مهم برای راه اندازی یک کسب و کار
  معاون روابط عمومی و اموربین الملل سازمان تعاون روستایی کشور: روابط عمومی ها نقش اصلی در تغییر نگرش در دستگاه های اجرایی دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30840صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 20 مرداد 1396 - 13:53
رسوایی اسناد پاناما و وظیفه روابط عمومی
انتشار اسنادی موسوم به اسناد پاناما نیاز به عکس‌العمل سریع از طرف تیم روابط عمومی برای مواجه با یک بحران روابط عمومی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتشار اسنادی موسوم به اسناد پاناما نیاز به عکس‌العمل سریع از طرف تیم روابط عمومی برای مواجه با یک بحران روابط عمومی دارد.

اوراق موسوم به اسناد به پاناما، اگر هنوز چیزی از آن نشنیده یا نمی‌دانید، اشاره به پرونده‌های محرمانه‌ای از یک دفتر حقوقی پانامایی به نام موزاک فانسکا دارد. فاش شدن این اسناد منجر به تحقیق و بررسی جهانی در رابطه با صنعت شرکت‌های برون ساحلی و تراست ها شد که افراد ثروتمند و قدرتمند برای مخفی نگاه‌داشتن دارایی‌های خودشان و اجتناب از پرداخت مالیات از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

این اوراق و اسناد از رهبران دولت‌های مختلف، مدیران اجرایی شرکت‌ها و کسب‌وکارها و دیگر افراد برجسته در پشت شرکت‌های برون ساحلی نام می‌برد. کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی یک پایگاه اطلاعاتی قابل جستجو را همراه با نام بیش از 200000 نهاد برون ساحلی منتشر ساخته بود که از این پرونده‌ها فاش شده بودند.

حتی افراد قانون‌مند نیز درخطر هستند
افراد و کسب‌وکارهایی که هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده‌اند نیز در معرض متهم شدن از طرف انجمن هستند. عموماً شرکت‌ها برای مواجه‌شدن با یک بحران روابط عمومی نیازی به ارتکاب رفتار یا اعمال غیرقانونی یا حتی غیراخلاقی ندارند.

کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی خودش به‌صورت رسمی اعلام کرده که شرکت‌های برون ساحلی و شرکت‌های امین موسوم به تراست کاربردهای قانونی هم دارند. علاوه بر این برخی از افراد برجسته و عادی دارای نام و عناوین مشابهی هستند که این موضوع به ‌اشتباه شدن آن‌ها با یکدیگر کمک می‌کند. این کنسرسیوم به‌طور رسمی در وب‌سایت خودش اعلام کرده است که: “ما قصد نداریم اعلام کنیم که هر شخص، شرکت یا نهادی که نامی از آن در اسناد افشاشده از پایگاه اطلاعاتی منتشرشده برده است، قانون‌شکنی کرده یا عمل نادرستی را مرتکب شده است.”

به اعتقاد یکی از اساتید این حوزه بنام نلسون گرانادوس که در روزنامه فوربس منتشرشده است: “مردم همواره تمایل به جستجو این موضوع در گوگل و باور به این دارند که این موضوع بدترین کابوس هر شرکت و فردی در تمام طول عمر خودش است.”

تا اینجا کار رسانه‌ها تنها از شرکت‌ها و رهبران مشهور نام‌برده‌اند، از این به بعد با گسترش ابعاد این موضوع حتی بانک‌ها، افراد عادی، شرکت‌های حقوقی و … که ارتباط قانونی و مشروع با این شرکت و نقل و انتقالات برون‌مرزی داشته‌اند هم باید منتظر یک بحران روابط عمومی محتمل باشند.

چگونه برای یک بحران روابط عمومی مانند بحران روابط عمومی پاناما آماده‌باشیم

کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که بخش‌های مرتبط با روابط عمومی سعی در پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای چنین شرایط – – جهت مدیریت و جلوگیری از وارد شدن ضرر غیر قابل جبران به تمام بخش های شرکت خصوصا بخش بازاریابی و فروش – – از مدت‌ها قبل داشته باشند.

1- بلافاصله یک نفر را در شرکت و مجموعه خود مسئول جستجو و تحقیق در پایگاه انتشاریافته مربوطه در رابطه نام شرکت خود، افراد و دیگر همکاران نمایید. یافتن چنین نام‌هایی در بازه‌های زمانی اولیه به شما می‌کند تا زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری و عکس‌العمل نشان دادن در اختیار داشته باشید.

2- دست از بررسی و جستجو و همچنین مدیریت جریان برندارید، چراکه با ادامه موشکافی مسئله و پایگاه مربوطه توسط خبرنگاران داستان‌ها و حواشی جدیدی مطرح می‌شود.

3- پاسخ‌هایی را از قبل برای ارائه به افراد، قانون‌گذاران، سرمایه‌گذاران، خبرنگاران و دیگر سهام‌داران آماده کنید. در رابطه با چگونگی نشر این پاسخ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها تصمیم‌گیری کنید. پاسخ‌ها مبنی بر بدتر شدن اوضاع و بدترین شرایط ممکن تنظیم کنید که در آن‌ها حتی ممکن است اطلاعاتی غلط و مبتنی بر اتهام نابجا به شما زده شود. در این پاسخ نحوه استفاده و تعامل شما با شرکت‌های برون‌مرزی را روشن ساخته و مزایای آن برای سهام‌داران و سرمایه‌گذاران را روشن کنید و نحوه کسب اطمینان از قانونی بودن عملکرد خود را بیان کنید.

4- همواره با حزم و احتیاط رفتار کنید. به‌منظور اطمینان از ارتباطات صحیح و بی‌نقص و همچنین دوری کردن از سوءتفاهم از تلفن بجای ایمیل یا نامه برای تماس با سهامداران و سرمایه‌گذاران استفاده کنید.

5- همواره به رصد مطبوعات و خبرگزاری‌ها ادامه دهید. رسوایی‌هایی مانند این موارد تبعاتی به دنبال دارند که حتی ممکن است تا چند سال ادامه داشته باشند. بنابراین رصد کردن رسانه‌ها بسیار حیاتی است. در این رابطه به ذکر نام سرمایه‌گذاران و سهامداران اصلی خود حساس باشید.

6- قوانین و چارچوب خبری و رسانه‌ای خود را بیان کنید. تمامی کارکنان شما باید از این قوانین پیروی کرده و توجه داشته باشید که تمام پیام‌های شما باید از منبع رسمی و در هماهنگی و مطابقت با پیام‌های قبلی ارسال شود. در غیر این صورت باید منتظر نتایج عکس بر فعالیت‌های خود داشته باشید.

اگر مسئله مطرح‌شده در رسوایی موردنظر بجای نام‌برده شدن از شرکت یا کسب‌وکار شما، نام‌برده شدن از یکی از مدیران ارشد شما باشد، باید طرح و برنامه‌ای متفاوت و از پیش تعیین‌شده برای برخورد با آن در اختیار داشته باشید. به عبارتی برنامه‌ای جدا برای حساب شخصی یکی از مدیران اجرایی و همچنین حساب شرکت! در این‌گونه موارد پیشنهاد می‌شود مدیران مربوطه دارای تیم روابط عمومی اختصاصی برای خود باشند.
 

منبع: www.ibazaryabi.com
محمدرضا گل آقائی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن


  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه


  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری


  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  استفاده از هرم تبلیغاتی برای رسیدن به مشتریان بیشتر


  تصویری/ ژست‌های جالب حیوانات جلوی دوربین عکاسان


  15 ایده سریع روابط عمومی‌


  ایده های روابط عمومی


  رادیوی اسرارآمیز؛ ایستگاهی که معلوم نیست گرداننده‌اش کیست


  پنج توصیه مهم برای راه اندازی یک کسب و کار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی "چگونگی توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی" اعلام شد