درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:07   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30835صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 08:38
روابط عمومی ابزاری برای خلق یک برند جدید
روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ال ریس در کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی می گوید که امروزه به هر سویی که نگاه می کنیم، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محور هستیم. دیگر نمی توان فقط با تکیه بر تبلیغات یک نام تجاری ( برند ) جدید را به بازار عرضه کرد، زیرا تبلیغات دیگر اعتبار یا به عبارت بهتر کارایی گذشته را ندارد.
حکایتی که بارها در مورد تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی نقل شده چیزی شبیه به این است: 
«شما دختری زیبا را در مهمانی می بینید.

به سمت او می روید و می گویید:« من بسیار ثروتمند هستم، با من ازدواج کن!» این بازاریابی مستقیم است.

«شما با گروهی از دوستان تان در مهمانی هستید و دختری زیبا را می بینید. یکی از دوستان شما می رود و در حالی که به شما اشاره می کند به او می گوید: «او بسیار ثروتمند است. با او ازدواج کن.» این تبلیغات است.

« شما دختری زیبا را در مهمانی می بینید. برمی خیزید، کراوات تان را مرتب می کنید، به سمت او می روید برای او نوشیدنی می ریزید، در (خودرو) را برای او باز می کنید، پس از آنکه کیفش را انداخت کیف را برمی دارید، تعارف می کنید که او را برسانید، و سپس میگویید: «راستی، من ثروتمند هستم با من ازدواج می کنید؟ این روابط عمومی است.»

همانطوری که این استعاره ی نه چندان زیبا نشان می دهد، فعالیت های روابط عمومی بطور تمام و کمال بر جنبه های جالب کسب و کار تاکید دارد و آن را مرجعی قابل اعتماد در ذهن مخاطب نشان می دهد و اعتبار و اعتماد را در میان مخاطبان هدف بوجود می آورد. به عبارت بهتر، نقش روابط عمومی، تاثیر گذاری مثبت بر ذهن مخاطبان هدف در مورد برند شماست.
بر خلاف سایر فعالیت های بازاریابی، روابط عمومی می تواند با گرفتن نمایی کلی از برند و ایجاد کمپین همه جانبه ای که برای تاثیرگذاری مثبت طراحی شده است تمام این موضوعات را در برگیرد.

روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد. البته فراموش نکنیم که هر کدام از این دو رسالت خاص خود را بر عهده دارند. روابط عمومی می بایست برند جدید را خلق کند و تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد.

ایجاد محتوایی که افراد بخواهند از آن استفاده کند و به اشتراگ بگذارند با روابط عمومی محقق می شود. فعالیت هایی مانند روابط رسانه ای، رویدادها، ایجاد ارتباطات با دیگر کسب و کارها و حتی تهیه پیشنویس اطلاعیه مطبوعاتی با نظر به جذب حداکثری پوشش رسانه ای به عنوان نسخه های آنالوگ تاکتیکهای دیجیتال مدرن مانند دسترسی به وبلاگ نویس، پستهای مهمان و شبکه های اجتماعی به حساب می آیند.

نویسنده: مسعود محمدی

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد