درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30837صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 23 مرداد 1396 - 08:45
جایگاه روابط عمومی در خلق یک برند
تنها با استفاده از روابط عمومی (اطلاع رسانی) است که می توانیم یک نام تجاری را تثبیت کنیم و از تبلیغات می بایست بیشتر برای یادآوری استفاده کرد. من جایگاه روابط عمومی را در خلق یک برند، یک جایگاه محوری می دانم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز بیش از هر زمان دیگر در تاریخ، مردم در معرض تبلیغات قرار دارند. در هر عرصه ای که مشاهده می کنید بیش از صد ها برند وجود دارد و تشخیص اینکه کدام محصول بهتر از سایر محصولات در رده خود است، برای مردم کاری بسیار دشوار جلوه می کند. امروز مشغله های زیاد فرصتی به مردم نمی دهد تا بتوانند همه گزینه های پیش روی خود را با هوشمندی کامل انتخاب کنند.


آیا شما قبل از استفاده از یک محصول یا خدمت همه محصولات و خدمات مشابه را شخصاً امتحان می کنید و سپس اقدام به خرید بهترین محصول صرف از نظر از نام تجاری آن محصول خواهید کرد؟ من اطمینان دارم که جواب شما منفی است. اگر کمی به اطراف خود نگاهی بیاندازید می بینید که ما روزانه از محصولات مختلفی استفاده می کنیم بی آنکه محصولات مشابه آنها در بازار را امتحان کرده باشیم.

بنظر شما بهترین ماشین در دنیا چه ماشینی است؟ مطمئناً بیدرنگ می گویید مرسدس بنز. احتمال بسیار زیادی می دهم که بسیاری از شما، تا کنون سوار این ماشین نشده اید. یا حتی ممکن است کسی را از نزدیک نمی شناسید که این اتومبیل را داشته باشد. پس چگونه است که شما در حالیکه این ماشین را امتحان نکرده اید اما با یقین می گویید مرسدس بهترین ماشین دنیاست؟

اگر موافق باشید یک مثال بومی تر می زنم. متوجه شده اید وقتی با همسر خود برای خرید بیرون می روید و مثلاً قصد دارید رب گوجه فرنگی بخرید ایشان بر روی یک برند خاص تکیه می کند و اگر در آن فروشگاه، آن نام آشنا دیده نشود حتماً شما را وادار می کند تا برای خرید به فروشگاه دیگری بروید. شما هم که حسابی خسته شده اید به همسر خود می گویید مگر رب مثلاً فلان برند دیگر چه فرق می کند؟!! در حالیکه مطمئن هستید ایشان برندهای مختلف را در این زمینه امتحان نکرده است و مثلاً به این دلیل که خواهرش و یا مادرش از آن رب گوجه استفاده می کنند، وی نیز پافشاری می کند تا از همان برند استفاده کند.


باید قبول کرد نظر دیگران به شدت بر روی ما اثر می گذارد. ما برای اینکه تشخیص دهیم که چه چیزی خوب است نیاز داریم تا نظر دیگران را نیز جویا شویم. دو منبعی که مردم برای دانستن یک موضوع از آن استفاده می کنند، یکی مردم دیگر است و دیگری رسانه ها همچون، تلویزیون و رادیو، روزنامه، مجلات و …

شما هرگز در دنیای امروز فقط به چشم ها و گوش های خود اطمینان نمی کنید. همواره بدنبال منبع سومی میان خود و واقعیت می گردید. اینکه دیگران استفاده از چه محصول و یا خدماتی را ترجیح می دهند برای شما بسیار مهم است. معمولاً نقش این منبع سوم را رسانه ها و یا دوستان، آشنایان، همکاران و سایر مردم خواهند بود.

حالا وقت مطرح کردن این پرسش است که آیا شما همان محصولی را می خرید که بیشترین تبلیغات را در رسانه ها کرده است؟
اگر کمی با خود صادق باشد مطئناً محصولات بسیار در اطرافتان می بینید که لزوماً بودجه قابل توجهی برای تبلیغات خود اختصاص نداده اند. اگر به مطالعه روزنامه می پردازید متوجه می شوید که شما بیشتر به مطالب نوشتاری روزنامه توجه می کنید تا آگهی های تبلیغاتی در آن. شما معمولاً آگهی های تبلیغاتی را کمتر باور می کنید و بیشتر آن را فریب می دانید در حالیکه اگر یک مقاله مثلاً راجع به تاثیرات قهوه بر روی سلامتی بخوانید، به مصرف بیشتر قهوه توجه می کنید. کافیست در آن مقاله خاص مثلاً یک برند خاص از قهوه در ایران بعنوان بهترین و یا یک قهوه ارگانیک با ظرافت خاص معرفی شود. من مطمئن هستم از فردای آن روز شهر را برای پیدا کردن آن برند خاص قهوه، زیر پا می گذارید. اما اگر آن برند قهوه از یک آگهی تمام صفحه تبلیغاتی در آن روزنامه استفاده می کرد به هیچ عنوان چنین اثری را بدنبال نداشت. مردم آگهی های تبلیغاتی را یک سویه و فریب کارانه می پندارند در حالیکه نوشته های مقالات را براحتی باور می کنند.


من جدیداً در ایران با تبلیغ یکی از شرکت های تولید آب میوه روبرو شده ام که می گوید آب میوه های ما، از میوه های ارگانیک درست می شوند. آیا شما با این تبلیغ موافق هستید؟ آیا بنظر شما با این حجم از تولیدات در روز می توان تمام آب میوه های تولیدی این شرکت را از میوه های طبیعی تولید کرد؟!


پس با من هم عقیده اید که بسیار از تبلیغات بنظر ما دروغ بنظر می رسند اما کمتر پیش آمده است که مقاله ای را بخوانیم و مطالب آن را باور نکنیم.


نتیجه گیری که می توان گرفت این است که تنها با استفاده از روابط عمومی است که می توانیم یک نام تجاری را تثبیت کنیم و از تبلیغات می بایست بیشتر برای یادآوری استفاده کرد. من جایگاه روابط عمومی را در خلق یک برند، یک جایگاه محوری می دانم.

نویسنده: مسعود محمدی – مشاور بازاریابی و برند

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد