درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:35   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30742صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 14 مرداد 1396 - 14:07
بهره برداری از اولین و بزرگترین گندله سازی شرق کشور در سنگان خراسان رضوی
اولین و بزرگترین کارخانۀ گندله سازی شرق کشور در سنگان خراسان رضوی با اتکا به سرمایه و دانش فنی فولاد مبارکه و پیمانکاران داخلی و با حضور مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، محمود نگهبان سلامی، نمایندۀ مردم خواف و رشتخوار، مدیـران عامل شرکتهای فولاد خراسان و صنایع معدنی فولاد سنگان، استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اعضای شورای اسلامی و مسئولان محلی خواف به بهره برداری رسید.
  

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرمایه و دانش فنی فولاد مبارکه انجام شد؛
بهره برداری از اولین و بزرگترین گندله سازی شرق کشور در سنگان خراسان رضوی

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین و بزرگترین کارخانۀ گندله سازی شرق کشور در سنگان خراسان رضوی با اتکا به سرمایه و دانش فنی فولاد مبارکه و پیمانکاران داخلی و با حضور مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، محمود نگهبان سلامی، نمایندۀ مردم خواف و رشتخوار، مدیـران عامل شرکتهای فولاد خراسان و صنایع معدنی فولاد سنگان، استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اعضای شورای اسلامی و مسئولان محلی خواف به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار فولاد در آیین بهره برداری از کارخانۀ گندله سازی ۵ میلیون تنی فولاد سنگان خراسان، که روز سه شنبه دهم مردادماه سال جاری انجام شد، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قدردانی از اقدامات هدفمند فولاد مبارکه در منطقۀ سنگان که منجر به تکمیل هرچه بیشتر زنجیرۀ فولاد کشور شده است، گفت: باید ظرفیت های معدن و صنایع معدنی در کشور به گونه ای افزایش یابد که صادرات سنگ آهن خام و سنگ آهن دانه بندی متوقف و به جای آن انواع محصولات فولادی باکیفیت به اقصی نقاط دنیا صادر شود.


وی یکی از اهداف جدی این وزارتخانه را تکمیل زنجیرۀ تولید مواد معدنی معرفی کرد و گفت: جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزودۀ بالاتر که فناوری، اشتغال و بازگشت سرمایه را در پی دارد، از اولویتهای این وزارتخانه است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعۀ اکتشافات معدنی، افزود: هم اینک در یکی از بزرگترین مناطق دارای ذخایر سنگ آهن کشور واقع در سنگان خواف، ۱۲ هزار کیلومترمربع اکتشاف تکمیلی در خصوص سنگ آهن انجام شده است که نتایج آن نشان میدهد باید تولید کنسانتره را در منطقۀ سنگان به ۵/۲۲ میلیون تن و تولید گندله را به ۵/۱۷ میلیون تن برسانیم.


ایشان یادآور شد: برای تولید این میزان کنسانتره و گندله حداقل باید ۴۰ میلیون تن سنگ آهن از معادن سنگان تأمین شود.


وی با اشاره به محدودیت آب در منطقۀ سنگان، ابراز داشت: در خصوص تامین آب مورد نیاز رایزنی هایی با وزارت نیرو انجام گرفته است.


نعمت زاده با ذکر این مطلب که تا چند سال گذشته ایران واردکنندۀ فولاد بود، اظهار کرد: رویکرد توسعۀ معدن و صنایع معدنی اکنون شرایطی فراهم کرده است که خوشبختانه سال گذشته میزان صادرات فولاد به ۵ میلیون تن رسید؛ این در حالی است که براساس برنامه ریزی های به عمل آمده امیدواریم امسال این رقم به میزان ۸ میلیون تن برسد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم، حجم تولید سنگ آهن در کشور سالانه حدود ۶۳ میلیون تن بود؛ اما اینک به ۷۵ میلیون تن رسیده و قرار است تا پایان سال تولید سالانۀ سنگ آهن در ایران به ۱۰۰ میلیون تن برسد.


وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، سالانه ۲۸ میلیون تن کنسانتره تولید میشد و این رقم اکنون به ۵/۴۶ میلیون تن کنسانتره در سال ارتقا یافته است، ادامه داد: بنابر برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است تا پایان سال، میزان کنسانترۀ تولیدی به ۵۵ میلیون تن برسد. ضمن اینکه در بخش گندله نیز میزان تولید ۵/۲۱ میلیون تن بود که اکنون به ۵/۳۹ میلیون تن رسیده و تا آخر سال نیز به گونه ای برنامه ریزی شده است که به ۴۵ میلیون تن دست یابیم.


نعمت زاده میزان تولید آهن اسفنجی در سال ۹۲ را ۷/۱۸ میلیون تن اعلام کرد و افزود: در این بخش اکنون به رقم ۳۰ میلیون تن در سال دست یافته ایم و طبق برنامه تا آخر سال افزایش تولید تا ۳۴ میلیون تن را در دستور کار قرار داده ایم. علاوه براین، در بخش شمش نیز میزان تولید ۵/۲۳ میلیون تن بود که اکنون به ۳۱ میلیون تن رسیده و تا آخر سال نیز به ۳۷ میلیون تن دست خواهیم یافت.

تمامی طرح های توسعه در گروه فولاد مبارکه یکی پس از دیگری به بار نشسته است
بنابــر ایــــن گـــزارش، در ایـــن مراســـــم دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه نیز از سرمایه گذاری ۵,۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت برای اجرای طرح های توسعۀ گروه فولاد مبارکه در طول دولت یازدهم خبر داد و با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری و تمامی طرح های توسعه در گروه فولاد مبارکه یکی پس از دیگری به بار نشسته است، ضمن ابراز خرسندی از به بهره برداری رسیدن گندله سازی ۵ میلیون تنی فولاد سنگان خراسان گفت: تمامی پروژه ها به جز کنسانتره ۵ میلیون تنی سنگان، که بیش از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به طور کامل عملیاتی شده و به بهره برداری رسیده است.


دکتر سبحانی در معرفی پروژۀ گندله سازی سنگان افزود: این پروژه به منظور تأمین پایدار گندله و ایجاد توازن در زنجیرۀ فولاد به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال، در مجاورت معادن سنگ آهن سنگان استان خراسان، در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در مدت ۳۶ ماه با موفقیت اجرا شد.


وی ظرفیت کنونی تولید در گروه فولاد مبارکه را ۳/۱۰ میلیون تن فولاد خام و ۸/۱۱ میلیون تن آهن اسفنجی در سال اعلام و تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه برای تولید این میزان محصول به ۵/۱۷ میلیون تن گندله نیاز دارد.


مدیرعامل بزرگترین گروه فولادسازی کشور افزود: مبادی تأمین گندلۀ موردنیاز گروه فولاد مبارکه از خارج شرکت به میزان ۳/۵ میلیون تن در سال، در سنگان به میزان پنج میلیون تن در سال و در خود شرکت فولاد مبارکه ۲/۷ میلیون تن در سال است.


او با بیان اینکه ۷,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در این مجموعه ثبت شده است، اظهار کرد: در بخش زنجیرۀ تأمین فولاد در بخش بالادست ۲۸۰۰ شرکت، اعم از معادن سنگ آهن تا تأمین قطعات یدکی و در بخش پایین دست ۱۰۰۰ شرکت، ازجمله شرکتهای خودروسازی و لوازم خانگی قرار دارند.


دکتر سبحانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکنندۀ ورق های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا است، تصریح کرد: این شرکت با ۱۲ واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۱۲ میلیون تن، بزرگترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان و یکی از موفقترین شرکتهای فولادسازی است.


باید اعتبار مناسبی برای تکمیل زیرساخت صنایع معدنی تأمین شود
در ادامۀ این مراسم، محمود نگهبان سلامی، نمایندۀ مردم خواف در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت در توسعۀ طرح های معدنی، تأکید کرد: یکی از دغدغه های بسیار بزرگ در حوزۀ معدن، تأمین زیرساخت است و ازآنجاکه تأمین آب موردنیاز صنایع معدنی نیز یکی از زیرساخت های این بخش محسوب میشود، بنابراین باتوجه به کم آبی منطقه باید چارۀ جدی نیز در این زمینه اندیشیده شود که باتوجه به انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، تأمین آب صنایع این منطقه باید موردتوجه قرار گیرد.


وی نبود زیرساخت های لازم درزمینۀ حمل ونقل جاده ای و ریلی را در صنایع معدنی، یکی دیگر از معضلات معدن و صنایع معدنی کشور برشمرد و یادآور شد: از سهم حقوق دولتی باید اعتبار مناسبی برای تکمیل زیرساخت صنایع معدنی منطقه تأمین شود.


بومی سازی صنایع معدنی فولاد سنگان با اتکا به دانش فنی و سرمایه گذاری فولاد مبارکه و حضور پیمانکاران داخلی از ویژگی های بارز این پروژه است


در بخش دیگری از این مراسم سید محسن میرمحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان نیز از اشتغال زایی بیش از ۱۳۰۰ نفر به صورت امانی و پیمانی در اولین و بزرگترین گندله سازی شرق کشور در سنگان خراسان رضوی خبر داد و بومی سازی صنایع معدنی فولاد سنگان را با اتکا به دانش فنی و سرمایه گذاری فولاد مبارکه و پیمانکار داخلی، از ویژگی های بارز این پروژه خواند.
  
******************************************************************
 هدف گذاری فولاد مبارکه برای فروش ۷ میلیون تن محصولات فولادی تخت
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش این شرکت گفت: هدف گذاری بازاریابی و فروش برای سال جاری ۷ میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت است که تحقق این هدف رکورد جدیدی در فروش شرکت خواهد بود.


محمود اکبری افزود: عمدۀ افزایش تولید در ورقهای گرم و تختال است و تولید محصولات سرد و پوشش دار با ظرفیت های قبل خواهد بود.

تأمین نیاز مصرف کنندگان کشور اولویت اول
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازار داخل به ورق های فولادی، رویکرد شرکت در درجۀ اول تأمین نیاز صنایع داخلی بوده و هست؛ اما این به معنی عدم عرضۀ محصول به بازارهای جهانی نیست؛ زیرا به دست آوردن برند و جایگاه شناخته شده و معتبر در بازارهای جهانی کار آسانی نیست و این مهم باید حفظ شود. علاوه برآن، در برخی از محصولات، ازجمله تختال، تولید مازاد بر تقاضا داریم که تنها راه، صادرات است.

روند روبه رشد تولید و فروش و کاهش ۸۳ درصدی صادرات
وی در خصوص آخرین آمار تولید و فروش چهارماهۀ سال جاری فولاد مبارکه گفت: ازنظر کمی نسبت به چهارماهۀ سال قبل شاهد رشد ۱۹ درصدی هستیم؛ به طوریکه از فروش یک میلیون و ۸۱۷ هزار تن در سال ۹۵ به دو میلیون و ۱۸۰ هزار تن رسیده ایم. در این دورۀ زمانی، عرضۀ محصولات فولاد مبارکه در بازار داخل با رشد ۵۳ درصدی رو به رو بوده است و از رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار تن به یک میلیون و ۸۹۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است. در چهارماهۀ سال جاری به همین میزان کاهش صادرات داشتیم؛ به طوریکه میزان صادرات از ۸۱۲ هزار تن در سال ۹۵ به ۲۹۰ هزار تن در سال ۹۶ کاهش داشته است. البته این میزان صادرات نیز اغلب محصول تختال بوده است و به عنوان مثال در محصول گرم از ۶۰۶ هزار تن در سال ۹۵ به ۱۰۴ هزار تن در سال ۹۶ کاهش یافته است که کاهش ۸۳ درصدی را نشان میدهد.

افزایش قیمت نهاده های تولید
اکبری درخصوص رشد قیمتهای داخلی، با بیان اینکه درمجموع باتوجه به رشد قیمتهای جهانی و هزینه های تولید، میانگین قیمت تولیدات روند افزایشی داشته است، افزود: یکی از مواردی که با رشد قیمت قابل توجهی رو به رو بوده است قیمت الکترود است که از حدود ۲ هزار دلار/تن به ۲۰ هزار دلار/تن افزایش داشته است. همچنین آلیاژهای مورداستفاده مانند منگنز هم رشد قیمت داشته است. از طرفی قیمت قراضۀ سنگین در بازار داخل در حدود ۳۲۰ تومان به ازای هر کیلو در ماه های اخیر رشد داشته و از ۹۵۰ تومان در هر کیلوگرم به حدود ۱۲۷۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده است. قراضۀ سی اف آر ترکیه از ۲۵۰ دلار بر تن به ۳۱۴ دلار بر تن رشد داشته است؛ این موضوع حکایت از رشد قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی دارد.


وی در خصوص رشد قیمت سنگ آهن گفت: همانطور که میدانید قیمت سنگ آهن ضریبی از قیمت شمش فولاد خوزستان است که با افزایش قیمت این محصول، قیمت سنگ آهن هم به همان نسبت رشد میکند.

بازدهی سرمایه گذاریهای فولاد مبارکه
معاون فروش و بازاریابی یادآور شد: چشم انداز ۱۴۰۴ فولاد مبارکه، افزایش تولید محصولات فولادی و حفظ سهم ۴۵ درصدی از تولید فولاد خام کشور است و بر همین اساس، برخی از استراتژی های شرکت، سرمایه گذاری در راستای تأمین مواد اولیه، کاهش هزینه های تولید و افزایش سودآوری است که منجر به حفظ حقوق صاحبان سهام نیز خواهد شد. به دلیل وجود مشکلاتی در خصوص تأمین مواد اولیه گام هایی در جهت رفع این مشکل برداشته شده است که از این جمله میتوان به واحد ۵ میلیون تنی گندله سازی سنگان که به بهره برداری رسمی رسید، اشاره کرد.


وی با تأکید بر اینکه پروژۀ افزایش ظرفیت تولید مجتمع فولاد سبا از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن به اتمام رسیده و در آیندۀ نزدیک به طور رسمی افتتاح خواهد شد، افزود: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد و شرایطی فراهم میشود تا راه تأمین نیاز کشور به محصولات تخت هموارتر شود.

فعالیت فولاد مبارکه با حداکثر ظرفیت
اکبری افزود: خوشبختانه از سال ۹۵ فولاد مبارکه با حداکثر ظرفیت تولید فعال است و با توجه به وجود تقاضای قابل توجه در بورس کالا، نیاز بازار تأمین میشود و این روند ادامه دار خواهد بود و مشکلی درزمینۀ تأمین نیاز داخل نخواهیم داشت.

تأمین ورق های باضخامت ۳ میلیمتر و کمتر توسط تولیدکنندگان داخلی در دسترس است
معاون فروش و بازاریابی درخصوص تأمین ورق های با ضخامت ۳ میلیمتر و کمتر هم گفت: با توجه به محاسبات صورت گرفته بر مبنای تقاضای حقیقی واحدهای مصرف کننده این نوع ورقها، میزان نیاز صنایع لوله و پروفیل در حدود ۵/۱ میلیون تن است؛ زیرا مبارکه در سال گذشته به میزان ۱ میلیون و ۳۱۶ هزار تن ورق برای شرکت های لوله و پروفیل تأمین کرده و از این میزان ۹۷۶ هزار تن مربوط به ورق های ۳ میلیمتر و کمتر بوده است. میزان واردات این ضخامت ها در حدود ۸۶۶ هزار تن است و با احتساب تولید ۲۰۰ هزار تنی واحدهای کوچک تر مانند نورد لولۀ اهواز و مجتمع فولاد گیلان این میزان درمجموع به حدود ۲ میلیون تن میرسد؛ از این میزان حدود ۵۱۰ هزار تن در شرکتهای نوردکار مصرف میشود. با توجه به ظرفیت خالی شرکت فولاد گیلان و نورد و لولۀ اهواز درصورتی که جهت توانمندسازی و افزایش تولید این شرکتها سرمایه گذاری شود، نیاز داخلی ازجمله ۵/۱ میلیون تن نیاز شرکتهای لوله و پروفیل میتواند بدون واردات تأمین شود و در این صورت حدود ۳۰۰ هزار شغل جدید نیز در کشور ایجاد خواهد شد.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد