درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 20:57   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت
  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30835صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 08:38
روابط عمومی ابزاری برای خلق یک برند جدید
روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ال ریس در کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی می گوید که امروزه به هر سویی که نگاه می کنیم، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محور هستیم. دیگر نمی توان فقط با تکیه بر تبلیغات یک نام تجاری ( برند ) جدید را به بازار عرضه کرد، زیرا تبلیغات دیگر اعتبار یا به عبارت بهتر کارایی گذشته را ندارد.
حکایتی که بارها در مورد تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی نقل شده چیزی شبیه به این است: 
«شما دختری زیبا را در مهمانی می بینید.

به سمت او می روید و می گویید:« من بسیار ثروتمند هستم، با من ازدواج کن!» این بازاریابی مستقیم است.

«شما با گروهی از دوستان تان در مهمانی هستید و دختری زیبا را می بینید. یکی از دوستان شما می رود و در حالی که به شما اشاره می کند به او می گوید: «او بسیار ثروتمند است. با او ازدواج کن.» این تبلیغات است.

« شما دختری زیبا را در مهمانی می بینید. برمی خیزید، کراوات تان را مرتب می کنید، به سمت او می روید برای او نوشیدنی می ریزید، در (خودرو) را برای او باز می کنید، پس از آنکه کیفش را انداخت کیف را برمی دارید، تعارف می کنید که او را برسانید، و سپس میگویید: «راستی، من ثروتمند هستم با من ازدواج می کنید؟ این روابط عمومی است.»

همانطوری که این استعاره ی نه چندان زیبا نشان می دهد، فعالیت های روابط عمومی بطور تمام و کمال بر جنبه های جالب کسب و کار تاکید دارد و آن را مرجعی قابل اعتماد در ذهن مخاطب نشان می دهد و اعتبار و اعتماد را در میان مخاطبان هدف بوجود می آورد. به عبارت بهتر، نقش روابط عمومی، تاثیر گذاری مثبت بر ذهن مخاطبان هدف در مورد برند شماست.
بر خلاف سایر فعالیت های بازاریابی، روابط عمومی می تواند با گرفتن نمایی کلی از برند و ایجاد کمپین همه جانبه ای که برای تاثیرگذاری مثبت طراحی شده است تمام این موضوعات را در برگیرد.

روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد. البته فراموش نکنیم که هر کدام از این دو رسالت خاص خود را بر عهده دارند. روابط عمومی می بایست برند جدید را خلق کند و تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد.

ایجاد محتوایی که افراد بخواهند از آن استفاده کند و به اشتراگ بگذارند با روابط عمومی محقق می شود. فعالیت هایی مانند روابط رسانه ای، رویدادها، ایجاد ارتباطات با دیگر کسب و کارها و حتی تهیه پیشنویس اطلاعیه مطبوعاتی با نظر به جذب حداکثری پوشش رسانه ای به عنوان نسخه های آنالوگ تاکتیکهای دیجیتال مدرن مانند دسترسی به وبلاگ نویس، پستهای مهمان و شبکه های اجتماعی به حساب می آیند.

نویسنده: مسعود محمدی

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد